کد خبر : 18021
تاریخ انتشار : جمعه 19 دی 1393 - 14:38
-

نگاهی به فوتسال جهان در سپتامبر ۲۰۱۴

نگاهی به فوتسال جهان در سپتامبر ۲۰۱۴

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در نهمین مطلب از سلسله مطالب “نگاهی به فوتسال جهان در سال ۲۰۱۴” به ماه سپتامبر رسیدیم. جالب است که بدانید عبارت septem در زبان لاتین به معنی هفت است. در حقیقت تا سال ۴۶ پیش از میلاد، سپتامبر هفتمین ماه گاه‌شمار رومی بود تا آنکه نخستین ماه سال از

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در نهمین مطلب از سلسله مطالب “نگاهی به فوتسال جهان در سال ۲۰۱۴” به ماه سپتامبر رسیدیم. جالب است که بدانید عبارت septem در زبان لاتین به معنی هفت است. در حقیقت تا سال ۴۶ پیش از میلاد، سپتامبر هفتمین ماه گاه‌شمار رومی بود تا آنکه نخستین ماه سال از Kalendas Martius یا مارس به Kalendas Januarius ژانویه تغییر پیدا کرد.[۳] سپتامبر در گاه‌شمار ستاره شناسی، که با مارس (March/Mars/Aries) آغاز می‌شود، ششمین ماه سال است.

سپتامبر:

ScottishFA

سپتامبر را ماه تیم ملی فوتسال اسکاتلند می‌نامیم. این تیم در این ماه برای اولین بار بصورت رسمی تشکیل شد و خود را برای حضور در مسابقات جام ملت‌های اروپا آماده می‌کند. فوتسال باشگاهی در اسکاتلند از سال ۱۹۹۷ در شهر پرت پیگیری می‌شود. از اوت سال ۲۰۱۴ فوتسال تقریبا در شهرهای برگزار این کشور گسترده شد و این کشور تصمیم به تشکیل یک تیم ملی رسمی گرفت.

در سال ۱۹۸۳ تیم ملی اسکاتلند با بازیکنان فوتبالی تشکیل شد و در تونمنتی چهار جانبه در انگلیس شرکت کرد. اسکاتلند همچنین ۳ بازی دوستانه با ایرلند در سال ۲۰۰۱ برگزار کرد.

تورنمنت‌ها:

قهرمانی جنوب شرق آسیا:

Thailand AFF 2014

یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جنوب شرق آسیا از ۱۹ تا ۲۷ سپتامبر به میزبانی شاه عالم٬ مالزی برگزاری شد. مسابقات قهرمانی جنوب شرق آسیا یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین مسابقات منطقه‌ای فوتسال در سطح قاره آسیا است. این مدعا را می‌توان از تعداد تیم‌های شرکت کننده سالانه و حجم پوشش رسانه‌ای آن در سطح کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا اثبات کرد. در دور گدشته نیز ار ۱۲ کشور عضو٬ ۱۰ کشور در تورنمنت شرکت کردند. تایلند٬ استرالیا٬ مالزی٬ اندونزی٬ میانمار٬ برونئی٬ لائوس٬ فلیپین٬ تیمورشرقی و ویتنام ۱۰ کشور حاضر در این دور از مسابقات بودند. تیم‌های شرکت کننده در دور اول به دو گروه ۵ تیمی تقسیم شدند. تیم‌های اندونزی و استرالیا ار گروه A و تایلند و ویتنام از گروه B به نیمه‌نهایی صعود کردند. پس از انجام دیدارهای نیمه‌نهایی دو تیم تایلند و استرالیا به دیدار فینال رسیدند. در فینال تایلند موفق شد ۶ بر ۰ استرالیا را در هم بکوبد و برای دهمین بار قهرمانی در این مسابقات را حشن بگیرد.

چهارجانبه ام‌ان‌سی:

Indonesia MNC

تورنمنت چهارجانبه ام‌ان‌سی به میزبانی جاکارتا٬ پایتخت اندونزی از ۱ تا ۳ سپتامبر برگزار شد. این تورنمنت در واقع یک‌سری مسابقات تدارکاتی برای تیم ملی اندونزی قبل از آغاز رقابت‌های قهرمانی جنوب شرق آسیا بود. تیم‌های ملی اندونزی و فلیپین به همراه تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های قرقیزستان و تیم باشگاهی دالیان یوان دنستی چین ۴ تیم شرکت کننده در این تورنمنت بودند. پس از برگزاری دوره‌ای مسابقات تیم ملی فوتسال اندونزی توانست با ۹ امتیاز بالاتر از دالیان یوان٬ تیم زیر ۲۱ قرقیزستان و فلیپین قرار بگیرد.

ویزگارد:

دوازدهیمن دوره رقابت‌های فوتسال کشورهای عضو پیمان ویزگارد امسال به میزبانی برنو٬ جمهوری چک برگزار شد. گروه ویزگارد متشکل از ۴ کشور منطقه مرکزی اروپاست. این کشورهای به منظور همکاری در زمینه‌های انرژی٬ نظامی و اقتصادی و همچنین کمک به بکدیگر برای پیوستن به اتحادیه اروپا با یکدیگر متحد شدند. رقابت‌های امسال از ۱۵ تا ۱۷ سپتامبر برگزار شد. بعد برگزار دوره‌ای این مسابقات تیم ملی جمهوری چک همچون دوره قبل به مقام قهرمانی دست یافت. در رده سنی زیر ۲۱ سال هم تیم ملی لهستان توانست به مقام قهرمانی دست یابد.

جام باشگاه‌های اروپا:

دور اصلی جام باشگاه‌های اروپا از ۳۰ سپتامبر با حضور ۲۴ تیم در ۶ گروه ۴ تیمی آغاز شد تا در انتهای این دور ۱۲ تیم به دور سوم صعود کنند. در این روز تنها دو بازی از گروه ۱ برگزار شد که در طی آنها اسپورت کلوپ پاریس و ارا-پاک چاردیم موفق به شکست حریفان خود شدند.

نکات و اخبار کوتاه سپتامبر:

* تایلند برای دهمین بار قهرمان مسابقات قهرمانی جنوب شرق آسیا شد.

* تیم‌های قهرمان٬ نایب قهرمان٬ سوم و چهارم این دوره از مسابقات جنوب شرق آسیا با دور قبلی یکسان بودند.

* تیم ملی فوتسال جمهوری چک برای هفتمین بار به مقام قهرمانی رقابت‌های ویزگارد دست یافت.

* با حضور اسکاتلند در جمع تیم‌های شرکت کننده در مرحله مقدماتی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ رکورد تازه‌ای در تعداد تیم‌های حاضر در این مسابقات ثبت شد. در این دور از مسابقات ۴۶ تیم شرکت خواهند کرد.

* برنامه زمانی٬ نحوه قرعه‌کشی٬ میزبانان مراحل مختلف و سید بندی تیم‌های حاضر در جام ملت‌های اروپا مشخص شدند.

* حضور ۵۶ هزار و ۴۸۳ نفر در دیدار دو تیم برزیل و آرژانتین و شکسته شدن رکورد تعداد تماشاگران در یک دیدار فوتسال.

* تشکیل اولین تیم ملی فوتسال در اسکاتلند.

* قرعه‌کشی جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ انجام شد.

مهمترین نتایج سپتامبر:

* پیروزی ۵ بر ۲ ویتنام مقابل مالزی در ۴ سپتامبر

* پیروزی ۴ بر ۱ برزیل مقابل آرژانتین در ۷ سپتامبر

* پیروزی ۷ بر ۱ اسپانیا مقابل رومانی در ۱۵ سپتامبر

* پیروزی ۵ بر ۰ پرتغال مقابل کرواسی در ۱۶ سپتامبر

* تساوی ۲ بر ۲ ایتالیا و نروژ در ۱۶ سپتامبر

* پیروزی ۱۰ بر۰ جمهوری چک مقابل اسلواکی در ۱۷ سپتامبر

* شکست ۲ بر ۰ تایلند مقابل ویتنام در ۲۳ سپتامبر

* شکست ۴ بر ۱ استرالیا مقابل اندونزی در ۲۳ سپتامبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.