کد خبر : 118968
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1397 - 12:06
-

دوماه از وعده یک هفته‌ای وزارت گذشت/دختران قهرمان چشم انتظار وزیر

دوماه از وعده یک هفته‌ای وزارت گذشت/دختران قهرمان چشم انتظار وزیر

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،دختران فوتسال ایران در دوبار حضور خود در رقابت‌های آسیا دو عنوان قهرمانی را کسب کردند. دخترانی که بی ادعا برای عشق و علاقه خود تلاش کردند و قهرمان شدند، نه در هیاهوی رسانه ای و نه با خرج های میلیاردی! شاید چون بدونِ هیچ، قهرمان می شوند نباید دیده

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،دختران فوتسال ایران در دوبار حضور خود در رقابت‌های آسیا دو عنوان قهرمانی را کسب کردند. دخترانی که بی ادعا برای عشق و علاقه خود تلاش کردند و قهرمان شدند، نه در هیاهوی رسانه ای و نه با خرج های میلیاردی! شاید چون بدونِ هیچ، قهرمان می شوند نباید دیده شوند و شاید چون بی ادعا قهرمان می شوند ارزش کارشان آنطور که باید دیده نمی شود.

وزیر ورزش قرار بود یک هفته پس از بازگشت این قهرمانان دیداری با دختران فوتسال که قهرمان آسیا داشته باشد اما همچنان خبری از دیدار نیست! دیداری که فرشته کریمی، ستاره فوتسال زنان ایران و آسیا حدود یک سال پیش نیز خواستار آن بود اما تحقق نیافت!

حتی پس از قهرمانی دوباره در آسیا نیز محقق نشد! در زمان افتتاح سالن ورزشی به نام بهترین بازیکن آسیا نیز از وزیر دعوت شد اما باز هم وزیر نیامد! وزیر ورزشی که دو بار برای تماشای بازیهای تیم ملی به روسیه رفت و این تیم در مرحله مقدماتی حذف شد اما وزیر از تلاش مردان فوتبالیست راضی بود و به امید قهرمانی فوتبالیست ها در قاره آسیا نشسته است.

امیدی که دختران فوتسالیست دو بار آن را تکرار کرده اند. جالب است که دختران شایسته ایران هنوز پاداش‌های خود برای قهرمانی در آسیا را نیز نگرفته اند در حالیکه مردان فوتبالیست برای انجام بازی‌های خوب در جام جهانی بلافاصله پاداش هم دریافت کردند!

با این تفاسیر آیا باید وزیر ورزش را وزیر همه رشته ها دانست یا باید آن را وزیر فوتبال مردان بدانیم؟ ستاره فوتسال بانوان ایران تنها یک دیدار و نشست با وزیر می خواهد تا بتواند حرف‌هایش را بزند اما وزیر فعلا زمان مناسبی برای این ملاقات به او نداده است.

ورزش بانوان توجهات واقعی را می طلبد، پرچمداری در میادین بین المللی خوب است اما کافی نیست. آنها نیاز به دریافتِ به موقعِ پاداش هایشان دارند چرا که بسیاری از این دختران کمک خرج خانواده هایشان هستند. زحمات آن‌ها نیز زحمت است، حتی شاید این دختران مضاعف نیز تلاش می کنند. تلاشی مضاعف برای از میان برداشتن موانعِ بر سر راه و درخشش در میادین بین المللی.

تلاشی که حتی رسانه ملی، پخش کردن مسابقات هاکی را به  آن ترجیح داد. این دختران با پوشش کامل رقابت می کنند و تنها خواسته آنها پخش ضبط شده فیلم مسابقاتشان به امید جذب اسپانسرهاست تا پس از دوبار قهرمانی در آسیا دغدغه تیم برای حضور در لیگ برتر را نداشته باشند.

شهرزادمظفر، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان پس از درخشش در آسیا ناامید است و می گوید: تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که در مرحله‌ای قرار داریم که فکر می‌کردیم پس از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا، اتفاقات خوبی رخ دهد، اما واقعیت این است که پس از ۱۵ سال حضور در لیگ، در سخت‌ترین، پیچیده‌ترین و ناامیدکننده‌ترین نقطه ممکن قرار داریم.

وی ادامه می دهد: ۲۰-۱۵ سال همه ما زحمت کشیده‌ایم، موهای خود را سفید کرده و همه‌جور بالا و پایین را دیده‌ایم، اما باز در پایان هر لیگ و آغاز مجدد آن، باید این همه دردسر بکشیم و به ما بی‌حرمتی شود. آیا واقعاً ارزش یک قهرمان همین است؟ با تمام سختی‌هایی که می‌کشیم، باز در نقطه اول قرار داریم و این بسیار دردناک است.

تیم فوتسال بانوان برای نخستین بار، ۴ مهرماه سال ۹۴ عنوان قهرمانی در آسیا را کسب کرد و چهار روز پس از قهرمانی دیداری با محمود گودرزی، وزیر وقت ورزش داشت. دیداری که بیش تر از نظر معنوی برای آنها قابل ارزش بود، حال این تیم بار دیگر  فرصتی را برای بیان درد و دل هایش با وزیر می خواهد. دیداری که حتی روابط عمومی وزارت ورزش بلافاصله پس از قهرمانی دختران اعلام کرد که ظرف یک هفته آینده محقق خواهد شد اما تا به امروز و پس از گذشت حدود ۲ ماه هنوز خبری نیست و آن یک هفته نرسیده است!

منبع:مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.