کد خبر : 95126
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 خرداد 1396 - 10:23
-

شمس:کمیته فوتسال مقصر کناره‌گیری تیم‌ها از لیگ است/ متأسفانه عده‌ای دو شغله وارد فوتسال شدند که اهمیتی به این رشته نمی‌دهند/تعامل فدراسیون با تیم جوانان باعث قهرمانی شد

شمس:کمیته فوتسال مقصر کناره‌گیری تیم‌ها از لیگ است/ متأسفانه عده‌ای دو شغله وارد فوتسال شدند که اهمیتی به این رشته نمی‌دهند/تعامل فدراسیون با تیم جوانان باعث قهرمانی شد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین شمس در مورد حضور خود به عنوان مسئول کمیته فنی در رقابت های قهرمانی زیر ۲۰ فوتسال در تایلند اظهار داشت: برای اولین بار بود که من این حجم از تیم‌ها را برای ورود به مسابقات می‌دیدم. وقتی مشاهده کردم که ۲۲ تیم جهت برگزاری این مسابقات حاضر شده‌اند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،حسین شمس در مورد حضور خود به عنوان مسئول کمیته فنی در رقابت های قهرمانی زیر ۲۰ فوتسال در تایلند اظهار داشت: برای اولین بار بود که من این حجم از تیم‌ها را برای ورود به مسابقات می‌دیدم. وقتی مشاهده کردم که ۲۲ تیم جهت برگزاری این مسابقات حاضر شده‌اند تعجب من و سایرین را برانگیخت. واقعاً‌ شگفت‌انگیز بود و می‌توان این موضوع را نقطه عطفی برای فوتسال آسیا در نظر گرفت.

وی ادامه داد: یادم هست در سال ۱۹۹۹ که سرمربی تیم ملی قوتسال بزرگسالان بودم در آن مسابقات در مالزی فقط ۹ تیم حضور داشتند. در این مسابقات همه تیم‌ها اکثراً مربی‌های خارجی داشتند و نکته قابل توجهی که وجود داشت سه تیم لبنان، میانمار و ایران از مربی‌های ایرانی استفاده کرده بودند و این موضوع نشانگر پیشرفت فوتسال ایران در آسیا و همچنان در جهان است.

شمس همچنین در مورد حضور تیم ملی فوتسال زیر ۲۰ سال ایران و قهرمانی در آن مسابقات گفت: واقعاً این جوانان در این مسابقات سنگ تمام گذاشتند. تیم ملی ایران در این بازی‌ها خوب و با قدرت حاضر شد. نقطه قابل تأمل دیگری که وجود دارد تعامل فدراسیون فوتبال با تیم ملی فوتسال بود که بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم ملی برگزار کردند و نتیجه این کار هم با قهرمانی جوانان که به دست آوردند، دیدند. در اینجا نمی‌توان از زحمات سرمربی این تیم علی صانعی و کادر فنی بسیار خوب تیم ملی که واقعاً زحمات زیادی در این مسابقات کشیدند به راحتی گذشت.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال تصریح کرد: در این مسابقات ما یک رکوردی باقی گذاشتیم هفت مسابقه، هفت پیروزی و سپس قهرمانی که در نوع خودش در فوتسال بی‌سابقه است. در فینال مسابقات شما دیدید که بچه‌ها با اقتدار کامل تیم ملی عراق را شکست دادند و عنوان قهرمانی به ایران و نایب قهرمانی به تیم ملی عراق رسید. ولی من فکر می‌کنم جایگاه مقام دومی عراق و تایلند تیم سوم جدول جابه‌جا شود به دلیل اینکه عراقی‌ها در مسابقات از بازیکنان بزرگسال خود استفاده کرده بودند که در اواخر این مسابقات تایلندی‌ها از این موضوع با خبر شدند و در حال حاضر پیگیر این موضوع هستند و اگر این موضوع ثابت شود قطعاً‌ محرومیت‌های سنگینی از سوی AFC برای تیم ملی عراق رقم می‌خورد.

وی همچنین در مورد اتفاقات و حواشی که تیم‌های لیگ برتری یکی یکی خداحافظی می‌کنند، گفت: من با قاطعیت می‌گویم مقصر اصلی این اتفاقات اول کمیته فوتسال است که با برنامه‌ریزی غلط این اتفاقات را به وجود می‌آورد. شما ببینید هیچ اسپانسری حاضر نیست که در فوتسال ایران سرمایه‌گذاری کند خوب دلیل آنها هم منطقی است. کمیته فوتسال حتی نتوانسته در این چندین سال پخش مستقیم بازی‌ها را بگیرد. وقتی اسپانسر می‌بیند که بازی‌ها پخش نمی‌شود با چه دل و جرأتی سرمایه‌گذاری کند. متأسفانه تاکنون کمیته فوتسال موفق عمل نکرده است.

شمس در ادامه اظهار داشت:  هر روز شاهد خداحافظی تیم ها هستیم تام ایران‌خودرو، شن‌سای ساوه، فولاد ماهان، شهید منصوری و حالا هم دبیری تبریز؛ نگاه کنید چه بر سر فوتسال کشور آمده که اینگونه تیم‌های مطرح یکی‌یکی خداحافظی و از لیگ خارج می‌شوند. ما باید با توجه به اصل ۴۴ قانون اساسی تیم‌های دولتی را به بخش خصوصی واگذار کنیم ولی در فوتسال ما برعکس شده تیم‌های خصوصی جای خود را به تیم‌های دولتی داده است. بعضی از تیم‌های دولتی در ابتدا با قدرت حاضر می‌شوند و در اواسط فصل به یک باره می‌گویند اعتبار ما تمام شده و لیگ را یا نیمه‌کاره رها می‌کنند یا آرام‌ آرام کنار می‌روند.

وی افزود: ما باید با قاطعیت از بخش خصوصی حمایت کرده و اصل ۴۴ قانون اساسی را در فوتسال اجرا کنیم و مطمئن باشیم اگر بخش خصوصی بیشتر در لیگ ما حضور داشته باشد لیگ ما هم پویاتر،‌ هم بهتر و هم پیشرفت خوبی خواهد داشت.

شمس در ادامه در رابطه با انصراف دبیری تبریز از حضور در لیگ برتر فوتسال گفت: من این موضوع را به خوبی می‌دانم که تیم فوتسال دبیری یکی از تیم‌های ریشه‌دار و مهم و مطرح در فوتسال ایران است. من در تایلند با صحبتی که با جناب تاج ریاست فدراسیون فوتبال داشتم قرار شد که این موضوع را شخصاً خودش پیگیری و دبیری را از تصمیمی که گرفته منصرف کند و حتی صحبتی که با کفاشیان رئیس کمیته فوتسال آسیا داشتیم قول داد از تیم دبیری حمایت کند و نگذارد این تیم از لیگ برتر خارج شود.

وی در مورد اتفاقات و حواشی لیگ یک فوتسال ایران که این اواخر رخ داده بود، گفت: چرا این حواشی و اتفاقات باید در فوتسال ایران رخ دهد؟ فوتسال ما در آسیا اول و در جهان سوم است. نباید بگذاریم این حواشی و اتفاقات باعث ضربه به فوتسال ایران شود. اینجا هم به نظر من مقصر کمیته فوتسال است شما اگر مروری به گذشته داشته باشید در زمان مدیریت ترابیان و درودگر این اتفاقات اینقدر وسیع و یا حتی صورت نمی‌گرفت. متأسفانه عده‌ای دو شغله وارد فوتسال شدند که اهمیتی به این رشته نمی‌دهند و همین بی‌اهمیت‌هایی که وجود دارد این مسائل و حواشی را به وجود می‌آورد. چرا در بازی که مهم است دبیر یا رئیس کمیته فوتسال و یا کسانی که تصمیم‌گیرنده هستند بازی‌ها را از نزدیک مشاهده نمی‌کنند؟ در کجای دنیا یک بازی ۴ ساعت طول می‌کشد. به خدا ما رکورددار هستیم و این آمار را باید در کتاب گینس ثبت کنیم.

شمس بیان داشت: کفاشیان باید تکلیف رئیس کمیته فوتسال و همچنین دبیر این کمیته را زودتر مشخص کند و از نیروهای تازه نفس و جوان به کار گیرد و مطمئن باشید اگر این کار صورت گیرد بیش از الان موفق هستیم به دلیل اینکه این جوانان تمام توان و وقت خود را می‌گذارند که این کار را به درست انجام دهند.

وی همچنین در مورد اینکه برخی معتقد هستند که حضور ترابیان در تایلند نیاز نیست، گفت: من نمی‌دانم چرا بعضی به دنبال موضوعات حاشیه‌ای هستند. حضور ترابیان در این مسابقات برای تیم ملی فوتسال به دو دلیل نیاز است؛ اول اینکه او به عنوان مدیر گروه تیم ملی به تایلند اعزام شده بود که این مدیریت طبق قانون AFC لازم الاجرا است، دوم اینکه ترابیان به زبان انگلیسی تسلط دارد و توانست در این مسابقات کمک زیادی به تیم ملی کند. این بی‌انصافی است که اگر بگوییم حضور ترابیان هیچ منفعتی نداشته است.

شمس در پایان خاطرنشان کرد: فوتسال ایران نسبت به سال‌های قبل پیشرفت زیادی داشته است. شما ببینید مربیان ایرانی در اکثر تیم‌های آسیایی، یا بازیکنان ایرانی به عنوان لژیونر در تیم‌های آسیایی حضور دارند و یا حتی همین مسابقات آسیایی را ببینید سه قطب اصلی این مسابقات در دستان ایرانی‌ها بود. علی کفاشیان مسئول کمیته برگزاری مسابقات، علی‌نار قلی‌زاده به عنوان رئیس دپارتمان ساحلی و فوتسال و همچنین کمیته استعدادیابی ساحلی و فوتسال ۱۲ سال است که این مسئولیت مهم را برعهده دارد و یا بنده حقیر حسین شمس به عنوان مسئول فنی مسابقات انتخاب شدم. پس مشاهده می‌کنید که فوتسال ایران پیشرفت قابل توجهی داشته است. من بار دیگر در اینجا درخواست خود را تکرار می‌کنم که ای کاش فدراسیون فوتبال همانطور که از فوتبال حمایت می‌کند از فوتسال هم حمایت کند و اگر می‌شد در کنار فدراسیون فوتبال، فدراسیون فوتسال هم تشکیل داد. ما نباید فرقی بین بازیکنان تیم‌های ملی فوتبال و فوتسال بگذاریم. مثلاً اگر فوتبال از یک لباس برند استفاده می‌کند تیم ملی فوتسال هم از همان لباس برند استفاده کند و امیدوارم فوتسال ایران به همین صورت پیشرفت کند تا پله‌های ترقی را یکی یکی کسب کنیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

Alirh سه شنبه , ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸

حرفها و درد دل همه فوتسالیها رو زدن حسین اقا شمس
وقتی از پتانسیل فوتسال درست استفاده نشه مسلما افراد دلسرد میشن از گود خارج میشن
تا وقتی به فوتسال رو به چشم بچه سر راهی ببینن از این بهتر نمیشه
باید کمیته فنی تر بر مسند کار باشه
و مهمتر اینکه فرد قوی و البته دلسوز فوتسال کار رو دست بگیره
فوتسال اینقدر جذابیت و سرعت و تکنیک و تاکتیک مختلف داره که به راحتی مخاطب جذب میکنه و تلویزیونم برای پخش بازیها پیش قدم میشه
حمایت بیشتر فدراسیون
برنامه قوی لیگهای فوتسال
تصمیمات دلگرم کننده برای تیمها
افراد اجرایی درست و دل پاک
مدیری قوی و مورد تایید جامعه فوتسال
حمایت جامعه فوتسال از دست اندر کاران اجرایی میتونه باعث پیشرفت و پویا تر شدن فوتسالمون بشه
نه اینکه برای هر بازی شبکه استانیها مبالغ گزافی رو بخوان…اسپانسرم جلو نمیاد…و داستانهای دیگه که باعث عقب گرد فوتسال شده
ایشالله اقای کفاشیان که مشغله زیادی دارن و فوتسال رو برای خودشون کوچیک میدونن دست ازسر فوتسال بردارن
اقای افتخاری هم ایشالله همان استقلال بمانن و سمت فوتسال نیان دیگه