کد خبر : 8836
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 شهریور 1393 - 12:26
-

صالح: فوتسال ایران در ۱۰ سال گذشته هیچ برنامه ای نداشته است

صالح: فوتسال ایران در ۱۰ سال گذشته هیچ برنامه ای نداشته است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، ناصر صالح  در مورد عملکرد تیم دبیری در جام باشگاه‌های آسیا اظهار داشت: با توجه به نتایج مشخص است که نتیجه خوبی گرفته نشده است. اصولا برای کسب موفقیت باید کمیته فوتسال برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد و مهم است که این برنامه‌ریزی در چند مرحله و در سطح باشگاه‌ها، مربیان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، ناصر صالح  در مورد عملکرد تیم دبیری در جام باشگاه‌های آسیا اظهار داشت: با توجه به نتایج مشخص است که نتیجه خوبی گرفته نشده است. اصولا برای کسب موفقیت باید کمیته فوتسال برنامه‌ریزی خوبی داشته باشد و مهم است که این برنامه‌ریزی در چند مرحله و در سطح باشگاه‌ها، مربیان و زمینه‌های دیگر اجرا شود. چون این مربی است که بازیکن تربیت می‌کند و نیاز است که با یک برنامه‌ریزی اصولی، به روز باشد. کمیته فوتسال باید با کمیته فنی نشست‌هایی داشته باشد که ما اکنون چنین کمیته‌ای نداریم. البته از من هم دعوت شد که عضو این کمیته باشم اما تا امروز حکمی زده نشده است. اگر کمیته فنی داشتیم امروز باید حتما تشکیل می‌شد.

وی ادامه داد: باشگاه‌های ما روز به روز ضعیف‌تر می‌شوند، علت آن هم برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت است اما کشوری مثل ژاپن برنامه‌ریزی بلندمدت دارد و همه کارها اولویت‌بندی و طبقه‌بندی شده اجرا می‌شود. ما اینجا انگیزه‌ای برای کار نداریم. مربی وقتی بداند که اگر همه تلاشش را به کار ببندد و بهترین تیم را آماده کند یک روز مربی تیم‌های پایه ایران می‌شود، این می‌شود انگیزه‌ای برای کار کردن و این انگیزه به بازیکنان هم منتقل می‌شود. ما در ۱۰ سال گذشته هیچ برنامه‌ای نداشته‌ایم و نتیجه همین می‌شود که می‌بینید.

این مدرس ایرانی AFC در پاسخ به این سوال که دلیل ناکامی دبیری را بیشتر در چه چیزی می‌بیند، خاطرنشان کرد: دبیری نهایت تلاشش کرد و مسئولانش برای تیم کم نگذاشتند، این سوال را باید از کادرفنی دبیری بپرسید. من می‌گویم یک مربی حرفه‌ای وقتی برای مسابقه‌ای به خارج از کشور می‌رود باید مراقب همه موارد باشد. چرا باید چند روز قبل از مسابقه بازیکنان به استخر بروند و آن مشکل ویروسی گریبانگیرشان بشود؟ در استخر عمومی هزاران بیماری و ویروس ممکن است به انسان منتقل شود. کادرفنی دبیری نباید اجازه این اتفاق را می‌داد. این‌ها احتمالات ریزی هستند که باید به آنها توجه کرد چون این اتفاق به کل پیکره تیم دبیری ضربه زد و صددرصد تاثیر داشت. همچنین در گل‌های خورده همیشه سه عامل موثر هستند، یکی جاگیری اشتباه مدافع اول و مدافع پوششی، دوم تیم تکنیک درگیری بین مدافع اول را خوب نداند چون اگر آنها می‌دانستند اینهمه میزان خطای تیمی بالا نمی‌رفت و دبیری این همه کارت زرد نمی‌گرفت و سوم تاکتیک غلط مربی، این در مورد همه تیم‌ها و همه گل‌ها صادق است.

این مربی فوتسال تصریح کرد: من کاری به شمس ندارم، او مربی زحمتکشی است اما تیم نتیجه نگرفته و بالطبع باید کادرفنی جوابگو باشد. دبیری دو بازی اول را برده و بازی سوم و چهارمش را بد باخته و در بازی پنجم هم به زحمت به برد رسیده است. این تیم در بازی پنجم هم پنج گل دریافت کرده و کار به پنالتی کشیده، این یعنی اینکه یک جای کار ایراد دارد.

ناصر صالح با اشاره به پیشنهاد افغانستان به وی برای قبول سرمربیگری تیم ملی فوتسال این کشور، گفت: برای دوره هفت روزه تدریس به این کشور سفر کردم که دیدم چه آدم‌های با محبتی هستند. به شدت مورد استقبال مسئولان ورزش این کشور قرار گرفتم. روز چهارم کلاسم بود که دبیر کمیته ملی المپیک این کشور به کلاس آمد و از من تشکر کرد. آنها از من برای پیشرفت فوتسال‌شان برنامه خواستند و بعدا نیز گفتند که هدایت تیم ملی کشورشان را برعهده بگیرم.

وی در مورد اینکه آیا این پیشنهاد را قبول خواهد کرد یا خیر، تاکید کرد: چرا قبول نکنم؟ آدم‌های بسیار خوبی هستند، همین افغانستان را دو – سه سال دیگر ببینید که چقدر در فوتسال پیشرفت می‌کند. آنها اصرار دارند که من به آنجا بروم، فقط باید به توافق برسیم. خارج از کشور همه با ما خوب رفتار می‌کنند اما اینجا مدیران،‌ مربی مجانی می‌خواهند، آنها نمی‌خواهند هزینه کنند. برای پیشکسوتان هم اهمیتی قائل نیستند، همین ژاپنی‌ها پیشکسوتان‌شان را گنجینه‌ خود می‌دانند و بسیار به آنها اهمیت می‌دهند ولی اینجا اینطور نیست.

منبع: فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... یکشنبه , ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

اینجا آقای کشاورز یک شبه میشه سرمربی لیگ برتر!!!

نام ... یکشنبه , ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶

اقای صالح شما بهتره ۱فکری بحال فوتسال شهرخودت بکنی که الان قرچکی ها و اصفهانی ها مدعی قطب فوتسال شدن اقای تقوی فوتسال شهرری رو نابود کرد حداقل شما احیاش کنید یاتون نره که همین شهرری چندتا بازیکن مثل کاظم محمدی و کشاورزتحویل فوتسال داد

علي یکشنبه , ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹

به نظرم برو همون افغانستان مربیگری کن

نام ... یکشنبه , ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹

اتفاقا مسوولان باشگاههایی مثل گیتی و دبیری و۰۰۰ خیلی به فکر برنامه ریزی برای رسیدن به موفقیت به هر نحو و رسیدن به شهرت و ۰۰۰ داشتند
بازیکن هم که زیاد پرورش دادند و اصلا از بازیکنان بقیه تیمها استفاده نکردند!
اخیرا هم که در جهت رشد مربیان و خدمت به فوتسالیک شبه بازیکن را سرمربی میکنند
البته بارها گفته اند همه اینها از روی دلسوزی برای فوتسال است نه جیب مبارکشان!

نام ... یکشنبه , ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲

توی جام باشگاهها که جای بازیکن سازی نیست.آقای دبیری باید یه مقدار سر کیسه رو شل می کرد و چند بازیکن موثر می اورد.
بخدا با این تیم از اول هم می دونستم که قهرمان نمی شیم.

نام ... یکشنبه , ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲

عکسهای معرفی اسپانسر گیتی را دیدید?
ببینید کی توی عکس‌هاشون هست? به این میگن برنامه ریزی!!!!!