کد خبر : 11291
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 آبان 1393 - 16:26
-

افتخاری: مربی- بازیکن توهین به مربیان دیگر است/هیچ بهانه ای دست خسوس ندادیم

افتخاری: مربی- بازیکن توهین به مربیان دیگر است/هیچ بهانه ای دست خسوس ندادیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سید رضا افتخاری رییس کمیته فوتسال در مورد لزوم تشکیل اردو پیش از مسابقات گفت: دوره قبل گرندپریکس با این دوره تفاوتهایی داشت و تیم ایران تازه تشکیل شده بود و نیاز بیشتری به تشکیل اردو بود اما اکنون تیم اصلی و تیم دوم مشخص هستند و مانند گذشته

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سید رضا افتخاری رییس کمیته فوتسال در مورد لزوم تشکیل اردو پیش از مسابقات گفت: دوره قبل گرندپریکس با این دوره تفاوتهایی داشت و تیم ایران تازه تشکیل شده بود و نیاز بیشتری به تشکیل اردو بود اما اکنون تیم اصلی و تیم دوم مشخص هستند و مانند گذشته ضرورت ندارد اما با توجه به درخواست خسوس این اردو را برپا می‌کنیم تا جای بهانه تراشی باقی نماند.

وی ادامه داد: در کنار خسوس محمد هاشم زاده و امیرفراشی و ناصر پیروردی تیم ملی را همراهی می کنند و سید محمد ناظم الشریعه در این اردو در کنار تیم نخواهد بود چرا که خسوس نیازی به حضور فرد دیگری در کنارش نداشت. دنبال فردی هستیم که بتواند به تیم ملی کمک کند و نمی خواهیم کسی را به کادر فنی تحمیل کنیم. چون خسوس روحیه ای ندارد که بخواهد با زور با کسی کار کند.در مربیان داخلی ما بهترین های اخلاقی را آزمایش کردیم و به اختیار خسوس گذاشتیم و او از نظر فنی بررسی می کند که با کدام مربی راحت‌تر کار می کند. این به معنای ضعف مربیان داخلی نیست بلکه بحث این است که مربی باشد که با روش های خسوس همخوانی داشته باشد. همچنین ناظم الشریعه ثابت کرده با بازیکنان امید به خوبی کار می کند و ما در نظر داریم در این رده از وجود او بهره ببریم.

رییس کمیته فوتسال در مورد حضور حسین طیبی و علی اصغر حسن زاده در تورنمنت گرندپریکس برزیل گفت: دعوتنامه حضور این دو بازیکن به سفارت برزیل در مسکو ارسال شده است و با وجود اینکه باشگاه روسی در ابتدا مخالف بود، ولی در نهایت موفق شدیم رضایت این تیم را جلب کنیم و این دو بازیکن را بعد از اردوی آماده سازی و پیش از آغاز رقابتها در خدمت داشته باشیم. بدین ترتیب نگرانی های خسوس بابت این دو بازیکن برطرف شد.

افتخاری در مورد مشکل احمد اسماعیل پور گفت: این بازیکن به دلیل گم شدن گذرنامه خود با مشکل خروجی مواجه شده است که پیگیر وضعیت او هستیم تا بتوانیم در ترکیب تیم از او استفاده کنیم. اعتقاد دارم اسماعیل پور بازیکن بزرگی است که باید از او مراقبت کنیم و اجازه ندهیم افت کند. باتوجه به شرایط سنی این بازیکن می تواند یک بازیکن ایده آل در دوره بعدی جام جهانی باشد. امیدواریم مشکل او حل شود تا به همراه تیم به برزیل بیاید و کادر فنی با برطرف کردن مشکلات ذهنی او، بهترین عملکرد را از این بازیکن بهره برداری کند.

افتخاری در مورد انتقادات یکی از مربیان فوتسال در یک برنامه تلوزیونی گفت: این روزها رابطه بین صدا و سیما و فدراسیون فوتبال در شرایط نامناسبی است و ترکش این اختلافات به ما اصابت کرد. در یک برنامه تلوزیونی با مخالفان کمیته فوتسال مصاحبه کردند و گفتند فوتسال ایران پسرفت داشته است. این برنامه هدفدار بود اما با این کار اتفاقا به ضرر خودشان حرف زدند. چرا که با وجود نتایج خوب در چند سال گذشته و ۳ قهرمانی در بازی‌های آسیایی و تورنمنت چین و سومی گرندپریکس و آسیایی آن هم با آن شرایط نمی‌توانند نتایج را زیر سوال ببرند و با این کار در واقع خودشان را زیر سوال بردند. صدا و سیما از روی عصبانیت و ناراحتی این برنامه را تولید کرد و مشکل ما نبودیم. اما این کار درست نیست و رسانه ملی باید امانتداری کند.

وی در مورد منع مربی – بازیکنی در لیگ برتر گفت: در این زمینه دو مطلب را باید جدی بگیریم. اجازه ندهیم بازیکنی که مدرک مربیگری ندارد روی نیمکت مربیگری بنشیند. چرا که اینکار توهینی به مربیانی است که سالها زحمت کشیده اند و به عنوان سرمربی نمی توانند روی نیمکت باشند. همچنین مشکلات اقتصادی تیم ها یکی از دلایل مهم این اتفاق است. ما به عنوان مسئلان فوتسال ایران به جز حمایت از تیم ملی و تیم های پایه باید مراقب باشگاه‌ها باشیم و هرگاه احساس کنیم بیراهه می‌روند باید به آنها تذکر بدهیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.