کد خبر : 12210
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1393 - 17:59
-

خبیری در غرفه fut5al:خسوس از کار کردن با بازیکنان بزرگ می ترسد/نمی توانم وجود رمال و جادوگر در فوتسال را انکار کنم

خبیری در غرفه fut5al:خسوس از کار کردن با بازیکنان بزرگ می ترسد/نمی توانم وجود رمال و جادوگر در فوتسال را انکار کنم
محسن خبیری مربی و کارشناس فوتسال امروز در غرفه پایگاه خبری فوتسال در نمایشگاه مطبوعات حاضر بود.او از هر دری با ما گپ زد.از تیم ملی،فوتسال پایه و البته بحث رمال و جادوگر در فوتسال.

محسن خبیری مربی جوان و خوش اخلاق فوتسال کشورمان صبح امروز مهمان غرفه پایگاه خبری فوتسال ایران در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها بود.خبیری در مدتی که در غرفه حاضر بود در مورد مسائل مختلف فوتسال صحبت کرد.

این مربی ابتدا با امضای عکس یادگاری مرحوم حسین زاده، درگذشت این عضو فعال کمیته فوتسال را تسلیت گفت و تاکید کرد: قطعا فوتسال ایران یکی از مدیران پرکار و زحمتکش خود را از دست داد و تا مدتها نبود او احساس خواهد شد.

DSC_0195

خبیری در مورد حضورش در غرفه پایگاه خبری فوتسال ایران اذعان داشت: برای من افتخار است که در غرفه تنها رسانه رسمی فوتسال ایران حاضر هستم.ما که فوتسالی هستیم می دانیم که داشتن جایی برای این رشته چقدر حائز اهمیت است و از این بابت هم خوب است که عموم مردم می دانند که فوتسال علیرغم همه بی توجهی ها برای خودش رسانه ای مستقل دارد.

این مربی فوتسال در مورد عملکرد پایگاه خبری فوتسال در یک سال اخیر تاکیدکرد: هر کاری که استارت می خورد تا رسیدن به هدفگذاری نقاط ضعف و قوتی را پشت سر می گذارد.من هم انتقاداتی از این سایت دارم اما این برای حداقلی است و اکثریت سایت مورد قبول است.در ابتدا به افراد و تیم های خاصی در سایت شما تکیه می شد و همیشه از دو یا سه مربی و مدیر مطلب بود اما مدتی است که شاهد این رویه نیستیم و پایگاه خبری به خانه ای برای همه فوتسالی ها تبدیل شده و الان از ۱۴ تیم لیگ برتری خبر دارید .البته سایت شما باید به لیگ دسته اول هم توجه بیشتری بکند.من چند سال در لیگ یک مربیگری کردم و سطح این بازی ها هم بالاست.به طور کلی از پایگاه خبری شما تشکر می کنم که رسانه ای قوی برای فوتسال تشکیل داده اید.

DSC_0021

خبیری در مورد شرایط فعلی خودش گفت:خواست خدا بود که این فصل در تیمی نباشیم.من تا آخرین لحظات با هلال احمر به توافق رسیده بودم اما چون این تیم واگذار شد توافقات ما هم به هم خورد.به اذعان کارشناسان و سایت شما من فصل گذشته عملکرد خوبی در هلال احمر داشتم و در نیم فصل اول با این تیم شگفتی ساز لیگ شدم.در نیم فصل دوم مشکلات زیادی داشتیم.دو تا گلر اصلی ما محروم شدند و دو سه بازیکن هم مصدوم شدند به نحوی که در بازی با تاسیسات،میثاق و فرش آرا تنها دو بازیکن تعویضی داشتیم.در این بازی ها من از بازیکنان جوان استفاده کردم و خوشحالم که به آنها میدان دادم.رامین جعفری،سجاد تربت، سید امین موسویان و بابک اله وردی خان در زمان من بازی کردند.زمانی هم که در شهر آفتاب بودم جوانانی مثل حاجی بنده،الیاس براتی،موسی حسندوست،مرتضی فراهانی و حسین مهدوی برای اولین بار با اعتماد من طعم بازی در لیگ برتر را چشیدند.اما هیچ حمایتی از من و شیوه ای که انجام دادم نشد.

این مربی فوتسال در مورد عملکرد خسوس در تیم ملی و جوانگرایی رخ داده اذعان داشت:من این شیوه جوانگرایی را قبول ندارم.معتقدم خسوس نمی تواند با بازیکنان بزرگ کار کند.چرا باید میانگین سنی تیم اینقدر پایین بیاید؟خسوس برخی بازیکنان را با خود می برد ولی به تعدای خاص بازی می دهد و بقیه زیاد وارد گود نمی شوند.کشاورز و طاهری پیر نیستند که از تیم ملی کنار گذاشته شوند.اینها در اوج سن فوتسالی خود هستند.زمانی که من چند سال پیش به تیم ملی دعوت شدم وحید شمسایی هم با ۳۲ سال سن در تیم ملی بود.همین بازیکنان تیم ملی را پنجم جهان کردند.چرا باید این بازیکنان را در اوج پختگی بیرون بگذاریم.جوانگرایی در کنار تجربه را قبول دارم.یکی از دلایلی که ما در فینال آسیا به ژاپن باختیم حضور بازیکنان کم تجربه در بازی فینال بود در حالی که اگر به بازیکنان با تجربه تر میدان داده می شد امکان باخت وجود نداشت.

DSC_0008

خبیری با اشاره به ضعف فوتسال پایه در ایران گفت:ما اقای خسوس را آوردیم که یک مربی درجه دو و سه هست.آنوقت تیم های ملی را کنترات به او سپرده ایم در حالی که مربیان زیادی داریم که در تیم های پایه کار می کنند.جوراندیرو زمانی که آمد تمرین دهنده خوبی بود اما او را هم در امید هم بزرگسالان استفاده کردیم و چوبش را با ناکامی در آسیا خوردیم.الان هم چرا باید همه تیم ها را به خسوس بدهیم.او فقط سرمربی بزرگسالان باشد.الان تیم های امید،جوانان و نوجوانان ما کجاست؟آقای خسوس کجا وقت کرده بازیکنان جوان را ببیند؟ من این فصل ۵ بازی لیگ را دیدم . حداقل ۴ جوان خوب برای تیم ملی پیدا کردم اما خسوس هیچ بازیکنی را ندیده است.نفراتی باید در کادر فنی تیم های پایه استفاده شوند که انگیزه،دانش،تجربه و وقت کافی را داشته باشند تا با شوق و انگیزه کار کنند و نفراتی را انتخاب کنند اما الان بازیکنانی هستند که بدون تجربه بین المللی به تیم ملی و بازی های خارجی می روند و این اصلا خوب نیست.

این مربی ادامه داد:افتخاری مرد بزرگ و استخوان خرد کرده ای است.امیدوارم چه از مربی و چه از بازیکنان خوبی در رده های پایه استفاده شود و  توجه ویژه ای به این تیم ها بکند.اگر این اتفاق نیفتد ما عقب می افتیم.الان قراردادهای والیبال و بسکتبال ۸۰۰ میلیون شده اما فوتسال روی ۶۰ میلیون مانده وبه جز برخی استثناها این رقم شایسته فوتسال نیست.زمانی که تیم ملی فوتسال در سال ۲۰۰۸ پنجم دنیا شد والیبال ما در آرزوی بردن یک ست از ژاپن بود اما الان برعکس شده و ما پسرفت کرده ایم.افتخاری باید با ریزبینی بیشتری فوتسال پایه را تقویت کند.

خبیری در پایان در مورد بحث حضور رمال و جادوگر که چندی است در پایگاه خبری فوتسال ایران به آن پرداخته می شود اذعان داشت:من نمی توانم بگویم این چیزها نیست و وجود آن را انکار کنم چون خودم دیده ام اما به عقیده و شیوه هر کسی احترام می گذارم.البته معتقدم باید آدم توکلش به خدا باشد و توانایی های خودش نه اینکه دست به کارهایی بزند که در کوتاه مدت شاید جواب بدهد ولی در بلند مدت به ضرر خودش و فوتسال است.

DSC_0030

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... سه شنبه , ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳

باسلام از مصاحبه اقای خبیری لذت بردیم و استفاده کردیم واقعا الان اکثر بازیکنان تهرانی شاغل درلیگ از کشفیات استاد خبیری هستند و قدر چنین عزیزانی را باید دانست

نام... سه شنبه , ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۳

خبیری چرا دروغ میگی تو آخه تو کدوم تیم فوتسال بازی کردی که به تیم ملی دعوت بشی؟؟؟ برای خنده سوژه ی خوبی بود تیم ملی؟؟ اونم تو؟؟؟

فوتسالى چهارشنبه , ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰:۱۳

سلام به دوست عزیز متاسفانه اطلاعات شما خیلى حقیر بوده ک نمیدونى اقاى خبیرى رو نمیشناسى بهتر بود ک قبل از هر اظهار نظرى راجبش تحقیق کنى معلومه رفتى سر تمریناش تست دادى بر نداشتت.چون ایشون مربى اخلاق گرایى هستن شما با این کامنتى ک گذاشتى معلومه از لحاظ اخلاقى هم مورد تاییدشون نبودى من فقط ۲اخر بازیهاشو بهت میگم مم باب اطلاعات ایشون هم در تیم فوتسال پرسپولیس بازى کرد ودر زمان آقاى هرمانس به تیم ملى فوتسال دعوت شد و اگر خواستى پیشینه بازىکنى آقاى خبیرى رو بدونى با یه کامنت نمیشه برو دنبالش اطلاعاتتقوى بشه ک زود وبیخودى حرف زدى

حامد سه شنبه , ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۷

ایول ایول داش محسن ایول. واقعا حیف که اینجور مربی ها امسال تیم ندارن بعضی ها شدن مدییر عامل سرمربی

نام ... چهارشنبه , ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۹:۵۳

دعوت شدی تیم ملی کلن یه بازی تو لیک داری تو حرف از تیم ملی میزنی

فرشید چهارشنبه , ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱

سلام به دوستان فوتسالی و آگاه به مسائل
اجازه بدهید دسوتان بی نام …. نظرتشان را بگویند و نیاز ما آقا محسن را معرفی کنیم ایشان به اندازه کافی رزومه دارند که نیاز به تعریف ما نباشد.
آدم خواب را میشود بیدار کرد
ولی کسی که خودش را به خواب زده نه
سربلند باشید آقا محسن

نام... چهارشنبه , ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴

تو که میگی هرمانس همه میدونند هرمانس سال ۱۳۸۰ مربی تیم ملی بود یعنی ۱۳ سال پیش !! یعنی وحید شمسایی که الان ۳۹-۴۰ سال دارد در آن ان زمان ۲۵-۲۶ ساله بوده نه ۳۲ سال در ثانی شما بفرمایید کی پرسپولیس بازی کردید که هیچ کی شما رو ندیده؟؟ثالثا تو که از صد متری تیم ملی هم تا حالا رد نشدی!! با چه سابقه ای از مربی تیم ملی ایراد میگیری؟؟؟

فرهاد چهارشنبه , ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۵

جناب خبیرى تلاش کنید تا مطرح شوید نه از راه نادرست دنبال شهرت باشید شما بهتره راه سالم را پیش بگیرید!!