کد خبر : 85249
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1395 - 17:23
-

گروکشی یاسین‌پیشرو برای امتیاز کامل فوتسال قم/ ورزش پرطرفدار قمی‌ها در آستانه نابودی

گروکشی یاسین‌پیشرو برای امتیاز کامل فوتسال قم/ ورزش پرطرفدار قمی‌ها در آستانه نابودی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،نیم‌فصل دوم رقابت‌های هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در راه است اما هنوز تکلیف تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم برای حضور در بازی‌های دور برگشت مشخص نیست و این تیم در فاصله دو روز تا نخستین بازی خود در دور برگشت لیگ برتر تمرینات خود را تعطیل و تهدید

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،نیم‌فصل دوم رقابت‌های هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در راه است اما هنوز تکلیف تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم برای حضور در بازی‌های دور برگشت مشخص نیست و این تیم در فاصله دو روز تا نخستین بازی خود در دور برگشت لیگ برتر تمرینات خود را تعطیل و تهدید به کناره‌گیری از لیگ برتر فوتسال ایران کرده است.

*امتیاز نماینده فوتسال قم در اختیار اداره‌کل ورزش و جوانان

اصل موضوع این است که امتیاز نماینده فوتسال قم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور متعلق به اداره کل ورزش و جوانان استان قم است و تصمیم‌گیرنده راجع به چگونگی فعالیت یا نحوه واگذاری این تیم به اسپانسرها یا حامیان بخش خصوصی توسط این اداره کل صورت می‌گیرد.

از گذشته تاکنون رسم بر این بود که هر اسپانسر یا بخش خصوصی، علاقه به فعالیت در فوتسال داشت با اداره کل ورزش و جوانان استان قم وارد مذاکره می‌شد و با توافق و قراردادی که بین آنها منعقد می‌گردید، نماینده قم در لیگ برتر با نام آن اسپانسر به میدان می‌رفت.

*فوتسال قم مایه اعتبار اسپانسرهای بخش خصوصی

البته در این سال‌ها اعتباری که از حضور در بالاترین سطح رقابت‌های باشگاهی فوتسال کشور یعنی لیگ برتر نصیب اسپانسرها شده است به مراتب بیشتر از فوتسال قم، فوتسالیست‌های قم و علاقمندان به فوتسال در قم بوده ولی هیچ یک از اسپانسرها از این بابت از فوتسال قم قدرشناسی نکرده‌اند.

معمولا هر یک از آنها با هدف مطرح شدن در بازار کار و اقتصاد و در مجموع برای استفاده بردن از شرایط مناسبی که خیل عظیم مشتاقان به فوتسال در قم نصیب آنها می‌کرده، در این سال‌ها از حضور در سطح اول فوتسال قم بهره‌برداری کرده‌اند.

*حسرت قهرمانی لیگ برتر بر دل قمی‌ها

در حالی که معمولا هر دو سال یک بار، اسپانسر جدیدی بالای سر فوتسال قم قرار گرفته اما هیچ یک از آنها آنقدر قوی نبوده‌اند که فوتسال قم را به آرزوی دیرینه خود یعنی قهرمانی در این مسابقات برساند، اما اکنون مشکل جدیدی در فوتسال قم ایجاد شده که چه بسا به زودی تیشه به ریشه این رشته ورزشی بزند.

شرکتی به نام یاسین‌پیشرو از سال گذشته یعنی هفدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور برای حمایت مالی از نماینده فوتسال قم در لیگ برتر ایران اعلام آمادگی کرد و از هفته سوم این بازی‌ها، نماینده قم در لیگ برتر با نام یاسین‌پیشرو به میدان رفت.

به دلیل اینکه یاسین‌پیشرو کار خود را در فوتسال قم از هفته سوم آغاز کرد، در سال نخست حضور این تیم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور کمتر کسی از نماینده فوتسال قم با نام یاسین‌پیشرو انتظار قهرمانی در لیگ برتر را داشت اما مرتب مسوولان این باشگاه قول و وعده‌های متوالی مبنی بر جذب بازیکنان مطرح، بازگرداندن فوتسالیست‌های مطرح قم از سایر تیم‌ها را می‌دادند.

*وعده‌های یاسین‌پیشرو و کاهش علاقه قمی‌ها به فوتسال

این اتفاق رخ نداد که هیچ، بازیکنان کلیدی و مطرح دیگری هم از فوتسال قم بار خود را بستند و به دیگر تیم‌های لیگ برتری رفتند تا بزرگترین سرمایه ورزش قم یعنی تماشاگر هم از پرطرفدارترین رشته ورزشی تیمی یعنی فوتسال گرفته شود و دیگر قمی‌ها علاقه‌ای به تماشای بازی‌های خانگی یاسین‌پیشرو هم نشان ندهند.

اکنون هجدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور به نیمه راه رسیده و در آستانه شروع بازی‌های دور برگشت خود است اما نماینده فوتسال قم با ضعیف‌ترین نتایج هم اکنون در بین تیم‌های پائین و قعرنشین جدول رده‌بندی به سر می‌برد و حتی خطر سقوط هم احساس می‌کند.

*فوتسال قم در آستانه نابودی

خیلی‌ها متصور بودند در شروع دور برگشت یک تیم پرقدرت و متفاوت از نماینده قم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور ببینند اما شرایط اخیر یاسین‌پیشرو به شکلی است که حتی فوتسال قم را در آستانه نابودی قرار داده و چه بسا نماینده قم ضرر و زیان‌های زیادی از اختلافات به وجود آمده ببیند.

موضوع این است که مسوولان باشگاه یاسین‌پیشرو از ابتدای بازی‌های این فصل لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور به دنبال امتیاز کامل نماینده فوتسال قم در لیگ برتر با اختیار تام هستند اما اداره کل ورزش و جوانان به عنوان متولی این تیم، موافق این موضوع نیست.

یاسینی‌ها نیز به دلیل اینکه نتوانسته‌اند به خواسته خود برسند چندان در بازار نقل و انتقال بازیکن در شروع فصل جاری لیگ برتر باشگاه‌های کشور پر سر و صدا حاضر نشدند و فقط با جذب نام‌های بزرگ در کادر فنی خود، خواستند که کمی‌ها و کاستی‌ها را جبران کنند.

*بازی یاسینی‌ها با نام‌های بزرگ و خروج ۲ تیم حرفه‌ای از ورزش قم

به کار گرفتن محمدرضا حیدریان برای حضور در راس کادر فنی تیم فوتسال یاسین‌پیشرو و همچنین آوردن محمدحسن انصاری‌فرد چهره معروف مربیگری و مدیریت در فوتبال و فوتسال ایران نیز دیگر اقدامی بود که یاسینی‌ها انجام دادند تا با کمترین بضاعت وارد هجدهمین دوره لیگ برتر فوتسال شوند.

حتی آنها در اقدامی جالب در پاسخ به اداره کل ورزش و جوانان استان قم که امتیاز کامل تیم فوتسال را به آنها نمی‌دهد، تصمیم به بردن تیم تکواندو یاسین‌پیشرو به شهر کرج گرفتند و قید تیم‌داری در مسابقات لیگ برتر وزنه‌برداری باشگاه‌های کشور را هم زدند.

*گروکشی پدیده جدید در فوتسال قم

این اقدامات آغاز گر اختلافات بین مسوولان باشگاه یاسین‌پیشرو با متولی نماینده فوتسال قم یعنی اداره کل ورزش و جوانان شد و حالا یاسینی‌ها به نوع موضع گرو کشی را در دستور کار خود قرار داده‌اند تا بلکه مسوولان ورزش قم در مقابل خواسته آنها کوتاه بیایند.

این اتفاق یعنی گروکشی هنوز در فوتسال قم مد نشده بود که یاسینی‌ها آن را پدید آوردند و حالا تهدید جدید مسوولان یاسین‌پیشرو عدم حضور در دور برگشت لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور است، در حالی که نماینده فوتسال قم باید روز پنجشنبه دوم دی‌ماه در گام نخست از نیم‌فصل دوم لیگ برتر در مشهد به مصاف تیم فرش‌آراء برود.

*بازی با احساسات و عواطف هزاران علاقمند به فوتسال در قم

از سوی دیگر با تصمیم مسوولان باشگاه یاسین‌پیشرو هم اکنون تمرینات آماده‌سازی این تیم تعطیل است و با وجود اینکه در خبرها، جذب چند بازیکن جدید نیز به گوش می‌رسد اما فوتسال قم یک مشکل جدید پیدا کرده و آن گرو کشی یاسینی‌ها بر سر امتیاز کامل این تیم است.

این در حالی است که همچنان بی‌مدیریتی در فوتسال قم موج می‌زند و در میان تعجب، اسپانسر تیم فوتسال قم این جرات را پیدا کرده که به راحتی با احساسات و عواطف هزاران علاقمند به فوتسال در قم بازی کند و نه تنها حسرت قهرمانی را به دل آنها بگذارد بلکه فرصت داشتن یک تیم در لیگ برتر را نیز از آنها بگیرد.

البته اینکه در این میان چه توافقاتی بین یاسینی‌ها و مسوولان ورزش قم در آغاز حضور آنها در فوتسال قم صورت گرفته که اکنون احتمالا عدم اجرای آنها، اینگونه یاسینی‌ها را بر آشفته، بر همگان پوشیده است و برای پی بردن به اصل ماجرا باید منتظر روزهای آتی ماند.

منبع:فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... پنجشنبه , ۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۲

اقای رحمانی داره قم رو نابود میکنه
همه بازیکن های مطرح قمی رفتن.لطفاااااا برو.