کد خبر : 8275
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 مرداد 1393 - 11:57
-

افتخاری:اهل فن به بازی روان و بانشاط تیم ملی اعتراف کردند!/شمسایی زودتر به سرمربیگری تیم ملی می رسد

افتخاری:اهل فن به بازی روان و بانشاط تیم ملی اعتراف کردند!/شمسایی زودتر به سرمربیگری تیم ملی می رسد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، رییس کمیته فوتسال با تاکید بر اینکه خسوس کاندلاس تا جام جهانی به کار خود در تیم ملی ادامه خواهد داد گفت: تیم ملی بر خلاف گذشته که فقط از روی ضد حملات و با بازی کاملا دفاعی موفق به شکست حریفان می‌شد، با سبک جدید خسوس در

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، رییس کمیته فوتسال با تاکید بر اینکه خسوس کاندلاس تا جام جهانی به کار خود در تیم ملی ادامه خواهد داد گفت: تیم ملی بر خلاف گذشته که فقط از روی ضد حملات و با بازی کاملا دفاعی موفق به شکست حریفان می‌شد، با سبک جدید خسوس در جام ملت‌های آسیا توانست با بازی هجومی خود گل‌های زیادی را نیز به ثمر برساند.

سید رضا افتخاری درباره دلایل خود در دفاع محکم از خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی فوتسال ایران علی‌رغم انتقادهای بسیار از این مربی اظهار کرد: من با کسانی که اهل فن هستند مانند مربیان قدیمی و پیشکسوتان فوتسال در این باره مشورت کردم و آن‌ها همگی اعتراف کردند که تاکنون تیم ملی تا این حد روان و بانشاط بازی نکرده است. در جام ملت‌های آسیا حریفان مقابل ما دست و پا بسته بودند. نباید منتقدان فقط به بازی تیم ملی مقابل ژاپن بسنده کنند بلکه کل بازی‌ها را باید مد نظر قرار دهند. ما توانستیم قزاقستان که ژاپن را شکست داده بود را نیز از سر راه برداریم اما بازی با ژاپن به اعتقاد من تنها یک حادثه بود و نباید آن را به خسوس ارتباط داد.

رییس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال با بیان اینکه سطح فوتسال آسیا با سال‌های گذشته بسیار فرق کرده است تصریح کرد: کشورهایی مانند تایلند و ژاپن با سرمایه‌گذاری زیادی که انجام داده‌اند دیگر برای ایران رقبای سرسختی هستند و دیگر نمی‌توان به راحتی آن‌ها را شکست داد. البته هنوز تیم‌هایی مانند چین، ویتنام، استرالیا، قزاقستان و… اختلاف زیادی با ایران دارند و توان رویارویی با ما را ندارند. در مجموع تیم ملی با توجه به جوان‌گرایی خسوس، زمان می‌برد تا پخته شده و نتایج درخشانی کسب کند. حتی تیم امید نیز با تقویت چند بازیکن می‌تواند تیم بسیار خوبی شود. همین بازیکنان جوان تیم ملی امید مانند سنگ سفیدی، عباسی، شجری و… از کشف‌های خسوس هستند و مطمئنا در آینده از بهترین‌های فوتسال ایران خواهند شد و همین بازیکنان ایران را از قدرت‌های دنیا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال هم باید سرمایه‌گذاری بیشتری درخصوص تیم ملی فوتسال انجام دهد، گفت: فدراسیون می‌تواند به ما کمک بیشتری کند تا در تورنمنت‌های معتبر دنیا حضور یافته و تیم پخته‌تر شود. مهم این است که تیم آرام آرام ترکیب اصلی خود را پیدا می‌کند و می‌تواند نتایج درخشانی را کسب کند. سبکی که خسوس در فوتسال ایران پیاده کرده، سبک جدیدی است کما اینکه در جام ملت‌های آسیا ایران بازی‌های متفاوتی را نسبت به دوره‌های گذشته به نمایش گذاشت به صورتی که ما در سال‌های گذشته با عملکردی کاملا دفاعی و تنها بر روی ضد حملات موفق به گلزنی می‌شدیم اما الان تیم ایران کاملا تهاجمی شده و میانگین گل‌های ایران این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد.

افتخاری با تاکید بر اینکه خسوس کاندلاس تا جام جهانی آینده به کار خود در تیم ملی حتما ادامه خواهد داد گفت: برای ادامه همکاری با او نحوه نتیجه‌گیری در جام جهانی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و آنگاه در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وحید شمسایی در آینده نزدیک شانسی برای حضور در راس کادر فنی تیم ملی فوتسال خواهد داشت یا خیر گفت: شمسایی بچه زرنگ، تیز و مدیری است اما به او هم گفتم تجربه لازم برای سرمربی‌گری تیم ملی را نداری اما چون زرنگ هستی زودتر از بقیه به این سمت می‌رسی. عملکرد او در تیم فوتسال دبیری قابل قبول بود. حتی ما می‌خواستیم شمسایی با این تیم به جام باشگاه‌های آسیا برود تا عملکرد او را محک بزنیم که او زرنگی کرد و نرفت چون عیارش مشخص می‌شد. من برای شمسایی برنامه دارم اما به او شرایط حضور در تیم ملی مانند رفتار، تعاون، نداشتن حاشیه، روحیه همکاری و… را اعلام کردم. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهد تا یک نفر به سرمربی‌گری تیم ملی برسد. مطمئنا تیم جدید او امسال یکی از خوب‌های لیگ ما خواهد بود.

رییس کمیته فوتسال درباره آشتی با حسین شمس نیز خاطرنشان کرد: این مشکلی بود که برخی روزنامه‌ها درست کرده بودند. معتقدم شمس باید به خاطر دانش زیادی که دارد همیشه در فوتسال ما حضور داشته باشد. مشکلات او نیز به دوران قبل از من بازمی‌گشت و من تمام سعی خود را کردم تا این مشکل حل شود و او به کار خود در فوتسال ایران ادامه دهد. خدا را شکر این اتفاق افتاد و در جایی قرار گرفت که همراه با دبیری در مسابقه‌های جام باشگاه‌های آسیا حضور می‌یابد. حتی دبیری مالک باشگاه با من در این خصوص مشورت کرد و من هم موافقت کردم و گفتم حاضرم هر کمکی انجام دهم تا مشکل شمس حل شود و بتوانید با او قرارداد امضا کنید.

وی درباره پیش‌بینی خود از نحوه نتیجه‌گیری تیم فوتسال دبیری در جام باشگاه‌های آسیا گفت: همه تیم‌های حاضر در این مسابقه‌ها خودشان یک تیم ملی هستند و تنها اسم‌شان باشگاه است. تیم‌های ژاپنی و تایلندی و حتی القادسیه کویت مطمئنا حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت اما هر تیمی که بابرنامه‌تر بازی کند موفق می‌شود. شمس می‌داند چطور جلوی این تیم‌ها بازی کند. امیدوارم آن‌ها بدشانسی نیاورند و قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را از آن خود کنند.

افتخاری درباره کاهش مبلغ ورودی تیم‌های برای حضور در لیگ برتر فوتسال گفت: مبلغ ورودی تیم‌ها را ۳۰ میلیون تومان تعیین کردیم که با اعتراض آن‌ها این مبلغ را به ۲۰ میلیون تومان رساندیم. درصددیم با درآمدهای ایجاد شده ساختمان مجزایی برای فوتسال در آکادمی تیم‌های ملی احداث کنیم. حتی قرارداد آن نیز امضا شده و تا سه ماه آینده این ساختمان را تحویل خواهیم گرفت.

رییس کمیته فوتسال درخصوص وضعیت پخش تلویزیونی مسابقه‌های لیگ برتر فوتسال نیز خاطرنشان کرد: دنبال اسپانسر هستیم و اگر بتوانیم منابع مالی را پیدا کنیم مشکلی برای پخش تلویزیونی نخواهیم داشت. به این قضیه خیلی خوش‌بینم. امیدوارم اتفاق خاصی نیفتد و برای اولین بار مسابقه‌های فوتسال به صورت مستقیم از تلویزیون پخش شود تا تیم‌ها نیز بتوانند از مزایای این کار مثل گرفتن تبلیغات و بهبود شرایط مالی خود استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... دوشنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹

بخدا قبلا تهاجمی تر بودیم .سبکی که خسوس آورده تو تیم واسه ده یازده سال پیشه.
فقط دارن جوانی تیم ملی رو بهونه می کنند.
راستی آقای افتخاری هنوز فرق قزاقستان وازبکستانو نمی دونه.اگه توی جام ملتها زیاد گل زدیم،زیاد هم گل خوردیم.
ای کاش ترابیان رو بیرون نمی کردیم تا آدمی نابلد بیادجاش.

نام ... دوشنبه , ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸

بالاخره چندتا جمله منطقی از آقای افتخاری شنیدیم!!

علی آقا سه شنبه , ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳

بیانات گوهربار شیربرنج