کد خبر : 10671
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1393 - 14:00
-

کارنامه فوتسالی فدراسیون کفاشیان

کارنامه فوتسالی فدراسیون کفاشیان
در این مطلب نگاهی داریم به عملکرد فدراسیون کفاشیان در رشته فوتسال.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، از سال ۸۶ (۲۰۰۸ میلادی) که کفاشیان به فدراسیون فوتبال آمد، تیم‌های ملی کشورمان تورنمنت‌های مختلفی را در رده‌های سنی متفاوت پشت سر گذاشتند که در زیر نگاهی به عملکرد فدراسیون در بخش فوتسال خواهیم داشت.

تیم ملی فوتسال کشورمان که در تمام دوره‌های برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا به جز سال ۲۰۰۶ به مقام قهرمانی رسیده بود، پس از حضور علی کفاشیان در پست ریاست فدراسیون تنها دو دوره قهرمان شده و یک بار قهرمانی را به ژاپن داده و یک بار دیگر حتی از حضور در فینال بازمانده است. تیم ملی فوتسال کشورمان در زمان حضور کفاشیان در فدراسیون دو دوره هم در جام جهانی شرکت کرده است که نتایج آن به شرح زیر است:

مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا
سال ۲۰۰۸: همگروهی با چین، تاجیکستان و کویت

صعود با ۹ امتیاز به عنوان تیم اول مرحله گروهی و در نهایت پیروزی ۴ بر صفر مقابل تایلند در دیدار فینال و رسیدن به مقام قهرمانی.

سال ۲۰۱۰: همگروهی با استرالیا، تاجیکستان و کویت

صعود با ۹ امتیاز به عنوان تیم اول مرحله گروهی و در نهایت پیروزی ۸ بر ۳ مقابل ازبکستان در دیدار فینال و رسیدن به مقام قهرمانی.

سال ۲۰۱۲: همگروهی با استرالیا، قطر و کره‌جنوبی

صعود با ۹ امتیاز به عنوان تیم اول مرحله گروهی، شکست ۵ بر ۴ مقابل تایلند در نیمه‌نهایی و بازماندن از حضور در فینال برای اولین بار و در نهایت پیروزی ۴ بر صفر مقابل استرالیا در دیدار رده‌بندی و رسیدن به مقام سومی.

سال ۲۰۱۴: همگرهی با استرالیا، اندونزی و چین

صعود با ۹ امتیاز به عنوان تیم اول مرحله گروهی و تساوی ۲ بر ۲ مقابل ژاپن در دیدار فینال و در نهایت شکست ۳ بر صفر در ضربات پنالتی و از دست دادن قهرمانی آسیا برای سومین بار.

مسابقات جام جهانی فوتسال
سال ۲۰۰۸: همگروهی با اسپانیا، چک، لیبی و اروگوئه

صعود با ۱۰ امتیاز به عنوان تیم دوم مرحله گروهی و حضور در دور دوم مرحله گروهی. همگروهی با برزیل،‌ ایتالیا و اوکراین و سوم شدن در گروه با ۴ امتیاز به علت تفاضل گل کمتر نسبت به ایتالیا.

سال ۲۰۱۲: همگروهی با اسپانیا، پاناما و مراکش

صعود با ۷ امتیاز به عنوان تیم دوم مرحله گروهی و حضور در مرحله یک شانزدهم نهایی و در نهایت شکست ۲ بر یک مقابل کلمبیا.

بدین ترتیب به نظر می رسد هرچه از زمان مدیریت کفاشیان در فدراسیون فوتبال گذشته فوتسال ما روندی نزولی را به خود گرفته است.گرچه پنجمی در جام جهانی در زمان ریاست او بوده با این حال از دست رفتن دو قهرمانی آسیا و ناکامی در جام جهانی ۲۰۱۲ کارنامه خوب فدراسیون کفاشیان در فوتسال را خدشه دار کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.