کد خبر : 105289
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1396 - 15:28
-

یاری:شانس زیادی برای کسب سهیمه المپیک جوانان داریم/ از بیش از صد بازیکن تست فنی گرفتیم

یاری:شانس زیادی برای کسب سهیمه المپیک جوانان داریم/ از بیش از صد بازیکن تست فنی گرفتیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، یاری سرمربی تیم زیر ۱۷ سال فوتسال دختران اظهار داشت: با توجه به خلایی که بین تیم فوتسال رده سنی زیر ۱۷ و بزرگسالان وجود داشت، با هماهنگی «علی کفاشیان» و «لیلا صوفی زاده» نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته شد تا بازیکنان زیر ۲۰ سال نیز تمرینات

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران ، یاری سرمربی تیم زیر ۱۷ سال فوتسال دختران اظهار داشت: با توجه به خلایی که بین تیم فوتسال رده سنی زیر ۱۷ و بزرگسالان وجود داشت، با هماهنگی «علی کفاشیان» و «لیلا صوفی زاده» نایب رئیس فدراسیون فوتبال تصمیم گرفته شد تا بازیکنان زیر ۲۰ سال نیز تمرینات خود را در کنار تیم زیر ۱۷ سال پیگیری کنند.
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال زنان کشور ادامه داد: اردوهای انتخابی تیم دختران نوجوان زیر ۱۷سال از اوایل مرداد ۹۵ آغاز شد که طی پنج مرحله انجام شد و پس از تصمیم برای تشکیل تیم زیر ۲۰ سال ، برای این رده نیز چهار مرحله اردوی انتخابی برگزار شد که در مجموع برای حضور این بازیکنان در اردو ۹ مرحله انتخابی برگزار شده است.
یاری خاطر نشان کرد: ما همچنین مسابقات لیگ جوانان در فصل جاری و رقابت های فصل گذشته و جاری آموزش و پرورش را نیز از نزدیک پیگیری می کنیم و بهترین ها به اردو دعوت می شوند تا مطمئن شویم بازیکن خوبی از قلم نیفتاده است.
وی تصمیم کمیته فوتسال برای تشکیل تیم زیر ۲۰ سال را به نفع فوتسال دختران عنوان کرد و گفت: در المپیک ۲۰۱۸ نوجوانان در آرژانتین تیم های زیر ۱۸ سال شرکت می کنند شانس ما را در کسب مجوز حضور در این رقابت ها بیشتر می کند.
سرمربی تیم فوتسال دختران نوجوان و جوان افزود: بیش از یکصد بازیکن برای حضور در اردوی آماده سازی تیم های زیر ۱۷ تا ۲۰ سال تست داده اند، ولی اردوها به طور تقریبی با حدود ۲۰ بازیکن برگزار می شود.
یاری با بیان اینکه تمرینات بدنسازی و با توپ به طور منظم در اردوها پیگیری می شود، افزود: برای اینکه بازیکنان علاوه بر تمرینات تیم ملی در رقابت های لیگ هم فعال باشند سه تن از بازیکنانی که تکنیک و تاکتیک خوبی داشتند و در لیگ نبودند با هماهنگی مربیان به تیم های لیگ برتری دعوت شدند.
سرمربی تیم فوتسال دختران جوان و نوجوان گفت: رقابت های لیگ برتر فوتسال را نیز در طول فصل زیر نظر داریم تا بازیکن تکنیکی، آماده و واجد شرایط ازقلم نیافتد و به اردوی اماده سازی دعوت شود.
وی تصریح کرد: ما کمتر از یک سال تا المپیک نوجوانان فرصت داریم بنابراین باید طوری برنامه ریزی کنیم که بازیکنان به سطح مناسبی از آمادگی برسند و در صورتی که مجوز حضور در این رقابت ها را بدست آوریم، فوتسالیست ها نهایت آمادگی را داشته باشند.
وی گفت: مسابقات فوتسال زنان قهرمانی آسیا انتخابی المپیک نوجوان نیز هست و کسب عنوان اولی یا دومی کسب سهمیه حضور در المپیک آرژانتین است اما در غیر این صورت ما باید در رقابت های انتخابی شرکت کنیم که هنوز زمان و مکان آن مشخص نشده است.
یاری گفت: تیم ملی ما با توجه به برنامه ریزی که توسط کادر فنی و فدراسیون انجام شده شانس زیادی برای کسب سهمیه دارد و امیدواریم تیم ملی فوتسال زنان ایران عنوان اول یا دومی آسیا را کسب کند.
وی ادامه داد: فدراسیون فوتبال در جهت ارتقا آمادگی تیم فوتسال دختران نوجوان درخواست یک بازی دوستانه از تیم ملی فوتسال زنان روسیه را کرده که همه ساله برای انجام دو بازی دوستانه با تیم فوتسال زنان ایران به تهران سفر می کند.
به گفته یاری این بازی می تواند محک خوبی برای بازیکنان تیم جوانان باشد ضمن اینکه فرصت خوبی را به کادر فنی برای اصلاح تکنیکی و تاکتیکی آنان می دهد.
سرمربی سابق تیم ملی فوتسال زنان کشور گفت: البته ما از فدراسیون خواستیم از تیم ملی ایتالیا نیز که بزودی به تهران سفر می کند نیز بخواهند که یک دیدار تدارکاتی با تیم فوتسال دختران نیز داشته باشد که به نظر می رسد با توجه به کمی زمان این خواسته محقق نشود.
وی افزود: بازیکنان خوبی از نظر فیزیکی، فنی و مهارتی داریم ولی متاسفانه از نظر بدنی چندان قوی نیستند و به همین دلیل امیدواریم فدراسیون و کمیته فوتسال شرایط را برای حضور یک مربی بدنساز تخصصی در کنار تیم فراهم کنند.
فاطمه دمیرچی ، مبینا نعمائی ، زینب کرمی ، تارا جائی نژاد، رقیه صومعه ، آیناز جواجه حق وردی ، نگین همتی ، زهرا احمدزاده ، نسرین قمی ، فاطمه ایجادی ، کیمیا میرزاپور، ژینو رستمی ، سمیرا محمود پور، مهدیه پیشگاه زاده ، زهرا علیزاده ، فهیمه ارزانی ، بیتا طاهری ، مهدیه محمودی نیا و زیبا افروغ نفرات دعوت شده به هفتمین اردوی آماده سازی تیم فوتسال زیر ۱۷ و زیر ۲۰ سال هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.