کد خبر : 47588
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 مهر 1394 - 9:32
دسته‌بندی نشده
-

فوتسال اسیر سوءمدیریت، محتاج کمک فدراسیون

فوتسال اسیر سوءمدیریت، محتاج کمک فدراسیون
پرافتخارترين تيم فوتسال آسيا حال و روز خوبي ندارد؛ اين واقعيتي است تلخ كه فوتسال ايران چندين سال است با آن روبه‌روست ولي گويا آقايان مسئول نمي‌خواهند باور كنند كه سوءمديريت آنها فوتسال ايران را از آقايي و سروري در آسيا و موفق در جهان به اين حال و روز انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، پرافتخارترین تیم فوتسال آسیا حال و روز خوبی ندارد؛ این واقعیتی است تلخ که فوتسال ایران چندین سال است با آن روبه‌روست ولی گویا آقایان مسئول نمی‌خواهند باور کنند که سوءمدیریت آنها فوتسال ایران را از آقایی و سروری در آسیا و موفق در جهان به این حال و روز انداخته است. فوتسال ایران در دو دهه ۷۰ و ۸۰ به جز در مواردی معدود راهش را درست طی می‌کرد، آن هم با اتکا به دانش بومی و داشته‌های داخلی. در همین دو دهه وقتی عنان کارمان را به دست برخی بیگانگان دادیم، خیلی راحت به رقبای نه‌چندان مطرح آسیایی‌مان وادادیم ولی هرچه بود بلافاصله برگشتیم و دوباره راه درست را در پیش گرفتیم اما…
قصه سال‌های آخر دهه ۸۰ و این چند سال ابتدایی دهه ۹۰ کاملاً متفاوت است. فوتسال ایران امروز با سوءمدیریت روبه‌روست، مدیرانی که بلد نیستند چگونه از داشته‌های بومی فوتسال استفاده کنند. این مدیران طی چندین سال گذشته فوتسال را دربست در اختیار مربیان ناکارآمد خارجی قرار دادند و آنها بلایی بر سر فوتسال آوردند که هرگز فکرش را هم نمی‌کردیم. سوءمدیریت حاکم بر فوتسال کار را به جایی رسانده که حتی در انتخاب مربی داخلی هم به دنبال یک بله قربان‌گو و آدمی بدون کاریزمای مربیگری است که بلافاصله با دیدن اولین نشانه‌های مشکل و حاشیه حرف از استعفا و رفتن می‌زند. امروز فوتسال بیشتر از آنکه در داخل زمین مسابقه ضربه بخورد و ببازد از جایی ضربه می‌‌خورد که برایش تصمیم‌گیری می‌کنند و این شرایط بد در حالی روز به روز پیشرفت می‌کند که رقبای آسیایی ما درست در موازات این حرکت رو به عقب ما و البته برخلاف آن با سرعت رو به جلو پیشرفت می‌کنند.
مدیریتی که نایب‌قهرمانی در آسیا را برای کارنامه فوتسال ایران موفقیت قلمداد می‌کند، قطعاً نمی‌تواند برای آینده این رشته درست تصمیم‌گیری کند. مدیریتی که هنوز هم از عناوین قهرمانی گذشته در آسیا با آب و تاب حرف می‌زند، قطعاً نمی‌تواند برای جهانی شدن و ماندن فوتسال ایران در سطح اول دنیا برنامه‌ای داشته باشد.
فراموش نکنیم که ما باید در همان اواسط دهه ۸۰ خود را از فوتسال آسیا جدا می‌کردیم و به جام ملت‌های آسیا به عنوان جایی برای آماده‌سازی پشتوانه‌ها و جوانان فوتسالمان نگاه می‌کردیم اما سوءمدیریتی که طی همین سال‌ها بر فوتسال حاکم شد و متأسفانه هنوز هم بر آن حاکم است، کار را به جایی رساند که حالا خودش از قهرمانی‌های دیگران یاد می‌‌کند و به آنها می‌بالد و آرزوی تکرار آنها را در آسیا دارد.
به نظر می‌رسد برای نجات فوتسال از گردابی که در آن گرفتار شده فقط و فقط باید چشم به تصمیم و تدبیر فدراسیون فوتبال داشت. علی کفاشیان حالا که به عنوان تصمیم‌گیرنده در فوتسال آسیا معرفی شده است باید قبل از هر تصمیمی برای فوتسال قاره کهن یک تصمیم مناسب و درست برای فوتسال ایران اتخاذ کند. فوتسال نیازمند یک تغییر بنیادی و اصلی در مدیریت خود است و این تنها با تصمیم کفاشیان است که اتفاق می‌افتد. فوتسال ایران ظرفیت‌ها و توانایی‌های بالقوه و بالفعل غیرقابل انکاری در خود دارد که می‌تواند با یک مدیریت درست و برنامه‌ریز و هدفمند از تمام آنها استفاده درست کند و این وظیفه فدراسیون فوتبال است که با یک تصمیم‌گیری درست و ارتقای سطح مدیریت حاکم بر فوتسال کشور این مسئله را محقق کند.
فوتسال ایران فراتر از آسیاست به شرط آنکه درست مدیریت شود و این واقعیتی است که باید مورد توجه مسئولان فدراسیون فوتبال واقع شود. بی‌تردید فوتسال ایران با آدم‌های کوچک که برای آن تصمیم‌گیری کنند، روز به روز به پرتگاه سقوط نزدیک‌تر می‌شود.
منبع :جوان

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

مهران سه شنبه , ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۹:۴۹

آقاییان سایت مشکل مربی نیست مشکل اینه که وقتی امثال وحید شمسایی دارند تو مسابقات بازی میکنند کسی مثل خودشان تو کار تیم نمیزاره ولی باند اینا نمیخواد تیم ملی نتیجه بگیره

محمد سه شنبه , ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳

سوء مدیریت یک طرف- باندی خود را طالبکار میداند هم طرفی دیگر.آقای شمسایی باید حد خود را بداند