کد خبر : 10305
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مهر 1393 - 0:59
-

چرا برخی مربیان هیچ وقت خانه نشین نمی شوند؟!

چرا برخی مربیان هیچ وقت خانه نشین نمی شوند؟!
برای برخی مربیان گویی لیگ، ارث پدری آن هاست و هر طور شده باید در یکی از تیم های لیگ برتری مربی گری کنند.خوراک این دسته مربیان هم تیم های پایین جدولی است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، هر ساله تلاش و تقلای چند مربی برای به عهده گرفتن تیم های بحران زده توجه بسیاری را به خود جلب می کند.همزمان یک تیم وارد بحران می شود و همزمان هم یک مربی خانه نشین سر و کله اش در ورزشگاه ها و رسانه ها پیدا می شود! خوراک این دسته مربیان هم تیم های پایین جدولی است. در حقیقت گویی لیگ، ارث پدری آن هاست و هر طور شده باید در یکی از تیم های لیگ برتری مربی گری کنند.

البته منکر توانایی های فنی مربیانی که حضور متمادی در لیگ دارند نمی شویم و روی صحبتمان با مربیانی است که بدون داشتن کارنامه چشم گیر، جای مربیان با استعداد را اشغال کرده اند. در این میان مربیان بزرگی هم مثل ناصر صالح، رضا حیدریان، علی صانعی و خیلی های دیگر هستند که از بسیاری از مربیان فعلی باشگاهی شایسته ترند ولی وقتی بیرون گود می نشینند هیچ تحرکی از آن ها برای رسیدن به نیمکت تیمی نمی بینیم.

آشفته بازار انتخاب مربی در لیگ فوتسال قطعا با افزایش تعداد مربیان در سال های آینده با بحران جدی تری رو به رو خواهد شد. مشکلی که الآن لیگ فوتبال ایران با آن دست به گریبان است. در مستطیل سبز هم شاهدیم، نه یک نه دو بلکه ده ها مربی که تحمل خانه نشینی را ندارند، هزار و یک نقشه و حیله برای رسیدن به نیمکت تیم ها می ریزند.از بد ماجرا فوتبال و فوتسال شباهت های زیادی به هم دارند اما آرزو می کنیم حداقل در این زمینه راهشان از هم جدا شود!

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 15 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۵
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فوتسالی یکشنبه , ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۳:۰۴

رضا حیدریان و علی صانعی کجا مربی بزرگی هستند؟ کارنامشون و بگید لطفا. هرجا بودن تیم و نابود کردن. بازیکنای بزرگی بودن اما مربی بزرگ نه

نام ... یکشنبه , ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰

akhe to chi az futsal mifahmi k mg sanei o heidarian koja bozorgan

ناشناس یکشنبه , ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳

آقای قوتسالی مشکل فوتسال ما این هست که شما که چیزی نمی دانی در مورد بزرگان فوتسال این کشور یعنی آقایان صالح – حیدریان و صانعی اظهار نظر میکنی این عزیزان سالیان سال برای فوتسال این کشور در رده باشگاهی و ملی افتخار آفرینی کردند دوم اینکه این دوستان هم کم و بیش لیک را زیر نظر دارند ولی هیچوقت در کار مربیان برای گرفتن تیم دخالت نکرده اند و اهالی فوتسال کاملا این دوستان وبقیه افراد را میشناسند بهتر شما که اطلاع نداری در مورد این عزیزان نظر ندهی

نام ... یکشنبه , ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۹:۱۱

این بده که چون سایت دست شماست هرچی میخوایدقلم فرسایی کنید.مشکل شخصی نویسنده نبایدعاملی باشه برای این صحبتها

سامان یکشنبه , ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۹:۵۶

بابا وقت مردمو نگیرید با این مقاله نوشتنتون،خب معلومه تیمهایی که هزینه میکنن چند هفته پشت سره هم میبازن باید یه تغییراتی بدن،پس همینجوری دست رو دست بزارن تیمشون سقوط کنه

نام ... یکشنبه , ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶

خب دیگه تیم گرفت، دیگه مربیان لیگ برتری خیال‌شون راحت باشه، دیگه دست از سر دبیری، گیتی‌، میثاق و بقیه برمیداره

نام ... یکشنبه , ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

مشکل اصلی کمیته آموزش و کمیته فوتسال هست که اجازه داده اند افرادی بدون گذراندن دوره های مربوطه یک شبه بشوند مربی لیگ برتر!
در تیم ملی اول میشوند مربی بعد تازه میروند کلاس مربیگری!
عده ای از مربیان حاضر در لیگهای فوتسال با مدارک فوتبال مشغول به تیمداری هستند و حتی حاضر به شرکت در دوره های فوتسال نیستند و کمیته آموزش و فوتسال اجازه کار به آنان میدهد!
در کلاسهای مختلف فوتبال و فوتسال مدرسین به افرادی نمره قبولی میدهند که منسبی سیاسی و یا ارگانی دارند و یا از اقوام فلان شخص هستند و یا بازیکنانی که گاهی بازیکن خوبی هم بوده اند ولی مربی خوبی نیستند!
اغلب هم این افراد در امتحان کتبی بصورت اپن بوک یا همان جزوه باز شرکت دارند! و در امتحان کوچینگ عملی هم یا مدرس کمکشان میکند یا ایرادات بزرگ آنها را نمیگیرد و یا اصلا موقع کوچینگ آنها مدرس سرش را چرخانده و شروع به صحبت با دیگران میکند تا نبیند و یا آنقدر زمان میدهد و کمک میکند تا به موضوع نزدیک شوند!!!
عده ای هم که حتی نمره قبولی نمی‌گیرند در مسیر راه و در فرودگاه و بواسطه انجام فلان کار قبول میشوند!
تعداد مربیان بی کیفیت اینگونه آنقدر زیاد شده و همه هم تقاضای تیم داری دارند و باز انواع رفتارهای ناجوانمردانه و دور زدنها و لابی‌های و ۰۰۰ رخ میدهد تا روی نیمکت باشند و حتی بعضی با کمترین مبلغ که کار میکنند هیچ حاضرند پول هم بدهند!
به قول یکی از دوستان زمانه طوری شده که هر کسی با مامانش هم قهر میکنه فوری میرود مربی میشود!
زمانی مربی شدن اصولی داشت و دارای جایگاهی ارزشمند و مقدس بود لازمه که رسیدن به آن سالها زحمت داشت و به اصطلاح خاک اینکار را خوردن ولی حالا حرف اول را روابط و چرب زبانی میزند تا عده ای در مدت زمان کوتاه با سوء استفاده سادگی مدیران و مالکان غیر ورزشی باشگاهها یا روابط خویشاوندی به شهرت و ثروتی کلان برسند!بخصوص در شهرهایی که مثلا تیمهای بزرگ البته پولدار وجود دارد بسیار بیشتر است!
البته در این میان عده ای از اصحاب رسانه هم مقصرند که به هر دلیل عده ای را مطرح میکنند و یا پشتیبانی میکنند تا طرف به نیمکت تیمی برسد!
نتیجه آن ارفاق استاد دوره در حق مربیان ناکارآمد و عرضه بدون حساب مدرک از سوی کمیته آموزش و اجازه روی نیمکت مربیگری به هر کسی دادن از سوی کمیته فوتسال همین خیانتی است که در حق فوتسال ایران شده است و ناتوانی در عرصه های ملی و باشگاهی!
به شخصه این موارد را در کلاسها به اساتید زده ام ولی به نظرم اگر عوامل محترم سایت به جای شخصی نگری به این مسائل ریشه ایی بپردازید کمک بهتری به فوتسال و فوتبال و شاید بقیه رشته های ورزشی خواهید کرد

نام ... یکشنبه , ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱

همه تیمارو بدید خوراکچی درست میشه فوتساله ما

؟ یکشنبه , ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲

این چه عنوانیه برای یه مقاله!!!!!…مثلا شما افرادی رسانه ای و با فرهنگ هستید….فحاشی تماشاچی ها به شما هم منتقل شده؟!…

حسین یکشنبه , ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸

اظهار نظر مسئول محترم مقاله کاملا منطقی و چالشی است.اشکال نداره محترمانه و مثل یک شهروند با شخصیت و با فرهنگ اظهار نظر کنید.باور کنید بهترین راه حل هم همینطوره.بویژه دوستانی که منطقی و بدون وابستگی و بدهکاری به کسی اظهار نظر می کنند.من مواقع زیادی از گفته های دوستان استفاده کرده و در کارم موفق هم بوده ام.
بعضی از مربیان در بیرون گود خوب اظهار نظر می کنند ولی در زمین بازی حرفی برای گفتن ندارند.یکی از همین مریبان آقای رضا کردی است.هرسال با تیمی قرارداد می بندد و حداکثر ۲ ماه مربیگری می کند و بعد بدون هرگونه موفقیتی از تیم خارج و یا احراج می شود.بازهم مدیریان دنبال چنین مربیانی می روند.یا آقای امیر شمسایی که آدم بسیار خوبی است دارای روانشناسی خوبی هم هست به ناصر شریفی قول می دهد که اگر من مربی ماهان تندیس بشوم پسرت علی را بازی می دهم آقای شریفی هم سریع و بدون هیچ تفکری مربی بومی و با کارنامه درخشان قم رو به حاشیه منتقل می کنه.آقای حسین شمس هم در بیرون از گود محبوبترین و موفقترین مربی بود ولی الان واقعا گیر کرده و راه چاره ای به جز استعفاء نمی بیند.یا رضا عقابی سال قبل پدر مربیان ساوه را درآورد تا وارد تیم شود .حالا می گوید که بازیکن ها با او همکاری نمی کنند.بنا برای دوستان می بینید که مقاله روی موضوع حساسی دست گذاشته.شما هم اظهار نظر کنید و راه کار نشان بدهید بلکه به تدریج مشکل حل بشه.موفق باشید

فوتسالی یکشنبه , ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۱

واقعا برای سایت شما متاسف شدم که چنین صحبتهایی کرده یعنی چی هر چی دلتون میخواست مینویسید شما حق هظهار نظر و بی حرمتی به مربیان را ندارید مربی که بیرون هستش باید بره بازیها رو ببینه چون هم شرایط فنی و بازیکنان ببینه هم یک کلاس اموزشی هستش تا اگر با تیمی توافق کرد هم خودش به روز باشد و هم از تیمها اطلاعات خوبی داشته باشد و صحبت دیگر اینکه کجا اقای صالح یا صانعی یا حیدریان کارنامه موفقی دارند یک نمونه بگویید واقعا با این نوشتار سایتتان را زیر سوال بردید

نام ... یکشنبه , ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹

شما که می‌ترسید مسایل واقعی که بیان میشه و ریشه همه بدبختیهای فوتسال از آنجاست را توی سایت بگذارید پس لطفا با آب و تاب و هیجان قلم فرسایشی نکنید!
چرا مطلب بدون هیچ اهانت و کاملا واقعی را که در ذیل مصاحبه آقای شمسایی در مورد دلیل رواج فحاشی در فوتسال را نوشتم نگذاشتید? این خود نشان میدهد که شما هم بدون منظور نیستید پس دلسوزی ظاهری هم برای فوتسال نکنید

ش پ دوشنبه , ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰:۱۷

دوست عزیز سلام
لطفا تا با یک مربی کار نکردید
بیرحمانه از وی انتقاد نکنید
به عنوان نمونه من خودم با مربیان
زیادی در لیگ کار کردم ولی یکی از
بهترین و با دانش ترین مربیان من
اقای کردی بود که من در یکی از
تیمهای بزرگ افتخار شاگردی ایشان را داشتم
واقعا کار با ایشون لدت بخش است

؟ دوشنبه , ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱:۰۹

ببینید جدای از اینکه ایا اظهار نظرتون درست است یا نه ،رسالت یه سایت خبری اینکه بدون جهت گیری و با حفظ احترام حرف بزنه…….ببینید هر چیزی جایی داره!یه مطلب درست، شما جای غلطی بیارید دیگه ارزشش از دست میده!مثل حجاب خانواده اقای شمسایی!…و یه حرف درست و منطقی هم با لحن بد و کلمات کوچه بازاری بی ارزش میشه….

عاشق خوراکچی م.ر دوشنبه , ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۶

طبق نوشته خودتون پس شماهم دارید بااین نوشتتون راه رو برای مربیان بیرون مانده از لیگ هموار میکنید و چون به مطلوبتون نرسیدید و همچنان مربی مورد نظرتون بیرون از لیک قرار دارن فشار اومد بهت و شروع کردی به نوشتن چنین مطلب دشمنانه ای
آقای قلم ب دست شما باهرکسی خصومت و مشکل شخصی داری نباید از رسانه ازسایت هایی که جنبه عمومی دارن سواستفاده کنی و هر چیزی که دلت خواست بگی دیدی که هرکسی خونده جوابتو به ی نحوی داده در واقع شعور و درک بالاشونرو به رخ کشیدن
این افرادی هم منظورته مدیران باشگاه ها شبوروز دنبالشون بوده