کد خبر : 57963
تاریخ انتشار : شنبه 3 بهمن 1394 - 11:37
دسته‌بندی نشده
-

ترابیان: ورود فوتسال به المپیک به فوتبال لطمه می زند

ترابیان: ورود فوتسال به المپیک به فوتبال لطمه می زند
رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال گفت: اگر فوتبال از المپیک حذف و فوتسال جایگزین آن شود دو اتفاق مثبت و منفی پیش روی ما قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،عباس ترابیان درباره شایعه مطرح شدن درباره حذف بازی های فوتبال از المپیک ۲۰۲۰ به بعد و جایگزینی فوتسال در این بازی ها اظهار داشت: اگر چنین واقعه ای رخ دهد می توان آن را از دو منظر مورد تجزیه و تحلیل قرار داد. اول جنبه منفی آن را باید گفت که به ضرر تیم های فوتبال رقم می خورد. به این شکل که وقتی تیم فوتبال امید برای بازی های المپیک مهیا می شود توجهی ویژه ای از سوی فدراسیون فوتبال به دیگر تیم های پایه هم در کار خواهد بود.

وی افزود: برای تجهیز تیم امید فدراسیون باید به تیم های جوانان و نوجوانان هم توجه کنند تا بتوانند تیم امید را تغذیه و راهی مقدماتی المپیک کنند. اگر تیم امید به بازی های المپیک نرود و یا در تورنمنتی به اهمیت المپیک نرسد ممکن است در چرخه بازیکن سازی برای تیم بزرگسالان وقفه به وجود بیاید.

رئیس کمیته فنی و توسعه فوتسال اضافه کرد: اما این اتفاق از یک جنبه دیگر مثبت هم خواهد بود. ایران در فوتسال یکی از قدرت های جهان محسوب می شود و اگر فوتسال به بازی های المپیک اضافه شود می توانیم امیدوار باشیم که در هر دوره جزو یکی از چهار تیم برتر المپیک قرار بگیریم. تکنیک فردی و فیزیک بازیکنان ایرانی متناسب این بازی هاست.

ترابیان خاطرنشان کرد: بی شک مسابقات ۲۰۱۸ آرژانتین هم می تواند مقدمه ای برای المپیک بعد باشد. اگر چنین اتفاقی قطعی و جدی باشد ما باید از حالا با برنامه ریزی مدون به فکر تجهیز تیم های پایه فوتسال مان باشیم. به این شکل که با بهره گیری از مربیانی مانند جوراندینهو که تخصصش پرورش بازیکنان فوتسال از سنین پایین است تیم بزرگسالان مان را تغذیه کنیم.

منبع:کاپ

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... شنبه , ۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹

بهتر است فوتبال امید از المپیک حذف بشه و مثل جوانان و نوجوانان جام جهانی امیدها برگزار بشه