کد خبر : 35750
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 تیر 1394 - 0:06
-

ابطحی: هواداران صبور باشند/ تنها یک بازیکن مورد نظرم را جذب کردند/ کل فوتسال یک طرف،هواداران ما یک طرف!

ابطحی: هواداران صبور باشند/ تنها یک بازیکن مورد نظرم را جذب کردند/ کل فوتسال یک طرف،هواداران ما یک طرف!
سرمربی با تجربه شهروند در گفت و گویی تفصیلی در خصوص وضعیت شهروند، حاشیه های این روزهای فوتسال و شرایط لیگ برتر صحبت های جالبی مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، شهروند ساری امسال با سید مهدی ابطحی شروع خوبی نداشت و دو باخت پیاپی را تجربه کرد. در همین زمینه سراغ وی رفتیم تا در خصوص وضعیت شهروند، حاشیه های این روزهای فوتسال و شرایط لیگ برتر با او همکلام شویم.

متن گفتگوی مفصل ما با سرمربی تیم فوتسال شهروند ساری را در زیر بخوانید.

ابتدا از بازی شهروند در هفته ی دوم لیگ مقابل حفاری اهواز شروع کنیم…

بازی تیم اهوازی با سالهای گذشته متفاوت بود˛دلیل آن هم به تغییرات تیم حریف مربوط می شد. آنها ۳ بازیکن از دست دادند و ۳ بازیکن جذب کردند و تعدادی بازیکن مصدوم هم داشتند. مجموعاً با این شرایطی که مقابل ما قرار گرفتند قدرت سالهای گذشته را نداشتند اما دلیل اصلی واگذار کردن نتیجه به تیم حریف این بود که در همان ۵ ثانیه اول بازی با پاس اشتباه بازیکن ما˛ یار حریف توپ را قطع و تبدیل به گل کرد. بچه های ما تیم حریف را خیلی دست کم گرفته بودند و چون گل اول را خیلی زود دریافت کردیم مجبور شدیم از جلو دفاع کنیم و تیمی که از جلو دفاع می کند خیلی زود خسته می شود مخصوصا که بازی در گرمای ۵۰ درجه اهواز برگزار شود.

تیم حریف هم در زمین خود مشغول دفاع بود و مجدداً روی اشتباه خودمان گل دوم را نیز دریافت کردیم. پس از آن چندین موقعیت خوب گلزنی را هدر دادیم که اگر یکی از آن توپ ها تبدیل به گل می شد جریان بازی تغییر می کرد. متاسفانه توپ های ما گل نشد و یک گل دیگر روی ضدحمله دریافت کردیم. پس از آن نیز روی به تاکتیک ۵ نفره آوردیم و هرچه زدیم به در بسته خورد و بازی به همین ترتیب به اتمام رسید.

بازی این هفته مقابل مقاومت البرز را چطور ارزیابی می کنید؟

ببینید تیم ما از سال گذشته بهتر شده. درست است که ۲ بازیکن به ما اضافه و چند بازیکن از جمع ما جدا شدند ولی مجموعاً تیم از سال گذشته بهتر شده است. ما امسال در بازی نخست برابر دبیری اتفاقی نادر را شاهد بودیم که زمین خیلی سر بود و نتوانستیم تیم خودمان را پیدا کنیم. اما در اهواز کاملا متوجه شدیم چه معایبی داریم. انشاا… با کارهایی که داریم انجام می دهیم این هفته بتوانیم پتانسیل واقعی تیم خودمان را نشان داده و تیم مقاومت البرز را شکست دهیم.

ابطحی

در خصوص بازیکنان جذب شده چه نظری دارید؟ آیا لیستی که شما به باشگاه دادید، جذب شدند؟

از بین چند بازیکنانی که پیشنهاد دادم یک بازیکن جذب شده ولی نتوانستند بقیه بازیکنان را جدب کنند. از بین بازیکنانی که باشگاه پیشنهاد داد هم ۲ بازیکن که ساروی بودند و در تیم های دیگر عضویت داشتند، با تایید بنده به تیم اضافه شدند. ضمناً عماد محمدی که جذب تیم شد با مصدومیت مواجه بود که از این هفته می تواند بازی کند. البته با یک بازیکن دیگر هم صحبت شده که اسم نمی آورم ولی شرایط سختی گذاشته و پیشنهاد مالی بالایی داده که فکر نمی کنم بتوانیم جذبش کنیم.

 حمایت هواداران ساروی در فصل امسال را چظور می بینید؟

-فوتسال ایران یکطرف و هواداران ساری یکطرف. ساری هواداران بسیار زیاد و پرشوری دارد که به آنها افتخار می کنیم.آنها در هر بازی با تشویق های خود ما را شرمنده می کنند. انشاا… که بتوانیم با نتایج خوب جواب محبت این هواداران را بدهیم.

-تیم شما سال گذشته یکی از بهترین خطوط حمله لیگ را دارا بود اما امسال فقط یک گل طی ۲ مسابقه به ثمر رساندید. فکر نمی کنید با مشکل گلزنی مواجه شده اید؟

ما موقعیت های زیادی در این دو دیدار هدر دادیم. بازی نخست که زمین افتضاح بود و الان داریم روی زمین کار می کنیم تا بهتر شود. در بازی پیش رو هم احتمالا همین مشکل را خواهیم داشت. با توجه به ازدحام شدید جمعیت و هواداران پرشور که در هر مسابقه که میزبانیم بیش از ۱۰ هزار نفر برای دیدن بازی به مجموعه ی سید رسول حسینی می آیند ولی فقط ۵ هزار نفر می توانند وارد سالن شوند و بقیه پشت در می مانند. این باعث می شود با توجه به شرجی بودن شمال، زمین خیس شده و سُر شود. در هفته نخست وقتی زمین خیس شد ما خودمان ۳ گل دریافت کردیم و چند توپ را هم گل نکردیم و نتیجه از روی شانس رقم خورد. وقتی زمین سُر باشد، نتایج از روی شانس و اتفاقات بدست می آید.

شهروند ساری

لیگ امسال را چطور می بینید؟

در لیگ امسال ۳ تیم تاسیسات دریایی  مس سونگون و گیتی پسند اکثر بازیکنان مطرح را جذب کرده و متفاوت با سال گذشته اند. ولی بقیه تیم ها یا جابجایی چندانی نداشتند یا اگر داشتند مقدار کمی با سال گذشته تفاوت دارند. بزرگترین مشکل ما در فوتسال این است که وقتی لیگ به اتمام می رسد، بازیکنان دست از تمرین برداشته و استراحت می کنند و فقط بعضی از بازیکن ها به تمرین می پردازند که این امر باعث می شود مدت طولانی تری برای آماده سازی بازیکنان صرف شود. مثلا تیم خودمان از ۲۵ خردادماه بصورت رسمی تمریناتش آغاز شد. یعنی ۲۵ روز قبل از آغاز مسابقات و باتوجه به اینکه معمولا از ۱۰ روز مانده به مسابقات نمی توان به بازیکنان فشار آورد و باید تمرینات سبک درنظر گرفت، به نوعی ما با ۲ هفته تمرین تاکتیکی وارد مسابقات شدیم.

درست است که برخی تیم ها هم تمرین نداشته و وارد مسابقات شدند ولی خب بازیکنان آنها در جای دیگر مشغول بازی و تمرین بودند˛ یا تیمی در لیگ هست که تمریناتشان از اول اردیبهشت شروع شده و ۸۰ روز تمرین کردند و علاوه بر آن ۴،۵ بازیکن تراز اول نیز اضافه کردند که خود به خود باعث می شود متفاوت با دیگر تیم ها وارد مسابقات شوند. برای تیم ما فاصله ی زمانی ای که پس از هفته ی سوم بوجود می آید بهترین فرصت است تا تیممان را آماده تر کنیم.

شهروند ساری

– متاسفانه لیگ ایران از همین ابتدا حاشیه های زیادی دارد. به نظر شما چرا این اتفاقات تنها در فوتسال ما می افتد؟

– ببینید برخی اتفاقات در ورزش به سبک مدیریت بستگی دارد و اینکه چگونه اتفاقات را اداره کنید. مثلا یک فصل داوری ها و اشتباهات آن نتایج را رقم می زند یا یک فصل بر اثر برنامه ریزی لیگ و اینکه مسابقات سر موعد مقرر برگزاز نشود یا از این دست اتفاقات. این موارد باید ثبت شود و راهکارهایی برای کنترل و بهبود آن اتخاذ گردد. ضمناً به اعتقاد بنده ۸۰درصد مدیریت کردن به پول بستگی دارد. وقتی پول نباشد قوی ترین مدیر هم نمی تواند به درستی مدیریت کند. گاهی اوقات پول هست ولی مدیریت خوب نیست که خود به خود بر اثر عدم مدیریت صحیح، نمی توان کاری از پیش برد.

بعنوان مثال داوران ما چه انگیزه ای دارند؟ با اطلاعاتی که من دارم داوران ما خیلی وقت است که حقوقی دریافت نکرده اند و هیچ انگیزه ای برای قضاوت ندارند. وقتی داور خودش هزینه می کند و در بازیها حاضر می شود، پس اگر اشتباهی هم کند کمیته فوتسال فدراسیون نمی تواند داور را جریمه کند چون پولی به آنها نداده که بخواهد آنها را تنبیه هم بکند.

تمامی این عوامل دست به دست هم داده تا حاشیه های زیادی بوجود آید. مثلا در بسکتبال وقتی ایران در اوج بود، حاشیه ها و عدم مدیریت صحیح باعث شد بسکتبال تضعیف شود اما در والیبال با مدیریت قوی و ثبات مدیریت، با حاشیه ها به درستی برخورد شده و این موفقیت ها شکل می گیرد.

و بعنوان سوال آخر˛ آیا امسال هم تیم شهروند برای بقا خواهد جنگید؟

به هیچ وجه. ببینید تیم امسال تیم خوبی هست که در دو مسابقه اول با هدر دادن توپ هایمان به نتیجه ی مناسب نرسیدیم. از هواداران می خواهم صبور باشند و مطمئن باشند تیم در ادامه ی لیگ نتایج خوبی را کسب می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 9 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۹
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ساروی دوشنبه , ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۸:۲۲

هنوز هیچ چی نشده بهونه های آقای ابطحی شروع شد. دو تا بازی دو تا بهونه ۱- زمین سر بود ۲- بازیکنا اشتباه کردن
در ادامه خواهید شنید:
داوران در حد این بازی نبودند
بازیکنان تاکتیک هایم را اجرا نکردند
هواداران غیر حرفه ای عمل کردند
اسیر تجربه حریف شدیم
کم شانس بودیم
و هزار و یک دلایل بنی اسرائیلیه دیگه که خود ابطحی رو اصلن مسئول شکست های تیمش نمیکنه
سید جان حنات دیگه رنگی نداره ملت رو چی فرض می کنی شما؟؟؟؟؟

ساری دوشنبه , ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳

سید جان شما شناسنامه فوتسالی. ما هواداران قبولت داریم و مطمئنیم روزهای خوبی رو واسه فوتسال ساری رقم میزنی

sari دوشنبه , ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

Bazam bahone ha shoro shod
na to ro khoda biya az karaj bebaz

..... دوشنبه , ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

فقط محمدرضا کرد میتونه تیمتو دربیاره آقای ابطحی آررره!بقیه هیییچی

Amir Mahdian دوشنبه , ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

Ishala k bebariiiiim

مجیدشهروند دوشنبه , ۲۹ تیر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۹

سید حمایتت می کنیم ما بیشتر از آقای نجاریان توقع داشتیم که قرار بود برای این فصل چندبازیکن مطرح بگیره من می دونم بازی به بازی بهتر میشیم

منادی سه شنبه , ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۲:۰۱

سید من پیشنهاد میدم عقابی را دسیار خودت کنی

نام ... سه شنبه , ۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۲:۵۴

آقای مجید شهروند چرند نگو
فقط سعید نجاریان. فهمیدی؟؟
انقد واس ما ابطحی ابطحی نکن بهت بگم..
بهترین تیم و نفرات رو داریم و بهترین امکانات.. مرسی دکتر نجاریان

قلعه عقابها چهارشنبه , ۳۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰

دکتر جان خودت هم می دونی که فقط یکنفره که می تونه تیمو نجات بده پس اقدام کن