کد خبر : 119859
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 مرداد 1397 - 10:08
-

انقلاب در هیات رئیسه /سازمان لیگ دست خودی ها می افتد!

انقلاب در هیات رئیسه /سازمان لیگ دست خودی ها می افتد!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در سالهای های اخیر و در بزنگاه های تصمیمات حیاتی سازمان لیگ فوتسال انتقاداتی از ترکیب آن یا تصمیماتی که در آن گرفته می شود شده است. اینکه چرا مدیرانی که جایی در فوتسال ندازند در هیات رئیسه هستند یا اینکه چرا باید افرادی مثل سعید نجاریان و کریم منصوری

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،در سالهای های اخیر و در بزنگاه های تصمیمات حیاتی سازمان لیگ فوتسال انتقاداتی از ترکیب آن یا تصمیماتی که در آن گرفته می شود شده است. اینکه چرا مدیرانی که جایی در فوتسال ندازند در هیات رئیسه هستند یا اینکه چرا باید افرادی مثل سعید نجاریان و کریم منصوری سالها در این سمت بوده و فرد تازه ای اجازه ورود به آن را نداشته باشد.

البته که حضور این دو با رای گیری و رای آوردن بوده با این حال در سالهای اخیر و با برخی تصمیمات جنجالی حمله شدیدی به هیات رئیسه و به خصوص این دو نفر شده است. از سوی دیگر مدتهاست که اختلافاتی بین اعضای هیات رئیسه بوجود آمده و آخرینش همین مراسم برترین های فوتسال بود که باعث دو دستگی شد.در مدت اخیر ماجرای حضور لژیونرها در لیگ ایران،توپ هایی که در بازی ها از آن استفاده می شود و برگزاری بازی های پلی آف، بعضا اختلافاتی را در بین اعضای هیات رئیسه ایجاد کرده بود.

همه این موارد باعث شده تا در اتفاقی عجیب و به دور از چشم برخی از اعضا تغییراتی در آئین نامه هیات رئیسه سازمان لیگ ایجاد شود تا با یکدستی بیشتر و تضارب آرای کمتر، هیات رئیسه به کار خود ادامه دهد.

آنطور که شنیدیم به زودی انتخابات هیات رئیسه با شیوه جدید و تغییرات تازه برگزار می شود. بر این اساس سهمیه لیگ برتری ها در رای گیری از ۶ سهمیه به ۴ سهمیه کاهش پیدا  کرده و برای داوران،هیات ها و بانوان هم سهمیه محدودی در نظر گرفته شده است.نکته عجیب اما افزایش مدت زمان فعالیت هیات رئیسه است به نحوی که به جای ۲ سال ۴ سال فعالیت کرده و هر ۴ سال یکبار شاهد انتخابات هستیم.با توجه به اینکه فوتسال هر سال با فعل و انفعالات زیادی همراه است ۴ ساله کردن حضور اعضا تا حدودی عجیب به نظر می رسد.

این تنها بخشی از تغییرات رخ داده است چرا که شنیدیم قرار است سهمیه مدیران عامل حاضر در هیات رئیسه از دو سهمیه به یک سهمیه کاهش پیدا کند و آن سهمیه هم تنها در اختیار مدیران عامل نخواهد بود وهر فردی به نمایندگی از باشگاه می تواند کاندیدا شده و عضو سازمان لیگ شود.پیش از این کریم منصوری و سعید نجاریان دو مدیرعاملی بودند که با رای گیری راهی هیات رئیسه شدند اما حالا عملا سهمیه این دو نفر به یکی کاهش پیدا کرده و لزومی هم ندارد گزینه مورد نظر حتما مدیرعامل باشد.اما تکلیف جایگزین این فرد چیست؟ قرار است یک عضو انتخابی از سوی هیات های فوتبال استانها باشد به عبارتی مثلا رئیس هیات فوتیال یزد می تواند در صورت کاندیدا شدن و رای آوردن عضو هیات رئیسه سازمان لیگ شود بدون اینکه تیمی در لیگ برتر یا دسته اول داشته باشد.

پیش از این یک رئیس هیات فوتبال به صورت انتصابی راهی سازمان لیگ فوتسال می شد که سالهای اخیر  محمدرضا غفاری رئیس هیات فوتبال مرکزی عضو ثابت بود و حالا یک رئیس هیات فوتبال دیگرهم انتخابی خواهد بود تا عملا به جز رئیس از ۵ عضو دیگر تنها یک نماینده از باشگاه ها را شاهد باشیم و ۴ عضو دیگر همسو با رئیس سازمان لیگ که رئیس کمیته فوتسال هم خواهد بود هستند و به نوعی حرف، حرف آنهاست و نماینده باشگاه کمترین حق رای را دارد.

نکته عجیب اینکه درتغییرات رخ داده که معلوم نیست از سوی چه کسی تدوین شده و چطور قرار است اجرایی شود اعضا حق حضور در بیش از سه دوره از هیات رئیسه را ندارند تا با این قانون عملا درب خروجی به کریم منصوری و سعید نجاریان دو عضو پرحاشیه سازمان لیگ نشان داده شده و اجازه نامزدی دوباره برای هیات رئیسه سازمان لیگ به آنها داده نشود.حالا باید دید در ادامه و با مشخص شدن ساز و کار جدید هیات رئیسه سازمان لیگ چه اتفاقاتی رخ خواهد داد و آیا شاهد اعمال تغییراتی جدید و نفوذ بیشتر باشگاه ها در تصمیم گیری هایی که پای آنها در میان است خواهیم بود یا نه؟

منبع:خبرورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.