کد خبر : 11089
تاریخ انتشار : جمعه 2 آبان 1393 - 13:42
-

سرمربیگری بازیکنان در لیگ فوتسال ممنوع شد

سرمربیگری بازیکنان در لیگ فوتسال ممنوع شد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در فصل جاری لیگ برتر فوتسال سه بازیکن همزمان به عنوان سرمربی در تیم‌های خود مشغول فعالیت هستند. وحید شمسایی در تیم تاسیسات دریایی، محمد کشاورز در تیم گیتی پسند و جواد اصغری مقدم در تیم دبیری تبریز به عنوان سرمربی – بازیکن کار می‌کنند. تجربه ناموفق محمد کشاورز

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در فصل جاری لیگ برتر فوتسال سه بازیکن همزمان به عنوان سرمربی در تیم‌های خود مشغول فعالیت هستند. وحید شمسایی در تیم تاسیسات دریایی، محمد کشاورز در تیم گیتی پسند و جواد اصغری مقدم در تیم دبیری تبریز به عنوان سرمربی – بازیکن کار می‌کنند.

تجربه ناموفق محمد کشاورز در تیم گیتی پسند که حتی منجر به استعفای وی هم شد، انتقاد بعضی از کارشناسان فوتسال از جمله عباس ترابیان رئیس سابق کمیته فوتسال را در پی داشت. بعد از این انتقاد بود که کمیته فوتسال هم دست به کار شد تا فعالیت همزمان یک بازیکن به عنوان سرمربی را به جز دارا بودن یک شرط، ممنوع کند.

بر اساس دستور العمل جدید کمیته فوتسال که هفته آینده به باشگاه‌ها ابلاغ می‌شود، بازیکنانی که مدرک مربیگری نداشته باشند، نمی‌توانند به عنوان سرمربی در تیم خود کار کنند. بر این اساس محمد کشاورز و جواد اصغری مقدم دو فردی هستند که با قانون جدید کمیته فوتسال باید قید سرمربیگری را بزنند.

سید رضا افتخاری با تایید این خبر گفت: طبق قوانین، مخالف فعالیت بازیکنان به عنوان مربی در تیم‌هایشان هستیم. هفته بعد دستورالعملی را به باشگا‌ه‌ها می‌دهیم که هیچ بازیکنی نمی‌تواند همزمان مربی باشد مگر اینکه مدرک مربیگری داشته باشد.

وی افزود: ما کشاورز را به عنوان سرمربی گیتی پسند قبول نداریم. همچنین جواد اصغری مقدم نمی‌تواند سرمربی تیم دبیری باشد. البته این قانون به نفع خود این بازیکنان هم هست. چون باشگاه‌ها می‌خواهند با یک تیر دو نشان بزنند و به جای هزینه بیشتر برای سرمربی، با بازیکنانشان به هدف برسند. این یک نوع خودزنی است.

رئیس کمیته فوتسال درباره اینکه آیا وحید شمسایی شامل این قانون خواهد شد یا خیر، گفت: شمسایی مدرک مربیگری دارد. ضمن اینکه وی شهاب سفال منش را به عنوان سرمربی معرفی کرده است. باشگاه‌های گیتی پسند و دبیری تبریز هم باید یک نفر دیگر را به عنوان سرمربی انتخاب کنند.

افتخاری همچنین با اشاره به واکنش خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی فوتسال از مربیگری بازیکنان بدون مدرک در لیگ ایران، تصریح کرد: خسوس معتقد است فوتسال ایران هنوز حرفه‌ای نشده است که چنین اتفاقاتی در آن رخ می‌دهد. خسوس می‌گفت از شکل گیری این پدیده در ایران تعجب کرده و اگر فوتسال ایران حرفه‌ای بود اجازه چنین کاری را نمی‌داد.

رئیس کمیته فوتسال در پایان در پاسخ به این سئوال که “با وجود تعدادی از مدیران عامل ذی نفع در هیات رئیسه سازمان لیگ، چه ضمانت اجرایی برای این قانون وجود خواهد داشت”؟ تاکید کرد: سازمان لیگ فوتسال به آیین نامه فیفا استناد کرده و این موضوع ارتباطی به هیات رئیسه ندارد. هر باشگاهی که این قانون را اجرایی نکند، قطعا به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

فوتسالی جمعه , ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰

اصغری مقدم مدرکشو پارسال گرفته …به خودتونفشار نیارید

نام... جمعه , ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵

مشکل اصغری مغدم اینه که کسی قبولش نداره چه با مدرک چه بی مدرک چون با اون کارهایی که در اصفهان و تبریز کرده دستش برای همه رو شده باید بره شهر خودش مربیگری کنه !!!

futsali جمعه , ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

Salam aghaye eftekhari lotfan ye name ham b lige jazire bezan k chera fasle gozashte rayan gigz ham sar morabiye manchester bode va ham bazikone in tim ..
Be aghaye khesos ham salam bereson va bego hamin alan to lige espaniya 4 time monacor daniel vadilo morabi bazikone .to time inteli k alanam sadre jadvale sabrosa morabi bazikone,to segoviya ham silota morabi bazikone ,morcia ham divocha Italyaei morabi bazikone .hamin nasle javonan k mane hozore 4ta pire mard mesle to dar lige espaniya shodan pas lotf kon va nazar nade ………..

فوتسالی جمعه , ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴

دبیری هم دکتر شهرام دبیری رو مثل سنوات قبل معرفی میکنه

؟ جمعه , ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸

وقتی خود تیم و مدیرانش و بازیکنان به حضور کشاورز راضی هستند فکر نمیکنم به کسی ربطی داشته باشه که ناراضی بشه….شاه می بخشه شمس علی خان نمیبخشه!!!

مربی فوتسال جمعه , ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳

آفرین به کمیته فوتسال. آقایون مدیر فکر کردن چون تیم هاشون برای بخش خصوصیه میتونن هر کاری دوست دارن انجام بدن.اصلا به منافع فوتسال فکر نمیکنن.

نام ... جمعه , ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰

همین چند روز پیش زیدان بخاطر نداشتن مدرک مربیگری و به جرم نشستن روی نیمکت ۳ ماه محروم شد۰
اگر به بلند مدت فکر میکنید و دوست دارید که فوتسال ایران پیشرفت کند باید از راه آن پیشرفت نه اینکه من یا شما دوست داشته داشته باشیم این یا آن بازیکن مورد علاقه مان مربی باشه چون واقعا دنیای بازیکنی و مربیگری متفاوت است و چیزهایی وجود دارد که به جرات میگویم حتی تعداد زیادی از افرادی که همین الان هم مدرکی گرفته اند و هم تیم هم دارند بسیاری مسایل را نمیداند و در موقع سختی کار شدیدا در هدایت تیم حتی با داشتن بازیکن میمانند ! و متاسفانه بسیاری نتایج در ایران روی اتفاقات و یا خلاقیت بازیکنان تیمها رقم میخورد نه کار تاکتیکی و تیمی و بر پایه دانش مربیان حتی بعضا بزرگ!
وگرنه بازی در مقابل تیمهای ضعیف و یا در شرایط عادی چیز خاصی میخواهد و هر کسی کنار زمین یا روی نیمکت که چند کلمه حرفی بزند و یا دستی این طرف یا آنطرف تکان دهد یا مصاحبه کند و جلوی دوربین رژه برود میشود مربی!!!!!

نام ... شنبه , ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰

بجای قوانین عجیب وغریب که دور خودتون دارید میچرخید به جدول نگاه کن دوتیم همشهری میثاق وتاسیسات هردو همزمان مهمان هستند وهم میزبان. به این مساله ها رسیدگی کن وجدول زیبا وپر طراوت بچین نه به این مساله هایی که دنیا بهش میخنده ،در ظمن افتخاری تو هنوز نمیدانی کی مدراک داره کی نداره ،بعد فتوا میدی شانس اوردیم تو ریس کمیته فوتسال اگر روزی مستقل بشید وفدراسیون بشید وتوریس بشی مثل کفاشیان حتما نتایج هفته هم خبر نداری ،،،،،
جان مادرتون بجای دنبال قوانین چرت بودن کاری کنید این فوتسال مثل گذشته رونق بگیره

غلام رضا جمعه , ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳

باسلام دوماه پیش اقای رعدی وبه دنبال آن آقای ترابیان در باره مربی بازیکن صجبت کردند این دو عزیز به فوتسال فکر می گنند والهی شکر که حرفشان اثر ذاشت ولی استثنا قایل نشوید وذشت نکنید فوتسال در حال نابودی است وشما در خواب جای تاسف دارد

نام ... جمعه , ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴

حالا اگه این آقای بدون مدرک را از سمت مربیگری بردارند تکلیف قراردادش چی میشه ? آیا مبلغی که بابت قراردادش گرفته برمیگردم?!

؟ شنبه , ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲:۰۶

حالا نیست خیلی مربی های حرفه ای دهریم خیر سرمون!

فوتسالی ش شنبه , ۳ آبان ۱۳۹۳ - ۸:۰۵

آقایان حواستون نیس اصغری مقدم پارسال تو اصفهان با مدرسی دوستش سفال منش مدرک گرفت ما بیشتر اطلاعات داریم تا رئیس کمیته فوتسال خسته نباشی پهلوان