کد خبر : 116345
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 12:09
-

صانعی: فوتسال در المپیک جوانان، آزمایشی است/ به دنبال بازی با برزیل هستیم/ مشکلی ندارم، بانوان را اعزام کنید!

صانعی: فوتسال در المپیک جوانان، آزمایشی است/ به دنبال بازی با برزیل هستیم/ مشکلی ندارم، بانوان را اعزام کنید!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، علی صانعی درباره برنامه‌های تیم ملی المپیک فوتسال ایران برای حضور در المپیک جوانان آرژانتین بیان کرد: تمرین‌های ما در هفته جاری به دلیل تقارن با ایام امتحانات تعطیل است و قرار شده مرحله بعدی اردوها از ۲۲ تا ۲۵ خرداد و ۲۸ تا ۳۱ خرداد برگزار شود. برنامه

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، علی صانعی درباره برنامه‌های تیم ملی المپیک فوتسال ایران برای حضور در المپیک جوانان آرژانتین بیان کرد: تمرین‌های ما در هفته جاری به دلیل تقارن با ایام امتحانات تعطیل است و قرار شده مرحله بعدی اردوها از ۲۲ تا ۲۵ خرداد و ۲۸ تا ۳۱ خرداد برگزار شود. برنامه تیر ماه را هم به فدراسیون فوتبال داده‌ایم و هنوز زمان‌های دقیق آن مشخص نیست.

او همچنین درباره دیدارهای تدارکاتی تیم ملی المپیک توضیح داد: به دنبال تیم‌های مطرح هستیم تا بازی دوستانه برگزار کنیم. با برزیل صحبت‌هایی کرده‌ایم اما به دلیل فاصله ما با این کشور، هنوز چیزی قطعی نیست. از طرفی هم منتظر قرعه‌کشی مسابقات هستیم و قرار است تا بیستم تیر، گروه‌بندی مشخص شود چون اعلام کرده‌اند سه ماه مانده به اولین بازی، قرعه‌کشی انجام می‌شود. بازی با روسیه هم در برنامه‌هایمان است اما بیشتر به انجام بازی با برزیل تمایل داریم تا بتوانیم وضعیت خودمان را در یک بازی سخت، بسنجیم. بازی ما با ایتالیا بسیار نزدیک بود و در پایان به برتری رسیدیم. اگر بتوانیم با یک تیم قوی دیگر نیز بازی کنیم، عیار تیم دستمان خواهد آمد. همچنین زمان برگزاری مسابقه دوستانه نیز مهم است؛ اگر بازی با برزیل، نزدیک مسابقات برگزار شود، احتمال مصدومیت‌ بازیکنان وجود خواهد داشت و نباید این ریسک را کنیم.

صانعی در پاسخ به این پرسش که به دنبال چه جایگاهی در المپیک جوانان است، گفت: به قرار گرفتن در بین چهار تیم برتر مسابقات امیدواریم اما شرایطی که برای مسابقات اعلام کرده‌اند، کارمان را بسیار سخت می‌کند چرا که گفته‌اند هر تیم می‌تواند دو دروازه‌بان و هشت بازیکن داشته باشد. این در حالی است که در همه تورنمنت‌ها مجموعا با ۱۴ بازیکن شرکت می‌کنیم. البته این وضعیت برای همه تیم‌ها وجود دارد و با توجه به این که ۱۰ تیم در دو گروه پنج تیمی تقسیم‌بندی شده‌اند، هر تیم چهار بازی سنگین انجام خواهد داد؛ بنابراین فشار مسابقات بسیار بالاست. فکر می‌کنم مسئولان برگزاری المپیک جوانان، تجربه رویدادهای فوتسالی را ندارند و به این بازی‌ها به چشم یک تورنمنت آزمایشی نگاه می‌کنند چرا که آن‌ها می‌خواهند در آینده فوتسال را در المپیک اصلی، جایگزین فوتبال کنند.

سرمربی تیم ملی فوتسال المپیک ایران در بخش دیگری از گفت‌وگو درباره عدم حضور تیم ملی بانوان در المپیک جوانان به دلیل اعزام تیم آقایان به این تورنمنت گفت: برای من فرقی نمی‌کند چه تیمی در این مسابقات شرکت کند. خدا را شکر من در موفقیت هر دو تیم نیز سهیم بوده‌ام و تنها از مسئولان خواستم هر تیمی را که برای المپیک معرفی می‌کنند، زودتر به ما اعلام کنند. در نهایت نیز با تصمیم وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال، تیم آقایان انتخاب شد چون ما سال پیش سهمیه را گرفته بودیم و برای رجیستر کردن،‌ محدودیت زمانی داشتیم. اگر تیم آقایان را معرفی نمی‌کردیم، باید منتظر بانوان می‌ماندیم تا ببینیم سهمیه می‌گیرد یا نه. اگر بانوان سهمیه نمی‌گرفتند، هم آقایان و هم خانم‌ها المپیک را از دست می‌دادند. الان نیز بعد از اعتراض‌هایی که از سوی بانوان شده، نمی‌دانم می‌خواهند چه‌کار کنند و چه راهکاری دارند. اگر می‌توانند آقایان را حذف کنند و بانوان را بفرستند،‌ مشکلی نیست. ما نیز تیم زیر ۱۸ سال را به زیر ۲۰ سال منتقل می‌کنیم و اتفاق خاصی پیش نمی‌آید.

صانعی در پایان درباره جلسه‌اش با مهدی تاج درمورد پاداش‌های معوق تصریح کرد: جلسه‌ای با آقای تاج قبل از رفتنش به ترکیه داشتم و گفتم تیم ملی المپیک پیش از رفتن به مسابقات نیاز به روحیه دارد. تیم ملی زیر ۲۰ سال هم که پارسال قهرمان آسیا شد، هنوز پاداشش را نگرفته و بازیکنانش در تنگنای مالی هستند. امیدوارم در عید فطر، فرجی شود و پاداش‌ها را بدهند. من در پنج قهرمانی اخیر فوتسال ایران سهیم بودم اما مجموع همه آن‌ها از پاداش یک بازیکن کمتر است چرا که نام من به عنوان سرپرست یا مدیرفنی رد شده و پاداشم از بازیکنان کمتر است.

منبع‌: ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.