کد خبر : 4583
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردین 1393 - 18:54
-

آموزش کامل گرم کردن به روش ۱۱+

آموزش کامل گرم کردن به روش ۱۱+

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مقاله ای که در انتهای مطلب با عنوان روش ۱۱+ به آن دسترسی دارید از طریق فیفا منتشر و توسط دکتر قدرت اله باقری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ترجمه شده است.  دکتر باقری که این مطلب را برای نخستین بار در اختیار پایگاه خبری فوتسال قرار داده، درباره محتویات

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، مقاله ای که در انتهای مطلب با عنوان روش ۱۱+ به آن دسترسی دارید از طریق فیفا منتشر و توسط دکتر قدرت اله باقری عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ترجمه شده است. 

دکتر باقری که این مطلب را برای نخستین بار در اختیار پایگاه خبری فوتسال قرار داده، درباره محتویات آن اظهار کرد: گرم کردن به روش ۱۱+ ابتدا برای جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و توسط فیفا تهیه شد اما به صورت محرمانه مانده بود. سپس فیفا آن را در اختیار اعضای خود قرار داد و دکتر علیزاده هم این مقاله را در همایش علم و فوتبال و در حضور سپ بلاتر شرح داد. من نیز تصمیم گرفتم با ترجمه این مقاله، برای مطالعه و افزایش آگاهی مربیان بدنساز ایرانی، آن را در اختیار پایگاه خبری فوتسال قرار دهم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اضافه کرد: چنانچه بازیکنان با این روش به گرم کردن بپردازند، آسیب دیدگی ها به حداقل خواهد رسید. بهترین تیم های فوتبال و فوتسال دنیا از روش ۱۱+استفاده می کنند. تیم های رئال مادرید و بارسلونا روی این روش کار کرده و حتی آن را به شکل وسیعی تبلیغ کرده اند. بنده نیز روش ۱۱+را در تیم ملی فوتسال ایران و صبای قم به کار گرفتم که جواب فوق العاده مثبتی داد.

گرم تمرینبه گزارش fut5al، همانطور که دکتر باقری نیز اشاره کرد، برنامه گرم کردن “۱۱ +”برنامه پیشگیری از آسیب دیدگی است و توسط یک گروه بین المللی از متخصصان بر اساس تجربه  علمی و عملی طراحی شده وبا برنامه های مختلف برای پیشگیری از آسیب دیدگی بازیکنان آماتور سن ۱۴ساله و یا مسن تر ارائه گردیده است.

این یک برنامه کامل گرم کردن است و باید جایگزین تمرینات رایج قبل از مسابقه باشد.

در یک مطالعه علمی، نشان داده شده که تیم های فوتبال جوانان با استفاده از”۱۱ +” به عنوان یک گرم کردن استاندارد به جای گرم کردن متداول  بطور قابل ملاحظه ای به آسیب دیدگی کمتری مبتلا می شوند.

تیم هایی که “۱۱ +” را به طور منظم حداقل دو بار در هفته انجام داده اند،  ۳۷ درصد هنگام تمرین و ۲۹٪در موقع مسابقه  و بطور کلی ۵۰ درصد کمتر آسیب دیده اند.

نتایج  این تحقیق در مجله پزشکی بریتانیا در سال ۲۰۰۸ منتشر شده است.”۱۱ +”دارای سه بخش بامجموع ۱۵ نوع تمرین است که باید به ترتیب مشخص در آغاز جلسه تمرین انجام شود.

تمرین گرمقسمت اول:

تمرینات دویدنی دونفره به عنوان زوج تمرینی با سرعت کمتربا استفاده از  تمرینات کششی پویا(نرمش در حال حرکت)ترکیب می شود.

قسمت دوم:

شامل ششست (سری) ازتمریناتبا تمرکز بر قدرت عضلات بزرگ ناحیه پشت و تنه و نیز پاها، تعادل ،حرکات پلیومتریک وچابکی است  کههر کدام باسه سطح از ساده به مشکل انجام می شود.

 قسمت سوم :

تمرینات دویدنی با سرعت متوسط تا زیاد با حرکات برشی و حرکات مربوط به انتقال وزن بدن از پایی به پای دیگررا شامل می شود.

نکته کلیدی در برنامه،  استفاده از تکنیک متناسب در طی کلیه تمرینات می باشد. باید به استقرار و کنترل بدن صحیح توجه کامل شود. این توجهات شامل راست نگهداشتن پا،قرار گیری زانو بالای انگشت شست و فرود نرم و آرام برروی زمین است.

متن کامل این مطلب را می توانید از طریق لینک زیر دانلود کنید و ببینید:

روش گرم کردن ۱۱+

توجه: استفاده از این مطلب تنها با ذکر منبع بلامانع است.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 10 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

محمد جواد از قم سه شنبه , ۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷

ماشالا دکتر باقری … خیلی مرده خداییش هر وقت هر جا ببینیش سعی میکنه کمک کنه ♥

ramin talebi چهارشنبه , ۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۲:۱۶

سلام دکتر باقری از نوابغ این ورزش هستند ایشون در علم تمرین و تمرین دادن فوق العاده هستند
دقبقا زمانی که در ایران همه کشش های ضربه ای را ممنوع میدانستن ایشون در سطح ملی انجامش میدادن و اصرار بر درست بودنش داشتن خود شخص بنده چندین بار با ایشون صحبت کردم و در تحقیق جامعی که انجام دادم به این نتیجه رسیدم که ایشون درست میگویند و تمام تیمهای بزرگ دنیا در حین گرم کردن از کششهای ضربه ای و پویا استفاده میکنند و کششهای ایستا رو در سرد کردن انجام میدهند
من در تیمهایی که بودم استفاده کردم و خودم و همه بازیکنها لمس کردن چقدر خوبه و خدارو شکر تا زمانی که خودم بودم و انجامش میدادم مصدومیتی نداشتیم این یک نمونه بوده از کارهای ایشون
امیدوارم قدر ایشون وامثال ایشون رو در فوتسال بدونیم
ارزوی سلامتی و توفیق روز افزون رو برای استادم دکتر باقری دارم

رشيد احمدي چهارشنبه , ۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۶:۰۸

آفرین.سال نو مبارک.مطلب بسیار خوب و علمی است.با دانش به ثریا نیز توان رفت اول فوتسال دنیا که کار سختی نیست بر مردمان فارسی

پیمان پنجشنبه , ۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱:۱۶

سلام .از مسئولین سایت بخاطر ارائه اطلاعات علمی تشکر می کنم.هرچند ما خیلی دیر از مسایل علمی آگاه می شیم.بلکه طول می کشد تا از آن در ورزش استفاده کنیم.همین الان هم مربیان این گرم کردن رو بکار بگیرند باز دیر نشده.
مطالب علمی شما بویژه همین گرم کردن که خیلی از مربی ها به صورت سلیقه ای انجام می دهند، خیلی مفید است.
سایت شما درحال تکامله.از کری خوانی هواداران که بعضی وقتها کمی هم زیاده روی می شد تا چاپ این مطالب نشان از پویایی است.موفق باشید.

محمد دوشنبه , ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳

خیلی مفید بود. باز هم مطالب مفید بزارید لطفا. فقط یه کم ترجمه اش مشکل داشت. بازم ممنون

محمد چهارشنبه , ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲

سلام ، دیروز سه شنبه بودولی مطالب آموزشی را کا نکردید؟! مگه نه این که سه شنبه ها مطالب آموزشی کار می کنید؟

ناشناس جمعه , ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷

خیلی ممنون ازین در اختیار گذاشتنه اطلاعات ارزشمند و تشکر فراوان از زحمات بی وقفه و پر تلاش آقای سعید عبدالوند برایه تیم کمیل.

آریا چهارشنبه , ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸

سلام
فایل دانلود گرم کردن به روش +۱۱ دچار مشکل شده لطفا اگه امکان پذیر هست اصلاحش کنید. تشکر

کارمند شهرداری مشهد چهارشنبه , ۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

سلام باز نمیشه فایل لطفا پیگیری کنید .

رضوی پنجشنبه , ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷

متاسفانه فایل دچار مشکل شده و وقتی روی لینک زده میشه پیغام یافت نشد ارسال میشه
لطفا پیگیری کنید