کد خبر : 71820
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 16:03
-

منصوری:ریاست کفاشیان دوران طلایی فوتسال بود/تأسیسات تیم خوبی بود ولی بدشانسی آورد/قهوه خانه داشتم میلیاردها سود می کردم

منصوری:ریاست کفاشیان دوران طلایی فوتسال بود/تأسیسات تیم خوبی بود ولی بدشانسی آورد/قهوه خانه داشتم میلیاردها سود می کردم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، کریم منصوری، مدیرعامل تیم فوتسال شهید منصوری قرچک با انتقاد از مسئولان ورزش شهرداری برای عدم حمایت از تیمش اظهار داشت: از سال ۹۱ به‌بعد به مسئولان گفتم که دیگر قصد تیمداری ندارم، اما آنها این مسئله را جدی نگرفتند و با وساطت کردن، گفتند که سال بعد این

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، کریم منصوری، مدیرعامل تیم فوتسال شهید منصوری قرچک با انتقاد از مسئولان ورزش شهرداری برای عدم حمایت از تیمش اظهار داشت: از سال ۹۱ به‌بعد به مسئولان گفتم که دیگر قصد تیمداری ندارم، اما آنها این مسئله را جدی نگرفتند و با وساطت کردن، گفتند که سال بعد این کار را انجام بدهم. بارها به ما وعده سال بعد را دادند و اکنون ما چوپان دروغگو شده‌ایم. سه سال پیش مسئولان شورای شهر و شهرداری و فرمانداری قرچک قول دادند صد درصد هزینه باشگاه را به عهده بگیرند، اما به قول‌های خود عمل نکردند.

وی درباره انحلال این تیم اظهار داشت: من در این تیم حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه کردم و در واقع به مال و اموالی که در ۴۰، ۳۰ سال اندوخته بودم، چوب حراج زدم. در ابتدا این تیم را از شرکت واحد به مبلغ هشت میلیون تومان خریدم. اگر ارزش پول آن زمان را با الان مقایسه کنید، این مبلغ حداقل ۸۰۰ میلیون تومان می‌شود، اما من تیم را با مبلغ بالاتر از صد میلیون تومان فروختم. اگر در این سال‌ها قهوه‌خانه تأسیس می‌کردم و قلیان به دست مردم می‌دادم، اکنون میلیاردها تومان سود می‌کردم. متأسفانه اگر کسی مانند من به‌دنبال کارهای عام‌المنفعه و پرورش بازیکن و علاقه‌مند کردن مردم به ورزش برود، ضرر می‌کند. این کارها وظیفه سردمداران و دولتمردان کشور است، وظیفه من نیست.

مدیرعامل تیم منحل شده منصوری قرچک ادامه داد: حرف جالبی که امسال به بنده زدند این بود که گفتند باید به‌خاطر تیم‌داری مالیات بدهم. گفتم که چه مالیاتی باید بدهم؟ آنها در جواب به من گفتند می‌خواستی تیم‌داری نکنی! سالن تیم را با هزینه خودم ساختم و هزینه نگهداری آن‌را هم خودم می‌دهم و هنوز ۲۰ میلیون تومان بابت ساخت آن طلبکارم، اما پول اجاره این سالن به جیب آقایان می‌رود. کارخانه من هم کاملاً خوابیده و فقط ضرر آن را می‌دهم. طبق ماده ۱۰۰ قانون گفتند ۴۰۰، ۳۰۰ کارخانه مُعدی بدهکار تعطیل می‌شوند. متأسفانه اول از همه کارخانه من را تعطیل کردند، منی که ۱.۵ میلیارد تومان از شهرداری طلبکارم!

منصوری با بیان اینکه «متأسفانه در دولت‌ها شاهد بگیربگیر هستیم»، افزود: در این شرایط هزینه‌های تیم‌داری را از کجا بیاورم؟ مطمئنم فرمانداری، شورای شهر، اداره کل تربیت بدنی استان و سایر ارگان‌ها از رفتن ما خوشحال هستند. متأسفانه در ایران اراده‌ای برای باشگاه‌داری وجود ندارد. در این اوضاع اقتصادی که معادن ما تعطیل شده‌اند، ما هیچ رانتی نخوردیم و بدون اسپانسر حتی یک ریال هم به هیچ ارگانی بدهکار نیستیم. متأسفانه خصوصی‌سازی در کشور ما کشک و خصوصی‌سازی به معنی واگذاری از یک ارگان به ارگان دیگر است. امیدوارم مسئولان از این به بعد چوب لای چرخ امثال من نگذارند و با صداقت با یکدیگر رفتار کنند.

وی درباره اکبر تقوی، سرپرست سابق تیم منصوری قرچک که چندی پیش به فرش‌آرای مشهد رفت اظهار داشت: تقوی مردی باوفاست و برای تیم شهید منصوری از جان مایه می‌گذاشت. او از من خواست که به فرش‌آرای مشهد برود و من نیز به او اجازه دادم. حتی پس از انتقالش به من گفت که اگر تیم‌داری کنید حاضرم برگردم. تقوی پیش از این چک ۷۰ میلیونی باشگاه فولاد‌ماهان اصفهان را پس داده بود. او برای تیم ما خیلی زحمت کشید.

مدیرعامل منصوری قرچک با تمجید از کفاشیان به‌خاطر توجه به فوتسال عنوان کرد: دوران ریاست کفاشیان بر فدراسیون فوتبال دوران طلایی فوتسال ما بود. تا پیش از او، اداره مسابقات لیگ و تیم‌ها و کلاً فوتسال به‌عهده یک نفر بود، اما آقای کفاشیان خرد جمعی را به فوتسال آورد و مجمع فوتسال و سازمان لیگ را تأسیس کرد.

منصوری ضمن انتقاد غیرمستقیم از صحبت‌های حسین شمس که گفته بود اگر لیگ در خرداد آغاز می‌شد تیم تأسیسات دریایی در مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا نتایج بهتری می‌گرفت، اضافه کرد: برخی از اهالی فوتسال که لقمه‌های چرب و نرم را سمت خودشان می‌کشیدند، دیگر دست‌شان به‌جایی نمی‌رسد و می‌گویند ای کاش لیگ فوتسال در خرداد برگزار می‌شد. من از شما می‌پرسم، «مگر تا حالا لیگ فوتسال قبل از شهریور شروع شده است؟» تأسیسات دریایی سال قبل در خردادماه قهرمان آسیا شد، در حالی‌که لیگ برتر فوتسال از مردادماه آغاز شده بود و بهمن ماه نیز به پایان رسید. این تیم چند بازیکن خوب خود از جمله حسن‌زاده، احمدی و بهادری را از دست داد و ناکامی‌اش ربطی به لیگ ندارد. آقایان! چرا با این حرف‌ها آبروی خودتان را می‌برید؟

وی درباره عملکرد تیم تأسیسات در مسابقات فوتسال قهرمانی باشگاه‌های آسیا خاطرنشان کرد: تیم ناگویای ژاپن از تیم ملی فوتسال ژاپن هم قوی‌تر است، به‌خاطر اینکه با هفت هشت ملی‌پوش، شاکله تیم ملی ژاپن را در اختیار دارد. این تیم از چند بازیکن خارجی بسیار خوب نیز بهره می‌برد. کادر فنی تأسیسات باید طوری تصمیم می‌گرفت که یا با ناگویا برخورد نکنند یا در صورت برخورد با نماینده ژاپن، آنها را ببرند. تیم تأسیسات دریایی تیم خوبی بود، اما بدشانسی آورد.

منصوری در مورد حاشیه‌های فوتسال نیز گفت: متأسفانه در فوتسال ما برای جمع کردن تیم باید بیشتر در حاشیه فعالیت کرد تا در متن. همه می‌گویند می‌خواهند به نفع فوتسال کار کنند. عده‌ای که خودشان را طرفدار مردم اصفهان نشان می‌دادند، دنبال جیب خودشان بودند و حاضرند به‌خاطر پول تا زانو پیش ما خم شوند. در پایان از مردم عزیز قرچک تشکر می‌کنم که در برد و باخت از ما حمایت کردند، اما دیگر نمی‌توانم با وجود این همه مشکلات، مسئولیت تیم فوتسال منصوری قرچک را بپذیرم.

وی همچنین درباره صحبت‌های رضا عابدینی، دبیر هیئت فوتبال استان تهران مبنی بر غیرقانونی و غیراخلاقی بودن انتقال تیم شهید‌منصوری‌قرچک به تیم دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: این آقا ظاهراً تعریف جدیدی از اخلاق دارد که باید برای ما هم تفسیر کند. ما به علت اینکه مدارک تیم‌مان را به موقع به سازمان لیگ ارسال نکردیم، طبق قانون باید به یک دسته پایین‌تر سقوط کنیم. در ضمن باید این را هم بگویم که ما این تیم را معاوضه کردیم و انتقال ندادیم. من می‌خواستم تیم لیگ برتری‌ام را بدهم و یک تیم لیگ یکی تحویل بگیرم.

مدیرعامل تیم منصوری ادامه داد: آن زمان که من این تیم را از شرکت واحد خریدم، هیچکس از استان تهران خبردار نشد. آن‌زمان شما کجا بودید؟ می‌بینیم که هیئت‌های فوتبال همه استان‌ها از تیم استان خود حمایت می‌کنند، اما هیئت فوتبال تهران واقعاً خواب است. من ۱۵ میلیارد برای شهید‌منصوری هزینه کردم، شما برای این تیم چه کرده‌اید؟ فوتسال تهران ۸ تیم خوب داشت. الان این تیم‌ها کجا هستند؟ چه بر سر تیم‌های فوتسال پاس، استقلال، پرسپولیس و همین دانشگاه آزاد آمد؟ من هشت ماه پیش گفتم تیمداری نمی‌کنم. کسی نپرسید چرا چنین تصمیمی گرفتی؟! این تیم در استان تهران خریدار نداشت که در این استان بماند. در ضمن اگر می‌خواستند ما تیم را نفروشیم، لیگ باید با ۱۳ تیم برگزار می‌شد.
منبع: تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

قاسمی پنجشنبه , ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵

تیم فوتسال شهید منصوری بعد از۱۷ سال فعالیت ، در سطح اول فوتسال کشور و کسب ۲ مقام قهرمانی چندین نائب قهرمانی و عنوان سومی لیگ برتر و کسب نائب قهرمانی جام باشگاههای آسیا عنوان پرافتخار ترین تیم ایران بعلت مشکلات مالی واگذار شد و زنگ خطر را برای مسئولین سیاسی و ورزشی به صدا درآورد…
جناب مهندس منصوری در طول ۱۷ سال به تنهایی هزینه های چند صد میلیونی تیم را متحمل شد و کم کم با رکود بازار اقتصادی و تعطیلی کارخانه و معادن و عدم توجه و حمایت مسئولین کشوری و محلی مجبور به اعلام انحلال تیم گردید .
تیمی که برای ایشان و البته مردم و هواداران قرچکی وابستگی بسیاری را بوجود آورده بود و شاید این کار به مانند جدایی پدری از فرزند باشد .
بهرحال تیمی که با حضور در سطح شهرستان قرچک ( این منطقه محروم ) تنها دلخوشی و امید جوانان و نوجوانان بوده و باعث تخلیه انرژی و افزایش نشاط و شادابی میگردید.
مهندس منصوری رفت و دیگر امیدی برای ایجاد تیمی در این سطح کشوری وجود ندارد کما اینکه در هیچ یک از شهرستان های همجوار نیز وجود ندارد و هزینه سرسام آور آن مانع از تشکیل چنین تیم هایی میگردد .
به احترام مهندس کریم منصوری از جا برمیخیزیم و کلاه از سر برمیداریم .