کد خبر : 8377
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مرداد 1393 - 13:53
-

چرا فقط سهرابی در جام باشگاه های آسیا سوت می زند؟

چرا فقط سهرابی در جام باشگاه های آسیا سوت می زند؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رقابت های جام باشگاه های آسیا ۲۰۱۴ از سوم شهریور آغاز می شود و این در حالی است که از ایران تنها علیرضا سهرابی به عنوان داور  در این بازی ها حضور پیدا خواهد کرد. علیرضا سهرابی نفر اول فهرست داوران الیت ایران امشب(چهارشنبه) تهران را به مقصد چین

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رقابت های جام باشگاه های آسیا ۲۰۱۴ از سوم شهریور آغاز می شود و این در حالی است که از ایران تنها علیرضا سهرابی به عنوان داور  در این بازی ها حضور پیدا خواهد کرد.

علیرضا سهرابی نفر اول فهرست داوران الیت ایران امشب(چهارشنبه) تهران را به مقصد چین ترک می کند.

اما در این میان حضور تنها یک داور از ایران بسیار جای تامل دارد چرا که در هر دوره از بازی های گوناگون آسیایی حداقل دو داور از ایران دعوت می شدند و امسال هم حتی از کشورهای چین، ژاپن و استرالیا نیز دو داور به جام باشگاه های آسیا فراخوانده شده اند اما چرا از ایران تنها سهرابی جواز حضور را پیدا کرده است؟

پاسخ این سوال را پیرامون دو موضوع می توان مطرح کرد. اول اینکه ممکن است سیاست کمیته داوران آسیا بر علیه داوران ایرانی باشد و آن ها تصمیم به جلوگیری از پیشرفت این داوران داشته باشند. احتمال این موضوع بسیار زیاد است چون گفته می شود نفوذ ایرانی ها در کمیته داوران AFC بیش از پیش کاهش پیدا کرده است که اگر این بحث صحت داشته باشد، تلاش مسئولان کمیته داوران ایران را برای گرفتن حق می طلبد.

اما بحث دومی هم مطرح است که در صورت درست بودن، دیگر نمی توان به AFC خرده گرفت و آن هم این است که عملکرد ضعیف داوران ایرانی در جام ملت های آسیای ویتنام باعث شده تا آن ها جواز حضور در چین را کسب نکنند.

محمود نصیرلو و وحید عرض پیما دو داور ایرانی در جام ملت های آسیا بودند که تنها در مرحله گروهی موفق به سوت زدن شدند و با توجه به عملکردشان حتی به بازی یک هشتم هم نرسیدند.

با این حال بعد از خط خوردن این دو داور و دعوت شدن علیرضا سهرابی به جام باشگاه های آسیا این سوال پیش می آید که آیا سطح داوری ایران پایین آمده یا این یک دسیسه از جانب مقامات آسیایی است؟

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... چهارشنبه , ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲

بله داوری فوتسال ایران بعلت بی کفایت کمیته داوران فوتسال ضعیف شده است

نام ... چهارشنبه , ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴

عزیزم پارسال مگه یادتون نیست گیتی پسند فیلم اشتباهات داوری را به زبان انگلیسی برا ای اف سی فرستاد خوب نتیجه اش میشه همین

بی نام چهارشنبه , ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۲

سلام…قطعا سطح عملکرد ضعیف داوران فوتسال ایران باعث شده که فقط سهرابی دعوت شود چرا گردن کمیته داوران میندازین…

علیرضا چهارشنبه , ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۹

خیلی از داوران هم مانند پژمان رضایی که به ذن خیلی از بزرگان از بهترین داوران کشور هست با کج سلیقگی اقایون اصلا به لیست الیت راه پیدا نکردن!!
تا کمی نظرات شخصی و اعمال نفوذ یکسری داور بازنشسته و ….باید جای کیفیت رو بگیره!!

نام ... پنجشنبه , ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

سلطان امیر لامعی فقط

تنها جمعه , ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱:۱۲

وقتی کمیته داوران بسنده کرده که فقط آقای علی پور افشار بره توی لیست و متأسفانه ۲ بار از لیست خط خورده خب ای اف سی هم با خودش میگه اینا بدبختن چون داور ندارن. گذشته از اینا فدراسیون سلیقه ای برخورد میکنه و هر کس که میاد میخواد داورای خودش رو استفاده کنه که الآن دور دور داورای مازندران است. بدبختا داورای ایران که واقعا خوبن ولی واقعا بدبختن تازه پولشونم رو نمیده فدراسیون.