کد خبر : 73902
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1395 - 10:09
-

تقوی: رشته فوتسال ورشکسته است/انعکاس خبری بیشتر، باعث حضور اسپانسرها در فوتسال می‌ شود

تقوی: رشته فوتسال ورشکسته است/انعکاس خبری بیشتر، باعث حضور اسپانسرها در فوتسال می‌ شود

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،اکبر تقوی در خصوص توجه فدراسیون به شرایط فوتسال کشور عنوان کرد: متاسفانه رشته فوتسال در کشور مظلوم واقع شده است و نگاه فدراسیون فوتبال به این رشته مطلوب نیست. اگر فوتبال را که یک صنعت بزرگ در دنیاست کنار بگذاریم، رشته‌هایی مثل فوتسال در واقع ورشکسته هستند زیرا منابع

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،اکبر تقوی در خصوص توجه فدراسیون به شرایط فوتسال کشور عنوان کرد: متاسفانه رشته فوتسال در کشور مظلوم واقع شده است و نگاه فدراسیون فوتبال به این رشته مطلوب نیست. اگر فوتبال را که یک صنعت بزرگ در دنیاست کنار بگذاریم، رشته‌هایی مثل فوتسال در واقع ورشکسته هستند زیرا منابع درآمدی ندارند. بزرگترین منبع مالی در دنیا برای باشگاه‌ها و مسابقات و رویدادها پخش تلویزیونی است که بزرگترین سهم را دارد. اما در فوتسال یکی از دلایل کناره‌گیری عدم پخش تلویزیونی است زیرا دیده نمی‌شوند و این مشکل بزرگی است.

وی ادامه داد: انعکاس خبری به خصوص تصویری در رشته فوتسال به شدت ناچیز است و تمام نگاه‌ها به سمت فوتبال رفته است، اگر انعکاس خبری بیشتر در رشته فوتسال صورت بگیرد قطعا اسپانسرهای بیشتری به سمت فوتسال می‌آیند و این رشته از ورشکستگی خارج می‌شود. تیم‌های بزرگ فوتسال در ایران بالای ۸۰ درصد به خاطر علاقه به این رشته در حال تیمداری هستند وگرنه توجیه اقتصادی برای آنها ندارد.

تقوی اظهار کرد: این رشته از لحاظ تماشا و دیدن بسیار بهتر و جذاب‌تر از فوتبال است زیرا ثانیه‌ای بازی آرام نیست اما متاسفانه فوتسال از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری بسیار ضعیف است.

سرپرست تیم فرش آرا تصریح کرد: البته در پخش از شبکه‌های ملی ایران نیز محدودیت‌هایی وجود دارد، شبکه ۳ سیما عنوان می‌کند اگر تعداد پخش مسابقات بیش از دو بازی شود نمایندگان مجلس ایراد می‌گیرند که یکی از شبکه‌های ملی چرا مدام ورزش پخش می‌کند. یعنی حتی اگر پول نیز پرداخت کنیم شبکه سه در پخش بازی‌ها با محدودیت روبرو است و پخش نمی‌‌کند. در زیر قرارداد پخش مستقیم از شبکه سه نیز آمده است اگر آنتن خالی بود و برنامه ضروری‌تری وجود نداشت، مسابقات پخش می‌شود و دیگر کسی جرات نمی‌کنیم زیر چنین قراردادی با ۸۰۰ میلیون را امضا کند. شاید رسانه بخش خصوصی هم وجود داشته باشد ولی به دلایلی موفق به پخش بازی‌ها از طریق آن‌ها نمی‌شویم زیرا مشکلاتی پیش می‌آید که در تیم منصوری در گذشته این تجربه را داشتیم.

وی ادامه داد: اصفهانیان رئیس دپارتمان داوری در طول یک سال فقط چندبار از کلمه فوتسال استفاده کرده آن هم چند جا که داوران فوتسال قهر کردند. فدراسیون واقعا حمایت نمی‌کند. لیست داوران هفته‌های لیگ را که اعلام می‌کنند، می‌بینیم داوران باتجربه در لیست نیستند. حرفشون رو گوش نمیدن لطمه اش راباشگاه ها میخورن. داوران خوب چون اعتراض کردند محروم می‌کنند و چند داور جوان را می‌فرستند به میدان، نه اینکه اعتمادی به داوران جوان نیست اما نبود باتجربه‌ها مشکل ایجاد می‌کند و تاثیرات را می‌گذارد.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.