کد خبر : 11201
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 آبان 1393 - 12:14
-

شمسایی: خوب است با برخی تصمیمات سر خود شیره نمالیم!/ خیلی از کشورها مربی بازیکن دارند

شمسایی: خوب است با برخی تصمیمات سر خود شیره نمالیم!/ خیلی از کشورها مربی بازیکن دارند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، وحید شمسایی در مورد دیدار این هفته تیمش با گیتی‌پسند اظهار داشت: بازی سختی است، چندان هم فرقی نمی‌کند که در تهران بازی می‌کنیم یا اصفهان چون بازی کردن با تیم مدعی‌ای چون گیتی‌پسند سختی‌های خاص خودش را دارد. از هر جهت که حساب کنید آنها یکی از افتخارات

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، وحید شمسایی در مورد دیدار این هفته تیمش با گیتی‌پسند اظهار داشت: بازی سختی است، چندان هم فرقی نمی‌کند که در تهران بازی می‌کنیم یا اصفهان چون بازی کردن با تیم مدعی‌ای چون گیتی‌پسند سختی‌های خاص خودش را دارد. از هر جهت که حساب کنید آنها یکی از افتخارات فوتسال ما در بُعد بین‌المللی و داخلی هستند که قهرمانی و نایب‌قهرمانی ایران و آسیا را در کارنامه خود دارند و در چند سال اخیر از خوب‌های فوتسال ما بوده‌اند. اصفهان همیشه قطب بوده و تماشاگران پرشوری نیز همیشه به سالن می‌آیند. این دیدار، مسابقه تیم‌های بالای جدولی است که بعد از آن هم ۲۰ روز لیگ تعطیل می‌شود و باید بازیکنان‌مان را از نظر روحی و ذهنی برای این منظور آماده کنیم. امیدوارم شاهد بازی جوانمردانه‌ای باشیم، همه برای این مسابقه آماده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه این مسابقه را نمی‌توان جدال تفکرات دو مربی – بازیکن دو تیم خواند، تصریح کرد: به نظرم هیچ ربطی ندارد. به هر حال هر مربی چیزهایی در سرش می‌گذرد که سعی می‌کند آنها را توسط تیمش در زمین پیاده کند. دو مربی با سیستم خود کار می‌کنند. محمد تازه امسال به جرگه مربیان اضافه شده، ولی من سال گذشته هم در این سیستم بودم و تجربه لیگ ۹۲ را هم دارم. آدم‌های بزرگی نیز کنار من فعالیت می‌کنند، همچنین در گیتی‌پسند، احمد نکوبین که از پیشکسوتان اصفهان است به تازگی به کادرفنی گیتی‌پسند اضافه شده و به کشاورز کمک خواهد کرد.

بازیکن سابق تیم ملی که جام‌های جهانی و بازی‌های آسیایی متعددی را تجربه کرده، در مورد قانون جدید کمیته فوتسال برای ممنوعیت فعالیت مربیانی که کلاس مربیگری نگذرانده‌اند، خاطرنشان کرد: این نظر کمیته فوتسال است که اعلام شده، در مورد خودم می‌گویم که تمام کلاس‌هایی که یک مربی باید می‌گذرانده را پشت سر گذاشته‌ام. کلاس مقدماتی، لِوِل یک، لول دو و لول سه هم که هنوز به ایران و حتی آسیا نیامده است. من در این مدت صاحب سبک و تجربه شده‌ام و تیمم سال گذشته اول لیگ شده است، البته با کمک مجموعه دبیری. ضمن اینکه اگر قرار است که نسل‌سازی و جوانگرایی در سطح مربیان صورت بگیرد، این اتفاق باید به مرور زمان اتفاق بیفتد.

شمسایی افزود: به عقیده من کسانی که در سطح بین‌المللی بازی کرده‌اند تجربه بسیار ارزشمندی دارند که شاید در دل یک کلاس مربیگری بتوان آن را به دست آورد. آنها به خاطر آینده فوتسال باید حمایت شوند. وقتی باشگاه گیتی‌پسند صلاح دانسته که از کشاورز به عنوان مربی بازیکن استفاده کند حتما این توانایی را در او دیده که دست به چنین اقدامی زده است. همچنین اسم او به عنوان بازیکن در تیمش رد شده و به لحاظ تفکری سرمربی تیم است. ما به این شکل سر خودمان شیره می‌مالیم و کلاه سر خود می‌گذاریم درحالیکه می‌دانیم این اتفاق در باشگاه‌ها به نوعی دیگر رخ می‌دهد.

سرمربی تیم فوتسال تاسیسات دریایی خطاب به کمیته فوتسال گفت: خواهشی از آقای افتخاری دارم و آن اینکه وقتی ما به مواردی چون مربی – بازیکنی فکر می‌کنیم و می‌خواهیم همه چیز دقیقا مثل فوتبال به اجرا درآید، حداقل در نیم‌فصل به کسانی که نتوانستند خوب در تیم‌شان بازی کنند یا در افکار سرمربی جایی نداشتند، اجازه دهند راهی تیم دیگری شود و اینطور نباشد که بگویند بازیکن سهمیه‌ای فقط جای بازیکن سهمیه‌ای جذب شود. در فوتبال گفته می‌شود که هر باشگاهی جای خالی دارد می‌تواند بازیکن بگیرد. به نظر من باید اینها را حل کرد.

وحید شمسایی در مورد اینکه خسوس کاندلاس گفته استفاده از مربی – بازیکن در لیگ ایران حرفه‌ای نیست، تصریح کرد: می‌دانم این اتفاق در خیلی از کشورهای دنیا رخ می‌دهد. من در ایتالیا بازی کردم و دو باشگاه را دیدم که با همین شیوه کار می‌کرد. در اسپانیا هم از این موارد داریم. در فوتبال هم نمونه بارز آن رایان گیگز بود که حداقل چند ماه به همین شکل به کار ادامه داد.

وی در پایان نیز اعلام کرد: احتمالا محمدرضا سنگ‌سفیدی که یکی از بازیکنان خیلی خوب‌مان است را به خاطر سه‌اخطاره بودن در دیدار با گیتی‌پسند در اختیار نداریم.

منبع:فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 12 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... یکشنبه , ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲

آقای شمسایی
آیا واقعا مطالبی که در دوره بازی کردن بدست آورده اید با مطالب مربیگری یکی است?
آیا در هر دوره مربیگری بالاتری که شرکت کرده اید با مطلب جدیدی روبرو نشده اید و به دانش شما اضافه نشده?
آیا شما با داشتن مدرک مربیگری و گذارندن دوره وارد کار مربیگری نشدید?
آیا تمام بازیکنان که در رده ملی بازی کرده اند بایستی مربی شوند و آن هم بدون کلاس و دوره?
آیا در همان اروپا آیا کسانی که بازیکن مربی بودند بدون مدرک مربیگری بودند?
آیا در آنجا هم فدراسیون و کمیته آموزش و کمیته مربیان و ۰۰۰ کشک است?
آیا کسی میتواند جایگاه شما را که سالها تلاش کرده اید و با رنج فراوان و زدن گلهای زیاد به آن رسیده اید را براحتی و یک شبه بدست آورد?
آیا راه رسیدن به هر جایگاهی یک شبه به دست می آید یا راه آن مشخص است و بایستی در آن راه تلاش کرد?
آیا اگر کسی همین الان به هر طریقی جای شما را بگیرد و مربی شود و عده ای هم آنرا تایید کنند به شما و شخصیت ورزشی شما و جامعه مربیان و کل فوتسال توهین نکرده است?تازه بدتر آنکه بدون مدرک هم باشد هرچند که به لحاظ شخصی آدم خوبی باشد?!
البته قبول همین کار نشان میدهد که کسی که خود فوتسالی است و سرد و گرم فراوان چشیده و ادعا دارد که بایستی حرمتها حفظ شود چگونه اینجا فراموش میکند حرمت جایگاه مربیان چیست?!!!!!
پس به عنوان اسطوره فوتسال ایران از کار صحیح حمایت کنید و در عالم رفاقت اصول را زیر پا نگذارید که در آن صورت در بلند مدت به همین فوتسال که از آ به این جایگاه رسیده اید و کشوری که سالها بخاطر شادی دل مردم آن رنج کشیده ایدخیانت کرده اید

نام ... دوشنبه , ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۹:۲۰

یک سئوال کدام یک از مربیان با تجربه فوتسال ایران ، سابقه بازی در تیم های فوتسال را دارند؟

نام ... یکشنبه , ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰

خیلى دارى از مربى بازیکن حمایت میکنى چون میدونى این دوتا تو لیگ چیزى نمیشن و تو این کار هم تک میشى، براى همینه که اینقدر طرفدارى میکنى وگرنه نسل جوون و این حرفات همش فیلمه، دیگه همه میشناسنت

نام ... دوشنبه , ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۹:۲۱

چه بخواهی و چه نخواهی شمسایی در فو.تسال تکه!

سعید یکشنبه , ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲

فدراسیون فوتسال باید به نظر مردم احترام بذاره ما دوست داریم تیم های فوتسال کشورمون پیشرفت کنه ،چه موردی داره یه فوتسالیس هم مربی باشه هم بازیکن،اتفاقا خیلی هم جالب بازیکنان تجربه مربی در تمرینات اجرا می کنن وهم در مسابقه مربی خودش تو بازی هست باعث میشه بازیکنان رو به مطالبی در تمرین گفته شده هدایت کنه.و در اجرای صحیح تمرینات در مسابقه بازیکنان رو هدایت کنه،و در ضمن بازیکنان جوان در کنار بازی با مربی اعتماد به نفس می گیرند که این مطلب قشنگ واضح بود در دقایق پایانی بازی تاسیسات با مقاوت البرز بازیکنان جوان چه با انگیزه و سرحال بازی می کردن .

نادر محمدی یکشنبه , ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳

بودن مربی در بازی باعث به وجود اومدن بازیکنان جوان ولی با تجربه بالا میشه .

محمد یکشنبه , ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳

دوست عزیز شما که این همه سوال پرسیدید و هزار رو یک چرا اوردید مردم دوست دارن وحید شمسایی بشه سرمربی تیم ملی در ضمن تمام بازیکنان فوتسال به نظر من بعد از این هم سابقه می تونن بشن مربی، تمام علم های جهان از رو تجربه نوشته شده .

نام ... دوشنبه , ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲

دوست عزیزم آقا محمد لطفا متن چراها را دوباره بخوان!
در آن متن خواسته شده راه اصولی که خودش نیز با مرارت و سختی به آن رسیده را پشتیبانی کند نه از افرادی که بدون مدرک مربی شده اند !

كيهان یکشنبه , ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹

دوست عزیز به هیچ وجه ما طرفداران فوتسال دوست نداریم شمسایى بى تجربه در مربیگرى ملى یک شبه سرمربى تیم ملى شود أیشان ابتدأ باید مربى تیم ملى شوند و تجربه کسب کنند و سپس سرمربى شوند وگرنه مانند آقاى دایى باعث ناکامى میشوند چون در سطح ملى خیلى بى تجربه هستند

فرامرزي یکشنبه , ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸

به نظرمن یه نفرکه درسطوح بالای فوتسال بازی کرده میتونه هم زمان این کارهاروانجام بده ١-سرمربی بازیکن٢-مربی بازیکن٣-بدنسازبازیکن۴-پزشک بازیکن۵-ماساژوربازیکن۶-مسول مالی بازیکن٧-تدارکات بازیکن٨-لیدربازیکن ٩-بازیکن والبته یه تیم جوان وبله قربان گوکه جرات حرف زدن ازپول وبازی کردن هم نداشته باشن.

مربی دوشنبه , ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

مربیگری ذاتی هستش
کاری به بازی کردن و نکردن نداره
گزراندن دوره مربیگری هم لازمه
که حتما فدراسیون داره این موضوع را بررسی میکنه
ما باید ببینیم چرا انقدر سطح فوتسال انقدر پایین
امکانات ؟ برنامه ریزی ؟ بودجه ؟ مربی ها ؟ مدیران ؟ بازیکنان ؟ فوتسال پایه ؟ فدراسیون ؟
ما باید دنیال ریشه یابی و برنامه ریزی بلند مدت باشیم

نام ... دوشنبه , ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۳

آقای شمسایی شما همان کسی هستید که……!!!! بیخیال.. ارزشش را ندارد! عجب نقاشی هستی خدا وکیلی…