کد خبر : 8952
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 شهریور 1393 - 1:01
-

مصطفی طیبی: دلیل بازگشتم به فوتسال، شمسایی بود/ شمس می‌فهمید نمی‌گذاشت جایی بروم

مصطفی طیبی: دلیل بازگشتم به فوتسال، شمسایی بود/ شمس می‌فهمید نمی‌گذاشت جایی بروم

مصطفی طیبی در گفتگویی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران از یک سال دوری اش از فوتسال، حضورش در ابومسلم، بازوبند کاپیتانی فردوسی، بازگشتش به تیم ملی فوتسال و … گفت که در ذیل می خوانید؛ -آقای طیبی! چه شد که این بار از فوتبال جدا شدی و به فوتسال برگشتی؟ متاسفانه کسانی‌که به من

مصطفی طیبی در گفتگویی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران از یک سال دوری اش از فوتسال، حضورش در ابومسلم، بازوبند کاپیتانی فردوسی، بازگشتش به تیم ملی فوتسال و … گفت که در ذیل می خوانید؛

-آقای طیبی! چه شد که این بار از فوتبال جدا شدی و به فوتسال برگشتی؟

متاسفانه کسانی‌که به من پیشنهاد حضور در فوتبال را دادند کسانی بودند که در این فصل خود نیز تیمی نداشتند. فرهاد کاظمی از اصلی‌ترین مشوقین من برای حضور در فوتبال بود اما دیدیم که امسال او نیز به دلایلی نامعلوم با وجود کارنامه خوبی که دارد تیمی نداشت. وقتی وارد فوتبال شدم حتی فکرش را هم نمی‌کردم که فرهاد کاظمی نیز به مشکل بر بخورد، اگر یک درصد در این رابطه احتمال می‌دادم اصلا وارد فوتبال نمی‌شدم.

-تنها دلیل برای جدایی ات از فوتبال، نبود فرهاد کاظمی در لیگ بود؟

البته نباید فراموش کنید که با توجه به اینکه سهمیه بزرگسال هر تیم را در لیگ یک کاهش داده‌اند، با توجه به اینکه ۲۷سال سن دارم و سهمیه بزرگسال به حساب می‌آمدم، این موضوع هم کارم را سخت کرده‌ بود، وگرنه سال گذشته در تیم ابومسلم با وجود مشکلاتی که این تیم داشت باز کردم و اتفاقا هم گل زدم و هم پاس گل دادم.

– می گویند فوتسالیست‌هایی که وارد فوتبال می‌شوند موفق نیستند، قبول داری؟

ببینید اگر منظور شما به دوران حضور وحید شمسایی در فوتبال است باید بگویم ایشان با توجه به پستی که در فوتسال داشت نمی‌توانست اثرگذاری کافی را در بازی فوتبال داشته‌ باشد اما من با توجه به پستم از ابتکار عمل بیشتری برخوردار بودم ضمن اینکه کارنامه‌ام در فصل گذشته نیز نشان می‌دهد که در فوتبال هم توان رقابت و شرکت در مسابقات را داشتم.

-چه شد که به تیم فوتسال فردوسی مشهد پیوستی؟

اصلی‌ترین دلیل حضورم در فوتسال، وحید شمسایی بود که حتی در برنامه‌ای تلویزیونی از من خواسته‌ بود که به فوتسال برگردم، برای پیوستنم به تاسیسات هم تمام کارهای لازم را کرده ‌بود، اما متاسفانه یکی از اقوام نزدیکم فوت کرد و شرایط طوری پیش رفت که باید در مشهد می‌ماندم. به همین دلیل تصمیم گرفتم به فردوسی بپیوندم تا در شهر خودم دوباره در میان مردم فوتسال‌دوست مشهد باشم.

-از چه تیم‌هایی پیشنهاد داشتی؟

از تیم‌های گیتی‌پسند، تاسیسات و فردوسی پیشنهاد داشتم، البته تیم دبیری هم به سرمربیگری حسین شمس در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا به سر می ‌برد و به دلیل عدم حضور آقای شمس در ایران در جریان ورود دوباره من به فوتسال نبودند وگرنه امکان نداشت آقای شمس به من اجازه دهد که به تیم دیگری جز دبیری بروم.

-تیم فردوسی را در لیگ برتر فوتسال چطور ارزیابی می‌کنی؟

این تیم با مدیریت نعمتی شرایط خوبی را دارد و امسال شاهد حضور ۲ نماینده از  خراسان در سطح اول فوتسال ایران هستیم که امیدوارم باعث پیشرفت فوتسال استان شود. تیم ما بازیکنان خوبی مثل نصیری‌نیا و حاجتی را جذب کرده و چند ملی‌پوش جوان را نیز به خدمت گرفته ‌است. من فکر می‌کنم که با وجود اینکه تیم دیر بسته شده اما همه ما تلاش خود را می‌کنیم تا فردوسی به بهترین فرم خود برسد.

– در مورد بحث کاپیتانی مصطفی طیبی در فردوسی مشهد نیز حاشیه هایی به گوش می‌رسد!

در مورد اینکه کاپیتان تیم چه کسی باشد تنها نعمتی حق دارد که نظر نهایی را اعلام کند. فاخر نیز بازیکنی است که سال‌ها در این تیم بازی کرده و زحمات زیادی برای این تیم کشیده‌ است، البته در بحث کسوت من سابقه و رزومه‌ام مشخص است، من از سال ۱۳۸۲ در لیگ برتر فوتسال بازی می‌کردم و بازیکنی بودم که در سطح اول فوتسال کشور، تیم ملی نیز حضور مستمر داشتم. نباید فراموش کنیم که فرقی نمی‌کند کاپیتان تیم چه کسی باشد، بلکه مهم همین یکدلی و رفاقتی است که چه در داخل زمین و چه در خارج از آن در میان اعضای تیم فردوسی وجود دارد.

– مصطفی طیبی با وجود وقفه یکساله‌ در حضورش در فوتسال، به بازگشت به تیم ملی هم فکر می کند؟

باید بپذیریم که لباس تیم ملی کشورمان دیگر آن ابهت سابق را ندارد، در گذشته در تیم ملی که حضور داشتم با وجود اینکه جزو ۳ فوتسالیست برتر ایران بودم اما برخورد مناسبی با من نشد و همین زمینه‌ای شد برای آنکه از حضور در تیم ملی دلسرد شوم، در رابطه با دعوت سرمربی تیم ملی فوتسال، اگر او نیز روزی من را دعوت کند، باید همه شرایط را به خوبی بسنجم و اگر شرایط مساعد بود به تیم ملی اضافه می‌شوم، اما باید بگویم که هدفم از حضور دوباره در فوتسال، تیم ملی نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۷
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... چهارشنبه , ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۹:۳۹

آیا درست خواندم یا نه? یکی از تیمهایی که امسال به ایشان پیشنهاد داده بوده گیتی پسند اصفهان بوده است?!!
آقای کشاورز که صراحتا در مصاحبه اعلان کرده اند که به دنبال بازیکن بزرگ و اسمی نبوده اند و سیاستشان جوانگرایی و بومی گرایی است!
آقای کشاورز آیا منظور شما از مواردی که فرموده اید افرادی مثل آقای طیبی بازیکن ارزشمند کشور نبوده اند?اگر نه پس چرا به ایشان پیشنهاد داده اید و بعد طور دیگری حرف میزنید?!!!!!!! البته اگر ایشان موافقت میکرد شما سعید افشار را اضافه میکردید!

مجتبی شیروانی چهارشنبه , ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲

اقا مصطفی وقتی خودتم ملی پوش بودی این حرف رو میزدی؟
دنبال چی میگردی داداش……..؟
ولی در کل ایشالاه موفق باشی با برگشتنت همه رو خوشحال کردی. تو بزرگتر از یه بازوبندی مصطفی طیبی

ناشناس چهارشنبه , ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰

تیم فوتسال ۲۰۰۸ ایران مثل تیم فوتبال جام جهانی ۹۸ هست.مثل اون تیم دیگه نمیاد.این و نتایج میگه و این یعنی دوران طلایی فوتسال ایران تو اون تیم بوده.من میگم لباس تیم ملی کم ابهت شده چون توی این چند سال نتایج خوبی نگرفتیم. و منظور من به بازیکنای تیم ملی نیست.فوتسال ما رو به پسرفته و این یعنی کم ابهت شدن تیم ملی دوست عزیز

هوادار چهارشنبه , ۱۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴

طیبی جزو سه تا فوتسالیه خوب ایرانه و سابقش نشون دهنده همه چی هست.حقش تو هر تیمی کاپیتانی است. خیلی بزرگتر از این حرفهاست

یزدان پنجشنبه , ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۴:۴۳

سلطانه اما هنوز نیومده تیمو تهدید کرده اگر شماره ۸ به من ندید قهر میکنم از تیم میرم. جالبه دو نفر تو این تیم پیدا شدن که نعمتی از تهدیداشون بترسه و سر تسلیم پایین بیاره بگه بله قربان چشم. دمت گرم روشونو کم کردی

مجتبی پنجشنبه , ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷

آقا مصطفی الگوی همه ما ها بوده و هست ولی نظر دادن در مورد این همه موضوع اونم الان فکر میکنم اشتباه باشه

محمدجواد عابدی جمعه , ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۷

سلام آقا مصطفی هیچ موقع یادم نمیشه اون پس گردنی که جلو مدرسه ازت خوردم یادت نمیاد ولی از وحید ۱۱یادت بیاد شاید تجدید خاطره کنی ولی خدایی دوستت دارم افتخار میکنم بهت بچه محل