کد خبر : 107140
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1396 - 18:03
-

شمس: گیتی‌پسند به آزمایشگاه داوران تبدیل شده/ مسیر مس سونگون نسبت به ما دشوارتر است/باید بابت شاهکار جدایی دو ملی پوش پاسخگو باشند

شمس: گیتی‌پسند به آزمایشگاه داوران تبدیل شده/ مسیر مس سونگون نسبت به ما دشوارتر است/باید بابت شاهکار جدایی دو ملی پوش پاسخگو باشند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، با حسین شمس سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید: انتظار داشتیم گیتی‌پسند بتواند آذرخش بندرعباس را شکست دهد اما این اتفاق نیفتاد. از زمانی که هدایت تیم گیتی‌پسند را بر عهده گرفتم توانستیم ۱۳ امتیاز از ۱۸ امتیاز ممکن را بگیریم و تلاش می‌کنیم فاصله‌مان

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، با حسین شمس سرمربی تیم فوتسال گیتی‌پسند گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

انتظار داشتیم گیتی‌پسند بتواند آذرخش بندرعباس را شکست دهد اما این اتفاق نیفتاد.

از زمانی که هدایت تیم گیتی‌پسند را بر عهده گرفتم توانستیم ۱۳ امتیاز از ۱۸ امتیاز ممکن را بگیریم و تلاش می‌کنیم فاصله‌مان را با صدر جدول کم کنیم اما برخی اتفاقات از دسترس خارج است.

داوری این دیدار چطور بود؟

نمی‌خواهم گناه را بر گردن داوران بیندازم اما در بازی مقابل آذرخش بندرعباس، ۲ داوری را برای قضاوت تعیین کرده بودند که آنها را نمی‌شناختم و تا الان آنها را ندیده بودیم. داوران با داد و بیدادهای نیمکت آذرخش بندرعباس ترسیده بودند و در فاصله ۵ دقیقه تیم ما را چهار خطایی کردند و با این کارها بازیکنان ما را ترساندند. می‌توان گفت بیش از ۸۰، ۹۰ درصد سوت‌های داوران به سود آذرخش بود. متأسفانه از داوران جوان برای قضاوت بازی‌ها استفاده می‌کنند و از تیم گیتی‌پسند مثل آزمایشگاه بهره‌برداری می‌شود و ما باید این قضاوت‌ها را تحمل کنیم.

در ابتدا جریان بازی بسیار خوب بود اما داور با قضاوت بد در فاصله ۵ دقیقه تیم ما را چهار خطایی کرد و همه می‌دانند بعد از دریافت ۵ خطا در فوتسال، داور پنالتی به سود تیم حریف اعلام می‌کند. بنابراین تیم ما پس از دریافت چهار خطا بسیار ترسو شد و از ترس اینکه خطایی از آنها سر نزند که منجر به اعلام پنالتی شود خیلی محتاطانه بازی کردند.

در مجموع، داوری تیم ما را به هم ریخت که جای گله دارد. همانطور که هفته گذشته با وجود باخت ۴ بر صفر مقابل تأسیسات دریایی تهران بلافاصله از داوری تعریف کردیم و داور هیچ مشکلی نداشت و با فدراسیون هم در این‌باره صحبت و از آنها تشکر کردم، این بار هم حتماً با سهرابی کمیته فوتسال صحبت می‌کنم که چرا از داوران جوان برای دیدارهای حساس استفاده می‌شود و داوران باتجربه‌تر را به اصفهان اعزام نمی‌کنند.

اما واقعاً داوران تعادل بازی را برهم زدند و با هر حمله نیمکت آذرخش، برعلیه ما سوت می‌زدند و همین موضوع متأسفانه باعث ترسو شدن تیم ما شد که دیگر نتوانیم به حملاتمان ادامه دهیم و بازی خوب و همیشگی‌مان را انجام دهیم.

در پایان بازی صحبت‌هایی در مورد شرایط فنی آذرخش بندرعباس مطرح کرده بودید.

آذرخش بندرعباس مقابل رقیب ما با ۶ بازیکن به تبریز رفت و بازی را ۷ بر ۲ واگذار کرد اما برای بازی روز گذشته مقابل گیتی‌پسند، یک روز قبل از بازی هوایی به اصفهان آمدند و تازه یکشنبه اصفهان را ترک کردند.

سرمربی این تیم اول هفته در مصاحبه خود از نداشتن پول و اوضاع مالی بد تیمش می‌گوید اما برای آمدن به اصفهان لشگرکشی می‌کند و تمامی بازیکنان، مسئولان، تماشاگران و حتی یبازیکن آسیب‌دیده تیمش که پارگی رباط دارد و با عصا راه می‌رود را با هواپیما به اصفهان می‌آورد. چطور می‌شود تیمی که اول هفته می‌گوید پول نداریم آخر هفته به تیم ثروتمندی تبدیل می‌شود که می‌تواند به همراه خود ۳۰، ۴۰ نفر را به ورزشگاه بیاورد!؟

یعنی می‌گویید تنها دلیل باخت گیتی‌پسند مقابل آذرخش بندرعباس ناداوری بود؟

آذرخش روز گذشته فقط به قصد اینکه تیم ما از رقیب دور بماند بازی ناجوانمردانه‌ای انجام داد و تنها به این نیت بازی کرد. متأسفانه خودمان هم به این قضیه کمک کردیم و با بد بازی کردن و ضربات بد در دقایق پایانی بازی، به تیم حریف کمک کردیم و در نهایت بازی با نتیجه تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. البته این موضوع هیچ توجیهی ندارد و قبول دارم بد بازی کردیم و در بازی‌های آینده نباید تکرار کنیم.

تیم از لحاظ فنی و نفرات مشکلی ندارد؟

دچار کمبود بازیکن هستیم اما متأسفانه لیست بازیکنان تکمیل است و نمی‌توانیم بازیکنی به ترکیب تیم اضافه کنیم. یکی از اشتباهات گذشته تیم گیتی‌پسند همین بوده که خیلی سریع لیست بازیکنان را کامل کرده‌اند و ما امروز دستمان برای اضافه کردن بازیکن بسته است.

نظرتان در مورد انتخاب اصغر حسن‌زاده به عنوان بهترین بازیکن آسیا چیست؟

از افتخارات گیتی‌پسند این است که بهترین بازیکن آسیا از این تیم انتخاب شده است. اصغر حسن‌زاده قبل از بازی مقابل آذرخش بندرعباس در حین گرم کردن دچار آسیب‌دیدگی شد و با پای لنگان در بازی حضور داشت و در حال حاضر هم برای دریافت جایزه خود به‌عنوان بهترین بازیکن آسیا به تایلند رفته است و در تمرینات این هفته او را در اختیار نداریم.

احتمالاً حسن‌زاده صبح روز بازی هفته بیستم به اصفهان می‌رسد که اگر آسیب‌دیدگی‌اش برطرف نشده باشد نمی‌توانم از او در بازی روز پنجشنبه استفاده کنم و باید با وی مدارا کنیم. در این مدت که در تایلند است با او تماس می‌گیرم و ضمن جویا شدن از حالش شاید از او بخواهیم فیزیوتراپی انجام دهد تا بتواند خودش را به تیم برساند.

دلیل شکست گیتی‌پسند مقابل تأسیسات دریایی چه بود؟

در بازی دور برگشت مقابل این تیم به دلیل یک اشتباه مسلم از سوی بازیکن ما، توپ توسط مهران عالیقدر (بازیکن فصل گذشته گیتی‌پسند) تبدیل به گل شد، بلافاصله ما برای رسیدن به گل اقدام کردیم اما باز در نیمه دوم گل بدی را دریافت کردیم و چون پس از آن، بازی پنج نفره را انتخاب کردیم و می‌خواستیم به گل برسیم مرتب پشتمان خالی می‌شد و چهار گل دریافت کردیم و در نهایت بازی را به حریف واگذار کردیم.

در مجموع ۲ بازی رفت و برگشت مقابل تأسیسات دریایی تهران، هشت گل دریافت کرده‌ایم که ۶ عدد از این گل‌ها توسط مهران عالیقدر و مهدی جاوید ۲ بازیکن فصل گذشته گیتی‌پسند که امسال در تیم تأسیسات دریایی تهران هستند به ثمر رسیده است. این شاهکار است که چطور با دست خودمان ۲ ستاره ملی‌پوش را داده‌ایم و در مقابل چه چیزی گرفته‌ایم!؟ کسانی که تا این اندازه بد عمل کرده‌اند باید پاسخگو باشند.

اگر کمی سعه‌صدر و درایت داشتیم و این ۲ بازیکن را در تیم نگه داشته بودیم فکر می‌کنم گیتی‌پسند امسال به راحتی قهرمان می‌شد. گناه این موضوع متأسفانه بر گردن کسانی است که با ناملایمت‌هایی که برای این ۲ بازیکن به‌وجود آوردند آن‌ها را از تیم راندند و در حال حاضر این ۲ بازیکن قاتل جان ما شده‌اند.

دلیل جدا شدن عالیقدر و جاوید از گیتی‌پسند چه بود؟

سرمربی سابق تیم از لحاظ فنی آنها را قبول نداشت و عذرشان را خواست. این ۲ بازیکن هم به قدری جری شدند که برای ثابت کردن خودشان به تیم گیتی‌پسند دو، سه برابر ظرفیت و توان خود را در بازی مقابل ما به کار گرفتند و به قول همه خواستند تلافی کنند.

انتظار می‌رفت با تغییر در کادر فنی تیم، نتایج گیتی‌پسند بهبود یابد اما این انتظارات برآورده نشد. چرا؟

فکر می‌کنم انتظارات خیلی خوب برآورده شد به این دلیل که قبل از حضور من در تیم، گیتی‌پسند در سه هفته بازی ۲ مساوی و یک باخت داشت و با تغییرات و شوکی که به تیم وارد شد چهار هفته پشت‌سر هم پیروز شدیم و سه هفته‌ای که تیم نگرفته بود کاملاً به فراموشی سپرده شد. اگر روند قبلی تیم ادامه داشت شاید حتی تا این مدت یک امتیاز هم گرفته نمی‌شد و روند نزولی تیم همچنان ادامه داشت.

هنوز هم اتفاقی نیفتاده و می‌شود هفت امتیاز عقب‌افتاده با صدر جدول را در هفت بازی آینده جبران کرد. با توجه به اینکه مسیر مس سونگون نسبت به ما دشوارتر است و تعداد بازی که باید در خارج از خانه انجام دهد بیشتر است، ممکن است در هفته های آینده بتوانیم تیم بالای جدول را بگیریم. این موضوع بستگی به کمک همه داشته و مردم اصفهان باید پشت تیم باشند.

در این هفته برنامه‌ریزی فدراسیون به قدری بد بود که همزمان با بازی سه تیم‌ استقلال، پرسپولیس و ذوب‌آهن که تمام تماشاگران را به خود اختصاص می‌دهد بازی ما هم برگزار شد و سالن خالی از تماشاگر بود. ما در شهر خودمان بازی کردیم ولی هیچ حمایت‌کننده‌ای نداشتیم در صورتی‌که با کمی درایت می‌توانستند روز بازی ها را عوض کنند و تماشاگران زیادی را به سالن بکشانند تا از تیم حمایت کنند.

اوضاع مالی تیم چطور است؟

از نظر مالی تیم مشکلی ندارد و قرارداد بازیکنان سروقت پرداخت می‌شود. باشگاه به خوبی از تیم حمایت می‌کند و تنها در مسابقات داخل خانه باید حمایت مردم و هواداران را داشته باشیم تا بتوانیم فشار بیشتری به تیم‌های مهمان بیاوریم.

قول قهرمانی به هواداران گیتی‌پسند می‌دهید؟

من یک مربی هستم، شعبده‌باز و ساحر که نیستم و آینده را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم. اما می‌توانم این قول را بدهم برای جبران هفت امتیاز عقب‌افتاده تا صدر جدول حداکثر تلاشمان را خواهیم کرد اما نمی‌توانم قول قهرمانی بدهم. حتی برای قهرمانی هم تلاش می‌کنیم و بستگی به این دارد که تیم‌های حریف و بالای جدولی چه عملکردی داشته باشند.

اگر دقت کنید از شروع فعالیتم در تیم گیتی‌پسند، تأسیسات دریایی تهران چند امتیاز بیشتر از گیتی‌پسند داشته و اکنون چند امتیاز از ما پایین‌تر است. تأسیسات دریایی در نیم‌فصل دوم از مجموع ۶ بازی در ۳ بازی باخته، یک بازی را مساوی کرده و تنها توانسته‌ در ۲ بازی پیروز شود و گیتی‌پسند جلوتر از این تیم است.

صحبت پایانی شما را می‌شنویم.

به هرحال تمام حرف‌های من بهانه است و نباید بهانه بیاوریم. همه باید برای کسب نتیجه تلاش کنیم که این موضوع قطعاً اتفاق افتاده و همه تلاششان را می‌کنند تا نتایج بهتری به دست آوریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 8 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۸
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

Futsal سه شنبه , ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۸

با سلام….
آقای شمس کی گفته علی افضل جاوید رو قبول نداشت …..
پارسال همون هایی که زیر آب افضل …لک .شمسایی .نظری .زحمتکش .شاپا .وزیرزاده و خیلی ها رو زدن باعث رفتن جاوید شدن و الا اون می موند….
عوام فریبی کار خوبی نیست ….
خود شمام بازی میدن ببین کجا بهت گفتم مصاحبه هم میکنی بجور بکن که به اعتبارت لطمه نخوره استاد……

علی پنجشنبه , ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴

عراقی زاده

نام ... سه شنبه , ۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷

اول اینکه چرا مسئولان سایت این مصاحبه را با چند روز تاخیر میگذارند؟
اما چند مورد در خصوص مصاحبه جناب شمس
قبل از انجام بازی همه تصور داشتند با توجه به اختلاف سطح بسیاری بازیکنان بازی چندان مشکلی برای گیتی نباشه بنابراین کمیته داوران هم انتظار بازی حساس نداشته و داوران خوب ولی با تجربه کم انتخاب کرده
ذکر این نکته هم لازم است که داوران کجا باید با تجربه گردند و چرا انتظار دارید اشتباه این داورا فقط برای تیمهای ضعیف یا کسانی که نفوذ ندارند باشد
تیم اگر تیم باشه حتی شش خطا هم باشه به عملکرد خودش به خوبی باید ادامه بده بقیه اش را در این مورد نمیگویم چون یاد میگیرید
در خیلی تیمها شرایط کمبود بازیکن در مقطعی اتفاق می افتد مثلا خود گیتی هم چنین شرایطی داشته ولی دلیل نمیشه همیشگی باشه
مثلا اگه تیم شیراز در یک بازی کامل نبود و پول هم نداره اگه جلوی شما کامل باشه شما باید نتیجه را واگذار کنید
جهت اطلاع در مورد برگشت این تیم هم باید بدانید هر روز از اصفهان برای بندرعباس پرواز نیست
اگر کسی اول هفته گفته پول نداریم بعد طور دیگری عمل کرده حتما از شما یاد گرفته که شب در تهران میگویید در تیمهای ملی مشغولم و به گیتی نمیتونم بیام ولی صبح با این تیم قرارداد بستید
انتظار دارید تیمهای ضعیف جلوی شما بیاید و بگویند بفرما بما گل بزن یکی از کارهای انان بازی فیزیکی است
بازیکن برتر اسیا از تیمهای ملی انتخاب میشه نه باشگاهی مثلا اگر اصغر در بازیهای ملی نباشه ایا انتخاب میشد ؟
چرا از بازیکن مصدوم استفاده کردید تا اسیب او تشدید شود و چرا برای بازیکنی که بهبود او نامعلومه درخواست تعویق بازی دارید
افضل یکی از اقایان عالیقدر و جاوید را میخواست و کشاورز را نمیخواست و نظراقای جنتی خلاف ان بود
وای به حال تیم بزرگ و پر مهره ای که چنین انتظاری دارد که تمام افراد را ملی پوش بیاورد تا نتیجه بگیرد
حضور شما باعث نتایج نبود بلکه ترتیب بازیهای اسان عامل ان بود کما اینکه چند بازی آخر افضل تقریبا سخت بود
افضل کمی تقاص نامردی سالهای قبل را داد و شما و صادقی هم چندان متفاوت نیستید
اوضاع مالی همیشه برای عده ای خاص در گیتی خوب بوده و همواره حق عده ای خورده شده
این که ضعف خود را فقط میخواهید از طریق بازیکن خوب و فشار و توهین تماشاگر جبران کنید زشت است
عده ای نوجوان و جوان بعضا بیخبر و تعدادی رفیق افرادی خاص به سالن میایند ولی انتظار دارید بسیار مردمی که پول انها را ناجوانمردانه گیتی نداده بیایند تشویق هم بکنند

علی چهارشنبه , ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰:۳۵

ضرری که عراقی زاده با آوردن افضل به گیتی پسند زد هیچکس به این تیم نزد.
واقعا آقای عراقی زاده با خودش چه فکری کرد؟
اگر فقط همین مهران عالیقدر را رد نکرده بودید الان وضعیت تیم خیلی بهتر بود

نام... چهارشنبه , ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۰۹

جناب شمس اگر گیتی پسند بازیکن نداره چرا با این همه تجربه مربیگری این تیم رو قبول کردید؟؟؟!!این حرف شما یک دروغ بزرگ !! هست چون گیتی پسند بیشترین ملی پوش را در تیم ملی دارد و هر تیمی آرزوی داشتن یکی از آنها را دارد تعجب می کنم چجوری شما یک روزی سر مربی تیم ملی بودید با این حرف های کودکانه ؟؟!! شما در هیچ کدام از این باخت ها ضعف فنی خودتان را عنوان نکردید به طوری که در تمامی بازی های شما ضعف در ارنج بازی و تعویض ها کاملا مشهود هست ولی شما دارید فرافکنی و فرا به جلو انجام می دهید!! بهتره قبول کنید که باید جای خودتان را به جوانهای علاقه مند بدهید تا بهانه نیاورند و بجای تهمت به تیم های دیگر و داوران بیشتر تلاش کنند

سامان چهارشنبه , ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۴۲

خنده داره یه مربی بزرگ این حرفا رو میزنه الان مگه تاسیسات قهرمانه پس چرا با جاوید و مهران از شما پایین تره مگه شما این تیم و قبل از گرفتن ندیده بودی استاد شمس اینا ترفندای شمان واسه بهم زدن افکار مدیران باشگاه ولی خواهشن به شعور مردم احترام بزارید

Futsal چهارشنبه , ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

بابت شاهکار جدایی این همه بازیکن و مربی خوب و نتیجه نگرفتن و بدون دغدغه قهرمان نشدن گیتی پسند تو این چند ساله که همیشه یک نفر خاص نزاشته کی باید پاسخگو باشه در ضمن استاد در مورد فعالیت الان خود شما هم اون آقا باید پاسخگو باشه ….

نام ... چهارشنبه , ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

اقای شمس لطفا حرفهای رضا صادقی را که مرتب براتون زمزمه میکنه را در غالب مصاحبه بیان نکنید