کد خبر : 62722
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 فروردین 1395 - 13:49
-

غرور ژاپن کمر این تیم را شکست/ اعطای میزبانی به تایلند بخاطر سیاست چرخشیAFC بود

غرور ژاپن کمر این تیم را شکست/ اعطای میزبانی به تایلند بخاطر سیاست چرخشیAFC بود

علی تارقلی‌زاده در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران با بیان مطلب فوق اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل ناکامی ژاپن دست کم گرفتن حریفان بود در صورتی که کشورهایی چون تایلند و قرقیزستان روی پایه‌های خود کار کردند و متفاوت با گذشته اکنون لیگ پویایی دارند. وی افزود: به نظر شخصی من مورد

علی تارقلی‌زاده در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری فوتسال ایران با بیان مطلب فوق اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل ناکامی ژاپن دست کم گرفتن حریفان بود در صورتی که کشورهایی چون تایلند و قرقیزستان روی پایه‌های خود کار کردند و متفاوت با گذشته اکنون لیگ پویایی دارند.

وی افزود: به نظر شخصی من مورد مهم در مورد تیم ژاپن این بود که خیلی مغرور بودند و به شدت متکی بر روی یکی دو بازیکن مثل امی بودند که در لیگ پرتغال و در بنفیکا بازی می‌کند و همین به آنها آسیب زد. نباید فراموش کنیم این فوتسال است و بخشی از بازی است که شما وقتی بازی می‌کنید تضمینی نیست که شما برنده آن باشید و ژاپن هم از این قاعده مستثنی نبود.

رئیس دپارتمان فوتسال آسیا با بیان اینکه جای ژاپن در جام‌جهانی۲۰۱۶ خالی خواهد بود گفت: ژاپن می‌توانست یک نماینده خوب برای آسیا در این بازی‌ها باشد چون یکی از تیم‌های باکیفیت ماست. این اتفاق و ناکامی آنها می‌تواند یک تلنگر برایشان باشد برای آنکه بیشتر کار کنند و قویتر برگردند و همچنین می‌تواند هشداری برای ایران باشد که بیشتر از این به فکر جوانگرایی و کار بر روی پایه‌های خود باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی دپارتمان فوتسال AFC تاکید کرد: در ۲۵اسفند ماه دعوتنامه بانوان را برای شرکت در مسابقات بانوان سال ۲۰۱۷ آسیا ارسال کرده‌ایم. در سال۲۰۱۵ تنها ۸ تیم شرکت کردند که محدودیت داشتیم اما برای سال ۲۰۱۷ دور مقدماتی و نهایی که دور مقدماتی از ۱۵ تا ۲۶ فوریه۲۰۱۷ و دور نهایی ۱۹ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۷ خواهد بود.

تارقلی‌زاده با بیان اینکه میزبان این مسابقات هنوز مشخص نشده است ادامه داد: کشورها مهلت دارند تا درخواست میزبانی بدهند و کشور میزبان باید نهایتا تا آخر فرودین که بیستم آپریل است برای میزبانی اعلام آمادگی کند. ما هیچ محدودیتی از لحاظ تعداد تیم در این دور نداریم و تمام تیم‌های آسیایی می‌توانند در محله انتخابی که آزاد است شرکت کنند اما می‌خواهیم مرحله نهایی بانوان را برای سال ۲۰۱۷ با ۱۶تیم برگزار کنیم.

رئیس دپارتمان فوتسال آسیا در خصوص بازی های زیر ۲۰ سال آسیا نیز گفت: لیگ ۲۰ساله‌ها را می‌خواهیم برای اولین بار در جهان برگزار کنیم. نامه آن را ۲۵ اسفند فرستادیم و کشورها اجازه دارند تا آخر فروردین ثبت نام کنند. ۱۸آپریل برای میزبانی و ۱۵ آپریل آخرین مهلت برای ثبت‌نام کشورها جهت شرکت در رقابت‌های زیر ۲۰ساله‌های آسیا است.

وی افزود: مسابقات زیر ۲۰ساله‌ها از ۱۱ تا ۲۱ می ۲۰۱۷ است و اگر تعداد تیم‌ها بیشتر از ۱۶ تیم شود ما بازی‌های مقدماتی‌اش را از ۱ تا ۱۱ دسامبر ۲۰۱۶ برگزار خواهیم کرد.

تارقلی زاده در خاتمه در مورد میزبانی تایلند نیز خطرنشان کرد:‌همانطور که می‌دانید کمیته فوتسال AFC تصمیم گرفته که میزبانی را به صورت چرخشی به کشورها بدهد و سال گذشته میزبانی به ایران اعطاء شد. ما امسال درخواستی از تایلند داشتیم و نهایتا هم این کشور پذیرفته شد. این مسابقات با ۱۲تیم در مرحله نهایی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.