کد خبر : 34555
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 تیر 1394 - 8:45
-

معضل حق رشد حل شد یا …؟!

معضل حق رشد حل شد یا …؟!
دبیر کمیته فوتسال در حالی از تکمیل مدارک تیم ها خبر می دهد که هنوز ابهام در مورد پرداخت حق رشد بازیکنان وجود دارد.

آرش جابری در گفت و گو با پایگاه خبری فوتسال ایران، درباره تکمیل مدارک تم ها برای شرکت در لیگ برتر اظهار کرد: اولین بار است که مدارک تیم ها پیش از شروع فصل تکمیل می شود. تمام تیم ها تا دیروز(سه شنبه) تمام مدارک مورد نیاز را تحویل سازمان لیگ دادند. همچنین حق ورودیه تمام تیم ها نیز پرداخت شده است.

دبیر کمیته فوتسال در حالی از تکمیل مدارک تیم ها خبر می دهد که هنوز ابهام در مورد پرداخت حق رشد بازیکنان وجود دارد. به عنوان مثال حق رشد عروجی، عالیقدر و برمشوری پرداخت نشده است و بی شک این مشکل برای بسیاری از بازیکنان دیگر نیز وجود دارد.

در ادامه مروری به این قانون خواهیم داشت:

اگر بازیکن زیر ۲۳ ساله ای برای اولین بار از تیمی به تیم دیگر برود باید به تیم گذشته توسط تیم جدید حق رشد پرداخت شود اما چگونه:

۱- اگر قرارداد بازیکن تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان باشد به تیم قدیمی بازیکن باید ۲۰ درصد پرداخت شود. مثلا یک بازیکن ۱۰۰ میلیونی، باید ۲۰ میلیون توسط خود یا باشگاه تازه باید به تیم سابق بپردازد.

۲- اگر قرارداد بازیکن بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلیون باشد به ازای هر مقدار اضافه بر ۲۰۰ میلیون تومان ۱۵درصد دیگر هم باید به مبلغ افزوده شود.

۳- اگر قرارداد بازیکن بالاتر از ۴۰۰ میلیون باشد به ازای هر مقدار اضافه بر ۴۰۰ میلیون باید ۱۰درصد دیگر به بازیکن پردخت شود، براین اساس، باید گفت که بازیکن تازه وارد زیر ۲۳ ساله ای که به تیم جدیدی برود و ۵۰۰ میلیون می‌ گیرد، ۴۰ میلیون از ۲۰۰ میلیون اول، ۳۰ میلیون از ۲۰۰ میلیون دوم و ۱۰ میلیون از ۱۰۰ میلیون سوم یعنی سر جمع ۸۰۰ میلیون ریال را باید به تیم سابق خود بپردازد.

به گزارش fut5al، با توجه به ارقام درشتی که بر اساس قانون حق رشد به باشگاه ها می رسد، باور اینکه تیم ها به سادگی از کنار آن گذشته باشند سخت است. اما سوال اینجاست که با توجه به عملی نشدن این قانون، قراردادها به چه شکل در فدراسیون فوتبال ثبت شده و به دنبال آن کارت بازی برای بازیکنان صادر شده است؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... پنجشنبه , ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

بازیکن فوتسال که ٣٠-۴٠ میلیون قرارداد میبنده وهر سال ٢٠-٣٠ درصد جریمه میشه اگر بخواد ٣٠ درصد هم حق شد بده چی گیر این بازیکن میخواد بیاد ؟!!!!

تورو خدا یه مقدار هوای بازیکن رو داشته باشید نه اینکه همش قانوناتون به نفع باشگاه ها باشه…

نام ... پنجشنبه , ۱۸ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸

پس منصوری چرا از رهنما حق رشد گرفته .مگه زیر ۲۳ سال بوده رهنما