کد خبر : 8570
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 شهریور 1393 - 16:45
-

برگ برنده دبیری در جام باشگاه های آسیا

برگ برنده دبیری در جام باشگاه های آسیا

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، پنجمین دوره فوتسال جام باشگاه های آسیا از فردا (دوشنبه) در شهر شنگدو چین آغاز می شود. تیم دبیری تبریز نماینده ایران در این دوره از رقابت‌هاست. این تیم که از سال‌ها قبل با مدیران علاقمندش به فوتسال در لیگ برتر ایران حضور داشت، سال گذشته تصمیم گرفت با

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، پنجمین دوره فوتسال جام باشگاه های آسیا از فردا (دوشنبه) در شهر شنگدو چین آغاز می شود.

تیم دبیری تبریز نماینده ایران در این دوره از رقابت‌هاست. این تیم که از سال‌ها قبل با مدیران علاقمندش به فوتسال در لیگ برتر ایران حضور داشت، سال گذشته تصمیم گرفت با سرمایه‌گذاری بهتری در لیگ حضور پیدا کند و از این رو استارت کار را با وحید شمسایی زد.

با بازیکنی که عناوین مختلفی را در فوتسال دنیا و ایران تجربه کرده بود، از قهرمانی در تیم‌های باشگاهی، قهرمانی آسیا در سطح باشگاهی‌ و ملی، کاپیتانی در تیم ملی، درخشش در جام‌جهانی، کسب آقای گلی فوتسال دنیا و لژیونر شدن در لیگ معتبر ایتالیا و …دبیری با این بازیکن خوشنام به عنوان مربی – بازیکن قرارداد بست تا وارد دوره جدیدی از حضورش در لیگ برتر شود: حضور در جمع مدعیان!

حضور شمسایی و دوستانش در این تیم کافی بود تا دبیری از همان ابتدا با وجود تاکید شمسایی و مدیران دبیری بر این که این تجربه اول کارش هست و فقط می‌خواهد استارت خوبی داشته باشد، اما همه یک مدعی جدید به لیگ برتر اضافه کنند.

شمسایی به واسطه تجربه‌ فراوانش در مسابقات داخلی و خارجی، پیش از دبیری هم مهره‌ای فنی و در حد مشاور فنی برای تیم‌ها به شمار می‌آمد.

دبیری درنهایت، لیگ ۹۲ را با قهرمانی پشت سر گذاشت اما به دلائلی که خیلی واضح باز نشد، شمسایی از این تیم تبریزی فاصله گرفت و خیلی زود هم به تاسیسات دریایی تهران پیوست و دبیری‌ها تصمیم گرفتند که از حسین شمس در راس تیم خود استفاده کنند.

از مربی‌ای که در سال‌های اخیر نامش همواره در کنار افتخارات فوتسال ایران بوده و گرچه گفته می‌شد اجازه فعالیت در تیم‌های داخلی را ندارد، اما درنهایت با رایزنی، کمیته فوتسال تاکید کرد که وی منعی برای فعالیت در لیگ برتر ندارد و قراردادش هم به ثبت رسید.

دبیری انتخابی هوشمندانه بعد از وحید شمسایی داشت، با مربی‌ای قرارداد بست که سال‌های سال است که در فوتسال حضور دارد و پر بیراه نیست که موهایش را در همین رشته سپید کرده و از همه تیم‌های دنیا به خوبی شناخت دارد. شاید به جرات بتوان گفت هیچ فردی در ایران به اندازه او تیم‌های آسیایی خصوصا تیم‌های عربی را نمی‌شناسد.

شمس در کنار مدرسی فیفا و AFC سال‌های سال به عنوان سرمربی و مشاور با تیم‌های آسیایی همکاری کرده و فرد شناخته‌شده‌ای در فوتسال جهان است.

این‌ روزها گرچه تا پیش از دیدار دبیری با تیم ملی تایلند که با برد دو بر صفر نماینده ایران همراه شد، خیلی اخبار خوبی از دیدارهای دوستانه دبیری به گوش نرسید و گل‌های زیادی هم وارد دروازه این تیم شد، گرچه روز گذشته خبر ابتلای پنج بازیکن این تیم به ویروس چشمی هم این فضا را بدتر کرد اما باز تجربه حسین شمس و شناختی که از تیم‌های دنیا خصوصا آسیایی‌ها دارد، شاید برگ برنده و نقطه امید دبیری باشد. نکته‌ای که حتما از چشم مدیران تیم تبریزی هم به دور نمانده است.

در کنار تجربه حسین شمس و شناختش از آسیایی‌ها، او مهره‌هایی دارد که می‌خواهند بار دیگر جام قهرمانی را به مردم علاقمند به فوتسال ایران هدیه کنند. بازیکنانی که می‌دانند درخشش‌شان در جام باشگاه‌ها حتی می‌تواند آنها را به تیم ملی برساند، و همچنین مدیرانی که با قهرمانی سال گذشته، حالا دیگر از مدعی بودن و قهرمانی خیلی خوش‌شان آمده است.

باید به این تیم امید داشت چون فوتسال ایران به قهرمانی احتیاج دارد، چون حسین شمس همان مربی احساساتی تیم ملی در جام‌جهانی ۲۰۰۸ برزیل است که حرف‌هایی بلد است به بازیکنانش بگوید که آنها را تهییج کرده و غیرت‌شان را برانگیزد.

باید به این تیم امید داشت چون حقیقیت فوتسال ایران چیزی جز نتایج دو سه سال اخیر است، چون ایران از فوتسال آسیا بزرگ‌تر و فراتر است.

گرچه تیم‌های دیگر نیز خیلی برای کسب قهرمانی تلاش کرده و تیم‌هایی چون ژاپن و تایلند نشان داده‌اند می‌خواهند اقتدار فوتسال ایران را زیر سوال برده و سکوی اولی آسیا را از آن خود کنند اما همه کارشناسان با استناد به فوتسال باشگاهی و بازیکنان مستعد و تکنیکی می‌دانند که ایران خوب می‌تواند فعل خواستن را صرف کند.

در این دوره از رقابت ها ۸ تیم برتر آسیا در دو گروه با هم مسابقه می‌دهند.

گروه اول را تیم‌های شنژن نان لینگ چین، اف سی لوکوموتیو ازبکستان، ناگویا اوشنژ ژاپن و ویک ویپرز استرالیا تشکیل می‌دهند و در گروه دوم تیم‌های چونبوری بلوویو تایلند (مدافع عنوان قهرمانی)، القادسیه کویت و بانک بیروت لبنان با دبیری ایران همگروه هستند که دو تیم از مرحله مقدماتی به دور نیمه‌نهایی صعود می‌کنند.

اولین دوره این رقابت‌ها که با تلاش عباس ترابیان رئیس وقت کمیته فوتسال، در اصفهان انجام شد با قهرمانی فولادماهان به پایان رسید که حسین شمس نیز کنار این تیم و حسین افضلی بود. گیتی‌پسند نیز یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی و شهید منصوری یک نایب‌قهرمانی به دست آورده‌اند.

منبع:فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... یکشنبه , ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴

بالاخره این شناخت آقای شمس برگ برنده است یا شاید برگ برنده باشد?
یا اصلا واسه یادآوری زحمات آقای شمسایی مطلب زدید?