کد خبر : 115582
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1397 - 10:14
-

چرا دختران فوتسال با وجود قهرمانی به المپیک آرژانتین نمی‎روند؟

چرا دختران فوتسال با وجود قهرمانی به المپیک آرژانتین نمی‎روند؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال بانوان ایران که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در مسابقات جام ملت های آسیا شرکت داشت، روز گذشته در فینال این رقابت ها ژاپن را با نتیجه ۵ بر ۲ شکست داد و قهرمانی خود در این رقابت ها را تکرار کرد. قرار بود به تیم های

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،تیم ملی فوتسال بانوان ایران که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در مسابقات جام ملت های آسیا شرکت داشت، روز گذشته در فینال این رقابت ها ژاپن را با نتیجه ۵ بر ۲ شکست داد و قهرمانی خود در این رقابت ها را تکرار کرد.

قرار بود به تیم های اول و دوم این دوره ازمسابقات جام ملت های آسیا، سهمیه المپیک جوانان اختصاص داده شود اما تیم ایران با وجود این قهرمانی، از کسب این سهمیه بازماند تا تایلند که در همین مسابقات سوم شد، سهمیه را از آن خود کند.

اینکه «چرا تیم ملی فوتسال بانوان با وجود قهرمانی در آسیا نتوانست سهمیه المپیک را از آن خود کند و آیا احتمال دارد راهی برای اعزام این تیم به المپیک جوانان وجود داشته باشد؟»، پرسشی بود که اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی به آن پاسخ داد.

وی با تاکید بر اینکه در بازی های المپیک جوانان، متولی مسائل فنی فدراسیون های جهانی هر رشته هستند، خاطرنشان کرد: در مورد فوتسال و تیم ملی بانوان هم، خودِ فیفا تعیین کننده است. طبق قوانین فیفا و برای المپیک جوانان، از هر کشور فقط یک تیم در بخش پسران یا دختران می تواند در بازی ها شرکت داشته باشد.

رحیمی ادامه داد: فدراسیون جهانی فوتبال خیلی وقت پیش به صورت مکتوب این موضوع را به فدراسیون فوتبال ایران اطلاع رسانی کرده بود.  در واقع تیم بانوان، مربیان و بازیکنان این تیم با علم به این قانون در جام ملت های آسیا شرکت کردند و قهرمان شدند.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی تاکید کرد: دو سه هفته پیش هم که من برای حضور در اجلاس سرپرستان بازی های المپیک جوانان به آرژانتین سفر کرده بودند، مربی تیم ملی فوتسال بانوان از طریق تلگرام پیگیر همین مسئله بود. همانجا هم من تاکید کردم که طبق قانون فیفا فقط یک تیم می تواند از فوتسال ایران به آرژانتین اعزام شود و در این مورد هیچ کاری از دست ما بر نمی آید.

رحیمی با تاکید دوباره بر اینکه تصمیم گیری در این زمینه در حوزه اختیارات کمیته ملی المپیک نیست، گفت: تیم فوتسال پسران ایران سال گذشته سهمیه المپیک را گرفت. این تیم در فهرست کاروان اعزامی به آرژانتین قرار گرفته است. اینکه بخواهیم جابه جایی انجام دهیم یا تیم دختران را هم به این فهرست اضافه کنیم اصلا امکان پذیر نیست. قانون فیفا تاکید دارد که در هر رشته فقط یک تیم می تواند در المپیک جوانان شرکت کند و نمی توان تحت هیچ شرایطی خلاف این قانون عمل کرد.

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.