کد خبر : 105336
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1396 - 11:04
دسته‌بندی نشده
-

از ۵۰۰ میلیون، سیصد میلیون سهم آذرخش شد

از ۵۰۰ میلیون، سیصد میلیون سهم آذرخش شد
سرانجام تکلیف کمک مالی مجموعه شهرداری بندرعباس به باشگاه آذرخش و تیم فوتسال آن در لیگ برتر مشخص شد گرچه تصویب آن بدون حاشیه هم نبود!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، در حالی امروز چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس برگزار شد که از یازده عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس فاطمه جراره و اسماعیل بواشه غیبت داشتند.

یکی از دستورکارهای مهم این جلسه را می‌توان به نامه شهردار بندرعباس در خصوص کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به تیم فوتسال آذرخش بندرعباس دانست که با حواشی فراوانی از جمله مجادله اعضا با یکدیگر همراه بود.

در ابتدا رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با قرائت متن نامه شهردار بندرعباس، که تاریخ‌نامه آن به دوم مهرماه بازمی‌گشت، خاطرنشان کرد: این موضوع سه بار در صحن شورای اسلامی شهر بندرعباس مطرح شد که قرار بود رسانه‌ای نشود اما متأسفانه خود دوستان رسانه‌ای کردند.

اسلام باوقار با بیان اینکه تلفن همراه بنده در این مدت در طول ۲۴ ساعت پر شده از پیام‌هایی که مرا مورد اتهام قرار می‌دهند که با رشد ورزش شهر بندرعباس مخالفم، اظهار کرد: از ابتدا گفته و حالا هم می‌گویم کار باید قانونی انجام شود نه آنکه موردی تصویب شود و فردا سازمان بازرسی بر روی آن دست بگذارد.

وی ادامه داد: نماینده شهرداری و سازمان مربوطه با حضور در صحن شورای شهر در خصوص این موضوع توضیح ارائه کردند.

باوقار با اشاره به اینکه این پول واریزشده حق شهرداری بندرعباس از ارزش‌افزوده است که دستگاه اجرایی مربوطه به‌جای آنکه در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد تومان حق شهرداری را بدهد تنها به ۷۶ میلیارد تومان قناعت کرد، اضافه کرد: حال این پول واریزشده از حق شهرداری بوده و اعضای شورا به‌پاس مسئولیت اجتماعی و حمایت از ورزش در حال تصویب این موضوع هستند.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود این پول مازاد درآمد شهرداری بندرعباس بوده صحت ندارد، عنوان کرد: حال در این قضیه دو مقوله مطرح است عده‌ای می‌گویند باید به آذرخش کمک شود وعده‌ای می‌گویند پس سایر رشته‌های ورزشی چرا موردحمایت قرار نمی‌گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در پایان با اشاره به اینکه اگر کمکی شود لطف شهرداری و اعضای شورای شهر بوده زیرا از حق شهرداری کمک کرده‌اند، تصریح کرد: برای این کمک از تمامی دستگاه‌های اجرایی نامه آمده که انجام شود.

در ادامه شهردار بندرعباس با بیان اینکه آذرخش بندرعباس سرمایه اجتماعی استان هرمزگان است، افزود: آذرخش نماد ورزش استان هرمزگان است و درحالی‌که هیچ تیمی حتی تیم‌های شهرداری بندرعباس قادر به پر کردن ورزشگاه نیستند در هر مسابقه تیم آذرخش شاهد پرشدن سالن فجر هستیم.

عباس امینی زاده با اشاره به اینکه به‌عنوان یک شهروند از هیچ کمکی به تیم آذرخش دریغ نکرده‌ایم و در گذشته هم اعضای شورای شهر مصوبه کمک به این تیم را پشت سر گذاشته‌اند، تصریح کرد: دستگاه اجرایی مربوطه قول داد که این پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان اضافه بر درآمدهای شهرداری است و ارتباطی با آن ندارد و مدیر دستگاه اجرایی مربوطه پیگیری تا این پول واریز شود.

در این هنگام دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اینکه صیانت از ورزش جز وظایف شهرداری و شورا است، تصریح کرد: این پول مشخص است از چه کانالی و برای چه منظوری به‌حساب شهرداری بندرعباس واریزشده است.

آبتین امیری با بیان اینکه این پول توسط نهاد اجرایی مربوطه احیاشده برای کمک به آذرخش بندرعباس و شهرداری در دریافت آن هیچ نقشی نداشته است، اضافه کرد: بنده نه سنخیتی با مجموعه آذرخش دارم نه اعضای این باشگاه را می‌شناسم اما این موضوع وظیفه ماست که به این مصوبه رأی مثبت دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در پاسخ به سخنان امیری گفت: شورای اسلامی چهارم بندرعباس مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان را با ۱۳ رأی به تصویب رساند پس نشان‌دهنده دید روزشی اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس است.

اما در ادامه دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه درحالی‌که هیئت‌های ورزشی برای دو میلیون تومان در حال دست‌وپا زدن هستند نباید یک بخش را حذف و تنها به یک بخش تزریق کرد، افزود: بنده خود حامی و طرفدار تیم آذرخش هستند اما برخی دوستان با مصاحبه‌های خود اشتباه بزرگی انجام دادند که شهرداری را دچار چالش کردند.

کیانوش جهانبخش وضعیت کنونی شورا و شهرداری بندرعباس را مانند کسی دانست لای درب گیرکرده است، تصریح کرد:یک‌طرف مردم و هواداران این باشگاه هستند و طرف دیگر کارکنان شهرداری بندرعباس که برخی حتی حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه در وضعیتی که شهرداری خود بحران مالی دارد نباید تعهدی در قبال ورزش حرفه‌ای داشته باشد، اظهار کرد: هرکسی در شهر بندرعباس کوتاهی می‌کند انگشت اشاره به سمت شهرداری نشانه می‌رود و انگار شهرداری گوشت قربانی است که در شهری که صنایع بزرگ آن از حمایت ورزش دست کشیده‌اند، همه انتظار کمک دارند.

جهانبخش با اشاره به اینکه فلسفه انتخاب هیئت‌امنا برای باشگاه آذرخش چه بود، اضافه کرد: وقتی نمی‌توانیم انتخاب درست داشته باشیم چرا باید از شهرداری توقع داشت که ورود کرد و اکنون ورزش حرفه‌ای عادت کرده است به کمک‌های شهرداری بندرعباس مکر دیگر ارگان و صنایع در استان هرمزگان نیستند که همه از شهرداری انتظار دارند.

این عضو شورای شهر بندرعباس در پایان با اشاره به اینکه ورود پول به شهرداری قانونی اما خروجش باید با نظر اعضای شورای اسلامی شهر باشد، گفت: جلسه گرفته شد تا صنایع ۴۰۰ میلیون بدهند اما اکنون جالب است سهم شهرداری را با منت می‌دهند و می‌گویند برای آذرخش است؛ تا زمانی که زور ما نمایندگان شورا که هیچ مقامات استانی به صنایع نرسد تا به وظایف اجتماعی‌شان متعهد باشند در این مشکلات به سر می‌بریم.

همچنین نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس با ابراز مخالفت از هزینه شهرداری بندرعباس در ورزش حرفه‌ای، تصریح کرد: قضیه تیم آذرخش تفاوت دارد و اگر پولی برای حمایت از این وارد شهرداری شده باید هزینه شود.

فیصل دانش افزود: باید این موضوع به نظرم قدری پخته‌تر شود و سپس در صحن شورا مطرح شود تا اعضا نسبت به آن رأی بگیرند.

در همین بین امیری و سالاری اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در خصوص نوع برداشت شان از صحبت‌های نماینده دستگاه اجرایی مربوطه نیز صحبت‌های پینگ‌پنگی صورت گرفت که امیری، سالاری را به تمجید از نماینده مربوطه در جلسه گذشته متهم کرد درصورتی‌که سالاری گفت در آن جلسه بنده تمجیدی نکردم بلکه ایراد گرفتم که این پول حق شهرداری است!

در پایان با رأی‌گیری انجام‌شده قرار شد ۳۰۰ میلیون تومان به تیم فوتسال آذرخش بندرعباس به‌صورت نقدی یا غیر نقدی پرداخت شود و ۲۰۰ میلیون تومان در راستای فعالیت‌های ورزشی شهرداری و ورزش‌های همگانی شهر بندرعباس صرف شود که این مصوبه با ۸ رأی به تصویب رسید و آبتین امیری به‌عنوان عضو مخالف خواستار کمک بیشتری شده بود که این موضوع مورد موافقت سایر اعضا قرار نگرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.