کد خبر : 58069
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 بهمن 1394 - 11:45
-

۴ دلیل حذف احتمالی فوتبال از المپیک

۴ دلیل حذف احتمالی فوتبال از المپیک

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، کمیته بین‌المللی المپیک پیشنهاد حذف فوتبال را از المپیک ارایه کرده و علاقمند است تا فوتسال جایگزین آن شود. علت این پیشنهاد هنوز تصویب نشده در گاردین انگلیس ۴ مورد عنوان شده است که در ذیل می‌خوانید: اول – به رسمیت نشناختن تیم‌های زیر ۲۳ سال فوتبال در تقویم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، کمیته بین‌المللی المپیک پیشنهاد حذف فوتبال را از المپیک ارایه کرده و علاقمند است تا فوتسال جایگزین آن شود. علت این پیشنهاد هنوز تصویب نشده در گاردین انگلیس ۴ مورد عنوان شده است که در ذیل می‌خوانید:

اول – به رسمیت نشناختن تیم‌های زیر ۲۳ سال فوتبال در تقویم فیفا و عدم همکاری باشگاه‌های جهان با تیم‌های ملی زیر ۲۳ سال و وجود مشکل همیشگی غیبت بازیکنان مهم و کلیدی به خاطر عدم رضایت باشگاه‌های داخلی و خارجی در یک کشور.

دوم – دردسرهای فراوان میزبانی از رشته فوتبال در دهکده المپیک، به طوری که همواره این رشته ورزشی پرطرفدار سایر رشته‌های ورزشی را تحت تاثیر قرار داده و چون در چند شهر مختلف برگزار می‌شود و در دهکده جایش تنگ می‌شود نظم المپیک را به خطر می‌اندازد.

سوم – بر اساس آمار و ارقام موجود و به استناد نظرسنجی‌های صورت گرفته در چند ماه گذشته، مشخص شده که بسیاری از داوران بزرگ، مربیان حرفه‌ای، بازیکنان کلیدی و حامیان مالی در دنیای فوتبال اصولا ارزشی برای فوتبال المپیک قایل نیستند و حتی خرده موفقیت‌های خود را در المپیک وارد کارنامه کاری و حرفه‌ای خود نمی‌کنند.

چهارم – فوتبال در کاروان المپیک هر کشور، تافته جدا بافته است، معمولا کاروان فوتبال با عظمت‌تر از کاروان المپیک وارد کشور میزبان می‌شود و استقبال مردم از فوتبال قابل مقایسه با سایر رشته‌های ورزشی نیست و این تصاویر برای مقامات کمیته المپیک قابل تحمل نبوده و نخواهد بود.

گفتنی است کمیسیون برنامه‌ریزی المپیک در نشست هماهنگی با مقامات برگزارکننده المپیک ۲۰۱۶ ریو بر اهمیت ورود فوتسال تاکید کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.