کد خبر : 61167
تاریخ انتشار : شنبه 8 اسفند 1394 - 9:56
دسته‌بندی نشده
-

ناظم الشریعه: ژاپن باید تغییر نسل بدهد/تشویق تماشاگران ازبک را در هیچ کجا ندیدم

ناظم الشریعه: ژاپن باید تغییر نسل بدهد/تشویق تماشاگران ازبک را در هیچ کجا ندیدم
تيم ملي فوتسال كشورمان پس از 6 سال ناكامي توانست بار ديگر قهرماني آسيا را تجربه كند. تیمی جوان با یک مربی داخلی موفق.به اين بهانه با محمد ناظم‌الشريعه سرمربي تيم ملي فوتسال گپ زديم كه از نظرتان مي‌گذرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال کشورمان پس از ۶ سال ناکامی توانست بار دیگر قهرمانی آسیا را تجربه کند. تیمی جوان با یک مربی داخلی موفق.به این بهانه با محمد ناظم‌الشریعه سرمربی تیم ملی فوتسال گپ زدیم که از نظرتان می‌گذرد.

* برخلاف آنچه گفته بودید همگروه‌های ما تیم‌های قدرتمندی نبودند!

من این حرف را قبول ندارم. چون ما با تفاضل گل زیاد می‌بردیم نباید بگوییم حریفانمان ضعیف بودند. ما کاری می‌کردیم که حریفان‌مان در چند دقیقه ابتدایی ۲، ۳ گل می‌خوردند و در این شرایط هیچ کاری نمی‌توانستند بکنند. همین عراق که از ما ۱۳ گل خورد ازبکستان را به شدت آزار داد یا اردن در یک بازی بسیار نزدیک به عراق باخت.

* قبول دارید که با شکست ژاپن تا فینال شرایط ایده‌آلی داشتیم؟

البته قرقیزستان حریف آسانی نبود و دیدید که ژاپن را بردند. آنها یک مربی روس داشتند و کار کرده بودند. ما فکر می‌کردیم به لبنان بخوریم و در برهه‌ای تصور بازی با عربستان را می‌کردیم. واقعیت این است که ما منتظر ژاپن در نیمه‌نهایی بودیم و برای آنها برنامه داشتیم اما ته دلمان از حذف آنها خوشحال شدیم.

* شما که از نزدیک مسابقات را دیدید علت ناکامی ژاپن را چه می‌دانید؟

ما قبل از سفر به ازبکستان بازی‌های این تیم را آنالیز کرده بودیم. فوتسال ژاپن مبتنی بر سرعت است اما در این دوره کُند شده بودند و ویتنام هم از همین کندی آنها سود برد. ژاپن باید تغییر نسل بدهد. به نظرم ویتنام حقش بود که این بازی را ببرد. هر چند شانس هم با آنها یار بود.

* چرا بازی فینال برای ما گره خورد و شادابی گذشته را نداشتیم؟

مطمئن باشید اگر قبل از فینال با ازبکستان بازی می‌کردیم نتیجه فرق می‌کرد. شرایط بازی فینال و استرسی که به خاطر قهرمان نشدن در ساق بازیکنان ما بود تأثیر زیادی داشت. ضمن اینکه بیش از ۶ هزار نفر در سالن بودند که به طرز عجیبی تیمشان را تشویق می‌کردند که من در هیچ جا ندیده بودم البته ازبکستان خیلی خوب پیشرفت کرده و در جام جهانی قدرت این تیم را خواهید دید اما باز هم با فوتسال ما فاصله دارند.

* از عملکرد دفاعی تیم ملی انتقاد شده و اینکه در فاز دفاعی مشکلاتی داریم؟

قبول دارم که باید کارهای دفاعی را استحکام بدهیم و تا جام جهانی فرصت داریم اما فراموش نکنید برای بازی‌های آسیایی فقط ۲۳ روز وقت داشتیم که زمان خیلی کمی بود و باید روی آسیب‌دیدگی بازیکنان، ریکاوری بازیکنان که یک لیگ دشوار را پشت سر گذاشتند، آماده‌سازی بدنی آنها و کارهای تاکتیکی کار می‌کردیم که دشوار بود البته اگر زمان داشته باشیم این تیم به ایده‌آل من نزدیک‌تر خواهد شد.

* الان همه حرف از حضور فوتسال در جمع ۴ تیم جام جهانی می‌زنند. شما این پتانسیل را در تیم ملی می‌بینید؟

الان من نمی‌خواهم چیزی بگویم که توقعات بالا برود. با این شرایط و بدون بازی تدارکاتی خوب و مشکلاتی که هست هیچ قولی نمی‌دهم. رفتن روی سکو در جام جهانی نیاز به هزینه مالی و حمایتی بیشتری دارد. خوشبختانه اهالی فوتسال، رسانه‌ها و صداوسیما حمایت خوبی از ما کردند اما فدراسیون و وزارت ورزش باید بیشتر حمایت کنند و از لحاظ مالی هم بیشتر هزینه کنند. ما ۶ بازی انجام دادیم و هر بازی ۹۰ دقیقه روی آنتن بودیم و در هر بازی بدون استرس مردم را شاد کردیم کاری که در فوتبال نمی‌بینیم و این شاد کردن مردم و خوشحالی آنها ارزشمند است و باید برای آن بیشتر سرمایه‌گذاری کرد.

منبع:خبرورزشی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... شنبه , ۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵

دمت گرم خسته نباشی

گرگی یکشنبه , ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳

نمی خوادبه نسل ژاپن ایرادبگیری خودت داری ایران رونابودمی کنی افرادی مثل جادوگرآسیا که اگربازیش می دادی همه ی آسیامات ومبهوت می موندن