کد خبر : 15849
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آذر 1393 - 15:50
-

دبیری: با ساده‌ترین راه جعفری را به لیگ اسپانیا خواهیم فرستاد/ حداقل حاشیه تیم قهرمان را مشخص می‌کند

دبیری: با ساده‌ترین راه جعفری را به لیگ اسپانیا خواهیم فرستاد/ حداقل حاشیه تیم قهرمان را مشخص می‌کند

افشین دبیری در گفتگویی تفصیلی با پایگاه خبری فوتسال ایران در خصوص آخرین وضعیت تیم، اتفاقات پس از جام باشگاههای آسیا، دعوت کرواسی و … سخن گفت که در ذیل آمده است: *برخی رقبا تمرکز شمس را برهم زدند با توجه به شرایطی که در مسابقات آسیایی بواسطه ویروس چشمی و بدشانسی هایی بعدی که

افشین دبیری در گفتگویی تفصیلی با پایگاه خبری فوتسال ایران در خصوص آخرین وضعیت تیم، اتفاقات پس از جام باشگاههای آسیا، دعوت کرواسی و … سخن گفت که در ذیل آمده است:

*برخی رقبا تمرکز شمس را برهم زدند

با توجه به شرایطی که در مسابقات آسیایی بواسطه ویروس چشمی و بدشانسی هایی بعدی که بچه‌ها را گرفتار کرد نتوانستیم به مقام قهرمانی دست پیدا کنیم و این حاشیه هایی را برای تیم ما ایجاد کرد. با چنین پیش زمینه ای وارد لیگ شدیم. در شروع فصل در چهار هفته اول با تیم‌هایی مثل تاسیسات مثل گیتی پسند توانستیم سه امتیاز را به دست بیاوریم اما امتیازاتی که از دست دادیم به غیر از ماهان قم به تیم هایی بود که برابری با ما نداشتند. با شرایطی که پیش آمد و مسائلی که متاسفانه یکسری از رقبا با دامن زدن به آن تمرکز آقای شمس را به هم زدند اختلافی بین بازیکنان و کادر فنی پیش آمد که نهایتا در بازی با پایاسازه ایشان در رختکن استعفای خود را بیان کردند. ما نهایت تلاشمان را برای حفظ ایشان کردیم اما در موقعیتی قرار گرفته بودیم که یا مجبور بودیم سه چهار بازیکن تیم را کنار بگذاریم و یا با آقای شمس تفاهم کنیم و نوع همکاری‌مان را عوض کنیم.

*با غیرت بازیکنان دوباره دبیری دلخواه هواداران شدیم

در نهایت تصمیمات هیات مدیره منجر به این شد که جواد اصغری مقدم وارد عرصه مربیگری شود و راه را با عنوان بازیکن و مسئول فنی تیم دنبال کند. در طی این مدت بازیکنان تیم بیشتر متحد شدند و احساس کردند اگر شرایط لازم را در جدول به دست نیاورند چه به لحاظ مالی و فوتسالی آسیب غیرقابل جبرانی بخورند. در این مدت ما تلاشمان را کردیم که بازیکنان به لحاظ روحی و روانی به خودباوری برسند و با وجود اینکه اختلاف امتیاز زیادی با صدر پیدا کردیم اما با تعصب و غیرت بازیکنان و کادر فنی و مجموعه مدیریتی باشگاه توانستیم به یک امتیازی صدر جدول برسیم. از انتخاب اصغری مقدم هم خیلی خوشحالیم که مربیانی که نیروی جوان هستند و برای بار اول سکان یک تیم لیگ برتری را به دست می گیرند از تیم های ما کار را شروع کرده اند. چراکه همواره به چنین نیروهایی اعتماد کرده و همکاری لازم را با آنها انجام داده ایم. مشابه جواد اصغری مقدم، رسول خطیبی و وحید شمسایی را هم حمایت کردیم که نتیجه اش را همه دیده اند.

*شمس جزو بدنه باشگاه دبیری است

همواره به بزرگان فوتسال ایران احترام گذاشته و می گذاریم و در مورد آقای شمس هم پس از مسائل و ناراحتی‌هایی که به وجود آمد بلافاصله وارد عمل شدیم. ما بعد از دو هفته‌ای که از جدا شدن آقای شمس گذشت توانستیم سوتفاهم‌های بوجود آمده را به حداقل رسانده و با تماس های مثبت با ایشان تمام تلاشمان را برای حفظ حرمت ایشان انجام دادیم. ضمن اینکه از اصغری مقدم هم خواستیم تا رسم شاگرد و استادی را رعایت کند و سالیان متمادی که در خدمت آقای شمس بوده را همواره مدنظر قرار دهد. موضوع را به نحو مثبتی مدیریت کردیم و در نهایت منجر به این شد که اصغری مقدم در مواقع لزوم از ایشان مشاوره می‌گیرد و از تجربیاتشان استفاده می‌کند. همیشه گفته ایم که آقای شمس جزو بدنه باشگاه دبیری هستند و ما برای ایشان و دیگر بزرگان فوتسال ایران که حق زیادی به گردن این رشته دارند احترام فوق العاده‌ای قائل هستیم.

*رمز قهرمانی امسال کم حاشیه بودن است

لیگ پویایی را امسال شاهد هستیم که فاصله تیم ها نزدیک به یکدیگر است. مهمترین مسئله در مشخص شدن قهرمان در این نوع رقابت‌ها کم حاشیه بودن است و تیمی قهرمان می شود که حداقل حاشیه را داشته و حرف اول و آخر در آن را دوستی و تلاش بی وقفه بزند. با این فرمول و با حفظ شخصیت قهرمانی ما می‌توانیم برای بار دوم شادی را تقدیم هواداران خونگرم آذربایجان کنیم و بار دیگر راهی جام باشگاهها شده تا این بار با تجربه بیشتر جام قهرمانی را از آن خود کنیم. به جرات می‌توان گفت که امسال از لحاظ نفر به نفر تا حدود زیادی قویتر از پارسال هستیم اما عدم حضور وحید شمسایی با مدیریت و تجربه خوب و گرانقیمت ایشان برای هر تیمی نعمتی است که نباید از آن فراموش کرد. به توانایی جواد اصغری مقدم اطمینان داریم و با انرژی و نوع مدیریت خوبی که وی دارد می توانیم امسال هم یک مربی بازیکن خوب دیگر به فوتسال کشور معرفی کنیم.

*سالن علوم پزشکی فشار زیادی به حریف وارد می کند

از لحاظ کسب امتیاز و به دست آوردن برد و همچنین نفع باشگاه مطمئنا سالن علوم پزشکی شرایطی بهتر از پورشریفی داشت که با توجه به قولی که به هواداران داده بودیم سالن فصل قبل خود را عوض کرده بودیم چون در بازی های آخر فصل قبل آن قدر تماشاگر پشت درب های سالن می ماند که شرمنده می شدیم اما امسال پس از اینکه اصرار به بازی در میانه هفته مانع از پر شدن ورزشگاه می شد و در چند بازی سالن به اندازه کافی پر نشد با نظر آقای شمس تصمیم به بازگشت گرفتیم چراکه سالن علوم پزشکی فشار بیشتری به تیم میهمان وارد می‌کرد. آدم خرافاتی نیستم اما سالن علوم پزشکی انگار برای ما خوش یمن بود و به همین خاطر هم به این سالن بازگشتیم. امیدوارم هواداران واقعی دبیری در بازی های نیم فصل دوم هم ما را تنها نگذارند تا بتوانیم با کسب نتایج خوب قهرمانی مان در لیگ را تکرار کنیم.

*مانع پیشرفت نظری نشدیم، بهروز جعفری هم همینطور

مطمئنا جزو اهداف باشگاه ما با رویکرد بین‌المللی ای که در پیش گرفته ایم حضور بازیکنان با استعدادی مثل بهروز جعفری در بالاترین سطح فوتسال جهان است. آینده و پیشرفت بازیکنان برای باشگاه مهم است و با وجود متضرر شدن از جدایی بهروز جعفری در راه رسیدن به هدف قهرمانی این شانس را از بهروز نخواهیم گرفت. مکاتباتی با باشگاه اسپانیایی در حال انجام است که امیدواریم توافقات نهایی صورت پذیرد. ما همیشه از این موضوع خرسند و خوشحالیم که در هیچ مقطع زمانی باعث عدم پیشرفت هیچ بازیکنی که با باشگاه قرارداد داشته نشده‌ایم. به عنوان مثال در مورد مصطفی نظری در شرایطی که یکسال دیگر با باشگاه قرارداد داشت به راحتی با درخواست باشگاه نوریلسکی موافقت کردیم و مطمئنا با ساده ترین راه ممکن جعفری را هم در اختیار باشگاه مورد نظر قرار خواهیم دادیم. این مسائل و این دیدگاه باشگاه دبیری باعث دوستی محکم مسئولین باشگاه و بازیکنان بزرگی چون وحید شمسایی، نظری و جواد اصغری مقدم و دیگران شده است.

*کروات‌ها رسم رفاقت را به جا آوردند

با توجه به خواهرخواندگی با باشگاه آلومنس و روابط حسنه‌ای که بین دو باشگاه برقرار بوده با حضور آقای میلان مارتولاش در هیات رئیسه فوتسال فدراسیون فوتبال کرواسی، مسئولان این فدراسیون خواستار حضور ما در سفر به این کشور همراه با تیم ملی شده اند که بنده را به همراه آقای فرزین دبیری و مدیا آفیسر باشگاه دعوت کرد‌ه‌اند. این دعوت را قبول را کرده‌ایم و امیدوار هستیم که در مسابقه تیم ملی بتوانیم حضور داشته و روابط بین فوتسال ایران و کرواسی بیش از پیش گسترده شود. کروات ها را انسان های شریفی دیده ام که چه در ایران و چه در کرواسی رسم رفاقت به جا آورده و همچون ایرانی ها بسیار خونگرم و میهمان نواز هستند. خوشحال از این هستم که استارت دیدار ایران و کرواسی با حضور مسئولان باشگاه آلومنس در تهران و در کمیته فوتسال زده شد تا خدمتی هر چند کوچک به فوتسال ایران شده و در راستای کمک به این ورزش که همواره از اهداف بلند مدت باشگاه دبیری تبریز بوده گام برداریم.

*دکتر دبیری عضو هیات رئیسه شود به نفع فوتسال است

با توجه به اینکه جایگاه فوتسال ایران همچنان در حد کمیته باقیمانده و هنوز به مدیریت بالای فدراسیون فوتبال نرسیده است تنها شانس فوتسال عضویت یک فوتسالی در هیات رئیسه است تا از حق این رشته دفاع کند. دکتر شهرام دبیری در همین راستا کاندیدای حضور در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال شده‌اند تا در این پست نیز با توجه به رزومه و فوتبالی بودن ایشان و مدارک مربیگری درجهA آسیا و کلیه مدارک مربیگری فوتسال و بیش از ۱۵سال تیمداری در بخش خصوصی این بار در سنگر فدراسیون فوتبال بتوانند گام‌های مثبتی را در جهت رشد فوتبال و فوتسال ایران بردارند. یکی از اهداف دکتر دبیری تعامل خوب بین فدراسیون، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خواهد بود ضمن اینکه فوتسال نیز به جایگاه واقعی خود در فدراسیون دست پیدا کند. امیدواریم در صورت حضور و رای مجمع به ایشان شاهد تحول در فوتسال و فوتبال باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.