کد خبر : 16902
تاریخ انتشار : جمعه 5 دی 1393 - 23:18
-

جدال گلادیاتوری کاراته- فوتسال در سالن هندبال!/ کارت قرمزی که بیرون نیامد+گزارش تصویری حواشی

جدال گلادیاتوری کاراته- فوتسال در سالن هندبال!/ کارت قرمزی که بیرون نیامد+گزارش تصویری حواشی
دیدار پربرخورد تیم های تاسیسات دریایی تهران و دبیری تبریز در سالن هندبال تهران با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، دیدار تیم های تاسیسات دریایی تهران و دبیری تبریز با تساوی بدون گل و بدون کشیده شدن کار به ضربات پنالتی دوم در هر نیمه به پایان رسید در حالی که این بازی سرشار از خطاهای آشکاری بود که موجب اعتراض دو تیم به امر داوری به خصوص از سوی تبریزی‌ها شده بود.

حواشی این دیدار در ذیل آمده است:

*تاسیسات دریایی با پنجمین پیراهن فصل به میدان رفت!

تیم فوتسال تاسیسات دریایی تهران در دیدار با دبیری تبریز از پنجمین پیراهن فصل خود رونمایی کرد. یاران وحید شمسایی که لیگ‌برتر را با رنگ آبی آغاز کرده بودند، در ادامه لیگ لباس سبز و در برخی بازی ها نیز با لباس زرد به میدان رفتند. این تیم در برخی بازی ها هم با پیراهن مشکی ظاهر شد اما در بازی با دبیری تبریز از پنجمین پیراهن فصلش که سفید رنگ و چیزی شبیه به پیراهن تیم ملی ایران بود رونمایی کرد. پوشیدن پنج رنگ متفاوت در طول لیگ از سوژه های جالب فوتسال ایران است که به نظر می رسد سقفی برای رنگ های پیراهن یک باشگاه وجود ندارد. با توجه به فاصله باقیمانده تا پایان لیگ به نظر می رسد تاسیسات به رکورد ۷ پیراهن در یک فصل نیز دست یابد!

DD 070

*محمدرضا حیدریان بالاخره آفتابی شد

در شرایطی که ناصر شفق، خسوس کاندلاس، محمد هاشم‌زاده، صادق درودگر و دکتر شهرام دبیری از میهمانان ویژه این دیدار بر روی سکوها بودند، محمدرضا حیدریان پس از مدت ها در میادین فوتسال حاضر شد و به تماشای بازی دو تیم نشست. رضا حیدریان در گفتگویی کوتاه با خبرنگار پایگاه خبری فوتسال ایران از دوری خود از فوتسال خبر داد و گفت فعلا با هیچ تیم و باشگاهی فعالیت فوتسالی ندارد. از دیگر نکات جالب میهمانان ویژه این بازی حضور ناصر شفق در میان هواداران تبریزی دبیری حاضر در سالن بود که به شدت از سوی تبریزی ها تحویل گرفته شد. گفته می‌شود ناصر شفق از گزینه های جدی مدیرعاملی تراکتورسازی تبریز برای نیم فصل دوم این باشگاه پرطرفدار تبریزی است.

DD 385

*دبیری در تهران میزبان بود!

دبیری تبریز در شرایطی بازی برابر تاسیسات دریایی تهران را آغاز کرد که حدود ۶۰۰ تماشاگر آذری برای تماشای بازی این تیم در سالن هندبال تهران حاضر بوده و به شدت تیم مورد علاقه خود را تشویق می کردند. این تماشاگران که تعدادشان در برابر معدود هواداران تاسیسات به ۱۰ برابر می رسید به حدی از ابتدا تا انتهای بازی تیم فوتسال دبیری را تشویق کردند که به قول برخی تماشاگران انگار دبیری تبریز در تهران میزبان تاسیسات دریایی شده بود. هواداران دبیری با گویش آذری به تشویق تیم خود پرداختند و تنها در یک صحنه که هواداران تاسیسات به بازیکن دبیری اعتراض کردند واکنش نشان دادند که با وساطت لیدرهایشان بلافاصله تشویق های آن ها به روال عادی بازگشت.

*جر و بحث تصویربرداران صدا و سیما با ناظر بازی

ناظر بازی دیدار تاسیسات و دبیری تبریز که بارها با نیمکت دو تیم که به شدت به عملکرد داوری اعتراض داشتند درگیر شد از جمله سوژه‌های این بازی بود. آقای ناظر در چند صحنه برای بر روی نیمکت نشاندن بازیکنان معترض حتی از یقه گیری هم غافل نبود! وی که مدام در برابر دوربین‌های تلویزیونی شبکه ورزش رژه می‌رفت با تصویربرداران صدا و سیما هم در چند صحنه درگیر شد و به جدال لفظی پرداخت. تصویربرداران صدا و سیما معتقد بودند وی با حرکت های سریع در برابر دوربین، لنز دوربین ها را ماسک کرده و مانع از تصویربرداری صحیح این بازی می شود. یکی از تصویربرداران در جریان بازی از وی پرسید که علاقه زیادی به دوربین دارد که این‌ قدر در برابر آن قدم می‌زند؟ همین موضوع زمینه ساز جدال لفظی در حین بازی شد.

DD 215

*درخشش بی‌نظیر نظری و موثق مقابل چشمان خسوس

در شرایطی که این روزها انتقادات زیادی نسبت به دعوت نشدن مصطفی نظری آماده به تیم ملی صورت می گیرد، دروازه بان تاسیسات دریایی در روزی پرفروغ باز هم یک کلین شیت دیگر را برای خود ثبت کرد. مصطفی نظری بارها جلوی شوت های سنگین فخیم و اصغری مقدم را گرفت و اوج هنرنمایی وی نیز در مصاف تک به تک با فرهاد فخیم بود که بسیار هنرمندانه و با واکنش به موقع پا، موقعیت صددرصد گلزنی را از این بازیکن گرفت. رضا موثق دروازه بان دبیری نیز به همین اندازه در سوی دیگر میدان موفق نشان داد. دروازه‌بان جوان و جویای نام دبیری بارها مقابل شوت های هدفدار حمید احمدی را سد کرد و در چندین موقعیت خطرناک با مهار ضرب اول توپ در ریباند هم به همین اندازه موفق نشان داد.

DD 056

*خونریزی صورت اصغری مقدم در پی ضربه شدید سنگ سفیدی

بازی تلفیقی کاراته- فوتسال که بعضا از سوی برخی بازیکنان دو تیم در زمین به نمایش درآمد باعث صحنه هایی غیرورزشی در این دیدار شده بود که دامنه آن به بعد از سوت پایان بازی هم کشیده شد. محکم رفتن فرهاد فخیم و حمید احمدی بر روی برخی توپ های نیمه دوم شروع جنگ گلادیاتورها در این بازی بود. محمدرضا سنگ سفیدی در یک صحنه با ضربه شدید به صورت و گلوی اصغری مقدم مرتکب خطای ناراحت کننده ای شد که کاپیتان دبیری را نقش زمین کرد اما از چشم داور دور ماند و حتی بازی متوقف نشد. این موضوع که با ناراحتی شدید اصغری مقدم توام شده بود چند ثانیه بعد با یک حرکت تلافی جویانه همراه شد که اگر ضربه پرتابی اصغری‌مقدم به پای سنگ سفیدی برخورد می‌کرد قطعا او را راهی بیمارستان می کرد. پس از این صحنه سنگ سفیدی جلو آمده و بلافاصله بابت برخورد اول از کاپیتان سرمربی دبیری عذرخواهی کرد. در این لحظه به دستور داور خونریزی صورت اصغری مقدم از سوی پزشکان مداوا شد.

DD 302

*کارت قرمزی که بیرون نیامد!

در شرایطی که برخوردها در نیمه دوم به اوج خود رسیده بود و علنا بازیکنان دو تیم در پی مشاهده بی‌تفاوتی داور به صحنه های برخورد به همدیگر ضربه می‌زدند، در یک صحنه از بازی محمدرضا سنگ‌سفیدی یک کارته در ادامه بازی محکم و بعضا خشونت آمیز خود، این بار فرید نمازی را در کنار زمین و زیر جایگاهی که وحید شمسایی از آنجا به هدایت تیمش می پرداخت به تابلوهای کنار زمین کوبید تا تمام ورزشگاه برای دیدن عکس‌العمل داور در کنار زمین نیم‌خیز شوند. داور بازی در شرایطی که دستش را بر روی جیبش گذاشته بود و در تکاپو برای بیرون کشیدن کارت زرد دوم بود، این اتفاق رخ نداد تا فریادهای اعتراضی بازیکنان دبیری بلند شود. نزدیکی شمسایی به داور کنار زمین باعث شده بود تا تبریزی‌ها مدعی شوند که داور پس از اطلاع یافتن از کارت زرد اول سنگ سفیدی از جانب شمسایی دست به این اقدام نزده است.

DD 120

*عصبانیت شدید فرزین دبیری از عملکرد داوری

ناراحتی مسئولان دبیری پس از این تساوی بلافاصله پس از سوت پایان بازی مشهود بود اما کمتر به دلیل رابطه خوب دو باشگاه واکنش از خود نشان می دادند. در این بین ناراحتی شدید فرزین دبیری عضو هیات‌مدیره تبریزی‌ها به شدت مشهود بود که بلافاصله پس از سوت پایان بازی با چهره‌ای برافروخته و عصبانی راهی رختکن شد. فرزین دبیری که پس از چند دقیقه با اصرار دیگر اعضاء هیات مدیره باشگاه دبیری برای دست دادن با مسئولان تاسیسات به درون زمین بازگشت، نتوانست ناراحتی خود را پنهان کند. وی در برخورد با وحید شمسایی به شدت از داوری و ضربات غیر ورزشی برخی بازیکنان تاسیسات در برابر بازیکنان دبیری گلایه کرد. با این حال دکتر شهرام دبیری و افشین دبیری در پایان بازی با وحید شمسایی که این بازی را به دلیل محرومیت از روی سکوها تماشا می کرد خوش و بش کرده و برای وی و تیمش آرزوی موفقیت کردند. مدیران دبیری تنها در پایان بازی به ناظر بازی معترض بودند که چرا هر دو داور بازی از شهر تهران برای این بازی انتخاب شده‌اند.

DD 156

*از خوشحالی تاسیساتی‌ها در رختکن تا درگیری قلی پور و سنگ سفیدی در راهرو

در حالی که بازار خوش و بش میان بازیکنان بزرگ هر دو تیم در راهروی منتهی به رختکن دو تیم داغ بود ناگهان درگیری لفظی شدیدی میان رشید قلی پور و سنگ سفیدی شکل گرفت. قلی پور در دفاع از اصغری مقدم به حرکت خشونت آمیز سنگ سفیدی معترض شده بود که این بازیکن هم این حرکت خود را تلافی تکل خشن وی در بازی رفت دو تیم در تبریز بر روی وحید شمسایی عنوان کرده بود. وحید شمسایی با حضور در رختکن دبیری این قائله را خواباند. شمسایی همچنین لحظاتی نیز وحید شفیعی را نصیحت کرد و گفت اگر جای خسوس باشد چند دوره او را دعوت نمی‌کند تا همان بازیکن همیشگی شود. گفتنی است پس از این مسئولان تاسیسات دریایی با حضور در رختکن وارد حلقه شادی بازیکنان این تیم شدند و این طور که از بیرون بر می‌آمد گویا پاداشی نیز برای این تساوی ارزشمند تاسیساتی ها در روز غیبت شمسایی در نظر گرفته شد. گفتنی است در میان خوش و بش بازیکنان بزرگ دو تیم با حضور در رختکن همدیگر هیچ رویارویی ای از سوی اصغری مقدم و مصطفی نظری با همدیگر دیده نشد.

عکس ها: مجتبی جانبخش

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... جمعه , ۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۸

بله وقتی بازی تیم تهرانی روش دو تا داور تهرانی میذارن عاقبت میشه این چرا داورای تهرانی میتونن برای تیم های تهرانی داوری کنن ولی داورای شهر های دیگه نمی تونن.بازهم مشکلات بر سر چیدمان داوران است هیچکس آقای غفاری را بیدار نمی کند

moji شنبه , ۶ دی ۱۳۹۳ - ۲:۰۵

سلطان رضا موثق
آقاااااای خسوس ببین جون هر کی دوست داری

مجتبی شنبه , ۶ دی ۱۳۹۳ - ۲:۰۶

ماشالا موثق

حرف حق شنبه , ۶ دی ۱۳۹۳ - ۸:۰۵

می گن آقای دبیری به بازیکن تأسیسات بخاطر هت تریکش در نیمر فصل اول جایزه نقدی هم داده، نه؟

نام ... شنبه , ۶ دی ۱۳۹۳ - ۹:۴۳

بابا چه حواس جمعی دارید شما !!!! شماره ۶ تاسیسات به خاطر همون خطا رو نمازی کارت زرد گرفت .

نام ... شنبه , ۶ دی ۱۳۹۳ - ۹:۴۷

آقای شمسایی این پسره سنگ سفیدی خیلی پررو شده یه زره نصیحتش کن
محکم بازی کردن با زدن فرق داره ولی این مثل اینکه توجیه نشده.
اگر یه بازیکن تیم دیگه اینجوری بازی کنه تو هر بازی سه تا کارت قرمز بهش میدن ولی چه کنیم که داورا از نام بزرگ وحید شمسایی میترسن.

یک تماشاگرفوتسالی شنبه , ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸

به تیم داوری فوتسال دبیری وتاسیسات تبریک میگم به عنوان یک تماشاگرکه درسالن بودم به نظرم خوب قضاوت کردند فقط نقطه نظرموردبحث همون اخطار دوم بود به نظرم چون دودقیقه مونده بودبه پایان بازی داور تصمیم گرفت که بازیکن خاطی رو حفظ کنه وگرنه داوری هیچ مورددیگری نداشت واین هم یک امرطبیعی است.

تماشاگر شنبه , ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶

شیر وحید شفیعی واقعا سلطانی

رضا شنبه , ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۸

بنازم وحید شفیعی رو