کد خبر : 8062
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 مرداد 1393 - 12:43
-

خسوس: بازیکنان پیش از بازی با ژاپن فکر می کردند برنده هستند

خسوس: بازیکنان پیش از بازی با ژاپن فکر می کردند برنده هستند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی فوتسال درباره اینکه تیم ملی در رقابت‌های آسیایی ویتنام شروع بسیار خوبی داشت اما نتوانست عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد، گفت: همانطور که می دانید تیم ملی تا مرحله نیمه نهایی عملکرد بسیار خوبی داشت. ۱۰ بر یک ازبکستان را شکست دادیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی فوتسال درباره اینکه تیم ملی در رقابت‌های آسیایی ویتنام شروع بسیار خوبی داشت اما نتوانست عنوان قهرمانی را به خود اختصاص دهد، گفت: همانطور که می دانید تیم ملی تا مرحله نیمه نهایی عملکرد بسیار خوبی داشت. ۱۰ بر یک ازبکستان را شکست دادیم و برابر ویتنام میزبان در نیمه نهایی ۵ بر ۳ پیروز شدیم و چین را هم با اختلاف گل بالا از پیش رو برداشتیم. زمانی که در فینال مقابل تیم ژاپن قرار گرفتیم، فکر می کردیم پیروز این بازی ما هستیم اما مشکل بزرگی که وجود داشت این بود که تیم ایران با شرایط سخت در این مسابقات مواجه نشده بود و زمانی که به مصاف ژاپن رفتیم، نتوانستیم مدیریت خوبی روی این مسئله داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: نکته مهمی که باید به آن اشاره کنم این است که ژاپن در مرحله اول مقابل تایلند یک باخت داشت و تجربه بازی در شرایط سخت را تجربه کرده بود و با این تجربه توانست در فینال و ضربات پنالتی ایران را شکست دهد. مشکل ما تیم ژاپن نبود، گلزنی و حفظ گل بزرگترین مشکل تیم ایران بود نه قدرتی به نام ژاپن.

وی در ادامه بیان کرد: اگر در دیدار ایران و ژاپن به آمار موقعیت تیم ها به دقت نگاه کنیم، می بینم که ایران ۲۹ موقعیت گل و ژاپن ۵ موقعیت گل داشت. تنها تفاوتی که این دو تیم باهم داشتند این بود که تیم حریف ما تمام کننده بازی داشت و ضعف ما در این بخش بود.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا پیش بینی چنین اتفاقی را از قبل نکرده بودیم، گفت: بحث پیش بینی اصلا وجود ندارد. بحث ما تمرین است. بازی تدارکاتی بسیار سخت، تمرینات مداوم و اردوهای مستمر باعث می شود تا تمرین در شرایط سخت را تجربه کنیم. ضمن اینکه اصلا قصد توجیه باخت برابر ژاپن را ندارم. اما واقعیت این است که در بازی‌های تدارکاتی با تیم های قوی، به نکات ضعف و قوت تیم پی می بریم. تیم ژاپن از ما بهتر نبود فقط خیلی خوب دفاع کرد. معتقدم در بازی همیشه بهترین‌ها برنده نیستند. تیم هایی برنده یک دیدار هستند که بهترین عملکرد را داشته باشند.

خسوس اینطور ادامه داد: در وقت اضافه، ژاپن اعتماد به نفس بالایی داشت و بازیکنان ایران خود را از پیش باخته بودند. اگر نگاهی کوتاه به عکس‌های بازی ایران و ژاپن بیاندازید از چهره بازیکنان می توانید به این نکته پی ببرید که ژاپنی ها خود را پیروز بازی می دانستند، چرا که در طول بازی به ما نباخته بودند و این برای ما شکست بود. ضمن اینکه بحث روانشناسی در ضربات پنالتی بسیار مهم است. بازهم می گویم مسئول این باخت من هستم اما نیاز داریم تا با ایجاد تمرکز و روانشناسی بر روی بازیکنان این مشکلات را از پیش رو بر داریم.

سرمربی تیم ملی فوتسال درباره اینکه چطور می توان مشکلات فوق را رفع کرد و در رقابت‌های جام جهانی پیش رو موفق بود، گفت: در مرحله اول باید بازیکنان را از لحاظ شوت زنی آماده و تقویت کنیم تا در مقابل تیم‌های بزرگ خود را نبازیم. باید مشکل شوت زنی از فاصله ۱۲ تا ۱۵ متری را در بازیکنان حل کنیم.

وی در ادامه افزود: دومین موضوع زدن ضربات ایستگاهی و کناری است که باید در این خصوص تقویت شویم. معتقدم که بازیکنان ایران باید با یک متدلوژی و استراتژی خاص پیش روند تا موفق باشند. موضوع بعدی استراتژی ۵ نفره است که بازیکنان باید در زمین اجرا کنند. بازیکنان ایران در لیگ چنین تمرینی را کمتر انجام میدهند و فقط در زمان اردوهای تیم ملی با این روش تمرین می کنند، بالطبع در مسابقات مهم استرس به بازیکنان وارد شده و با مشکل مواجه می شوند. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که باید از لحاظ ذهنی روی بازیکنان و همچنین تنوع بازی کار کنیم. نباید فقط داور، شرایط مسابقه، تماشاچی و یا عوامل دیگر را در باخت خود مقصر جلوه دهیم.

وی در ادامه درباره اینکه آیا با باشگاه‌های لیگ برتری و یا مربیان فوتسال نشستی مبنی بر ایجاد همکاری بیشتر برگزار خواهد کرد یا خیر، گفت : بله من قصد دارم که چنین نشستی را با مدیران و مربیان باشگاه‌های فوتسال برگزار کنم. یکی از اهداف من برای رشد و توسعه فوتسال ایران این است که انجمن یا کمیته ای را تشکیل کنیم تا تبادل اطلاعات میان افراد صورت بگیرد و در نهایت فوتسال رشد کند.

خسوس در ادامه افزود: دانسته‌های هر فرد زمانی خوب خواهد بود که مطرح شود تا با وجود راه‌های مختلف، مشکلات را رفع کنیم و برای بهتر شدن گام برداریم. در اسپانیا انجمنی از مربیان ورزش‌های توپی مانند تیم های فوتبال، فوتسال، هندبال، بسکتبال و هاکی وجود دارد که گرد هم می آیند و تبادل اطلاعات می کنند و مربیان تیم های ملی این رشته‌ها مانند دل بوسکه با مربیان بسکتبال و یا مربیان دیگر با مربیان هندبال و فوتسال صحبت می کنند تا با تبادل اطلاعات بتوانند در زمینه مدیریت و رهبری تیم‌های خود اقدامات موثرتری برداشته و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند.

سرمربی تیم ملی در پایان افزود: بحث مدیریت و رهبری در تیم ملی یا تیم‌های باشگاهی  فوتسال بسیار مهم است. اگر این دو موضوع را در کنار تبادل اطلاعات و استفاده از نظرات دیگران بکار بگیریم بی شک می توان موفق بود. این نقش یک مربی است که با اهل فن مشورت کند تا با استفاده از تجربیات خود و دیگران تیم را تقویت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

رهبر سه شنبه , ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰:۴۶

پس وضیفه کیه بازیکنا رو از لحاظ روحی و فکری بهبود ببخشه؟