کد خبر : 106688
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1396 - 11:21
دسته‌بندی نشده
-

حاشیه‌های بازی فوتسال زنان ایران-ایتالیا؛ با حجاب بازی نمی کنیم !

حاشیه‌های بازی فوتسال زنان ایران-ایتالیا؛ با حجاب بازی نمی کنیم !
بیش از یک ماه است که زنان ورزش‌دوست خود را برای برگزاری بازی فوتسال ایران و ایتالیا که قرار است آخر همین هفته در تهران برگزار شود، آماده کرده‌اند. آخر هفته‌ای کاملا فوتسالی.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،مهرماه امسال، شهرزاد مظفر خبر از یک بازی دوستانه با تیم ملی ایتالیا داد. سرمربی تیم ملی فوتسال زنان کشورمان اعلام کرده بود دوم و سوم آذرماه تیم‌ ملی فوتسال زنان ایران میزبان تیم ملی ایتالیا خواهد بود. ایتالیایی که تازه ۳سال است به فوتسال زنان وارد شده، و برای کسب تجربه بیشتر باید مقابل تیم‌های صاحب‌نام قرار بگیرد و چه تیمی بهتر از ایران. تیمی که قهرمانی یک قاره را در کارنامه‌اش دارد و جزو بهترین‌هاست.

دختران زیادی باهم قرار گذاشته بودند تا این آخر هفته را به سالن پیامبر اعظم بروند و بازی تیم ملی‌شان را از نزدیک ببینند. دخترانی که سال‎هاست از حضور در استادیوم‌ها و تماشای بازی‌های ملی محروم هستند این‌بار می‎خواستند بروند و تجربه تشویق تیم‎ملی‌شان را هرچند در دیداری دوستانه، برای خود ثبت کنند.

از هفته گذشته که دیگر کم‌کم به روز مسابقه نزدیک‌تر می‌شدیم، تلاش رسانه‌ها برای کسب اطلاعات دقیق بازی بیشتر و در مقابل پاسخگویی مسئولین کمتر بود. حتی ساعت و سالن بازی را اعلام نکرده بودند. موضوعی که باعث شکایت خیلی‌ها شده بود. چیزی که در رشته‌های مردان هیچ‌وقت به چشم نمی‌خورد که یک تیم اروپایی مهمان ایران باشد و جزئیات برگزاری مسابقه این قدر دیر اعلام شود. همه‌چیز به شکلی بود که انگار مسئولین دوست نداشتند زیاد شلوغ‌کاری شود و گویا ترجیح می‌دادند بازی را بدون سر و صدا برگزار کنند.

حالا و در شرایطی که زنان فوتبالی خود را برای بازی‌های تیم ملی در آخر هفته آماده می‌کردند، شنیده می‌شود که تیم ایتالیا حاضر به پذیرفتن بازی با حفظ پوشش اسلامی نیست و همین موضوع برنامه‌ها را به‌هم ریخته است. نداشتن حجاب تیم حریف همانا و تصمیمات جدید وزارت ورزش همان. در شرایطی که خیلی از علاقه‌مندان به‌طور مداوم می‌پرسیدند چطور می‌توانیم بلیت بازی را تهیه کنیم و از طرف دیگر عکاسان و خبرنگاران درباره داشتن یا نداشتن آی دی کارت مخصوص مسابقه سؤال می‌کردند، خبر رسید که به علت نداشتن حجاب تیم ایتالیا، حضور تماشاگر، عکاس و خبرنگار در سالن قطعی نیست و حراست وزارت ورزش باید در این‌باره تصمیم‌گیری کند. ۲روز بیشتر تا شروع این مسابقه زمان باقی نمانده و هنوز تکلیف حضور تماشاگران در این مسابقه مشخص نیست. در حالی که بی‌شک تیم ایتالیا خیلی پیش‌تر موضعش را در مورد حجاب اعلام کرده بود عجیب است که مسئولین تازه می‌خواهند در این‌باره تصمیم‌گیری کنند.

از ابتدا هم می‌شد حدس زد ایتالیا چنین موضوعی را نمی‌پذیرد. اما مسأله اینجاست که  تماشای بازی دو تیم که متشکل از یک‌سری بازیکن زن است، توسط یک عده زن دیگر چه ایرادی دارد که حراست باید فکر کند آیا می‌تواند به آن‌ها اجازه ورود بدهد یا خیر؟ مگر برای مسابقات برون‌مرزی عکاس و خبرنگار اعزام نمی‌شوند که حالا در داخل کشور خودمان می‌خواهیم مقابل ورود آن‌ها را بگیریم؟ مگر صدا و سیمای این کشور فیلم‌های خارجی نشان نمی‌دهد که بازیگرانش طبیعتا عاری از پوشش اسلامی هستند؟

چطور می‌شود که تماشای آن بازیگران ایرادی ندارد اما منتشر شدن یک‌سری عکس از بازیکنان یک تیم ایتالیایی با مشکل مواجه می‌شود؟ تازه این بازی که اصلا قرار نیست پخش تلویزیونی داشته باشد. اگر با تمام این موارد مشکل داشتیم دیگر میزبانی چرا میزبانی گرفتیم؟ می‌توانستیم برویم و بازی‌ دوستانه‌مان را در آن کشور برگزار کنیم. اگر مقابل ورود تماشاگران زن و خبرنگار و عکاس را گرفتیم، با آبروریزی بین‌المللی بعدش چه خواهیم کرد؟ مگر می‌شود در یک سالن خالی بازی دوستانه برگزار کنیم و انتظار داشته باشیم بازی خوبی هم از آب دربیاید.

منبع:آی اسپورت

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.