کد خبر : 120806
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 شهریور 1397 - 15:58
-

دبیری:فوتسال می‌تواند به بازی‌های آسیایی و المپیک راه یابد

دبیری:فوتسال می‌تواند به بازی‌های آسیایی و المپیک راه یابد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،شهرام دبیری اظهار داشت: عملکرد کاروان ایران در بازی‌هایی آسیایی قابل ستایش بوده و اینکه توانستیم تقریبا به اندازه ۲ دوره قبلی مدال طلا کسب کرده و از  لحاظ تعداد مدال هم افزایش داشتیم، نشان می‌دهد که عملکرد ایران در این مسابقات مطلوب و قابل قبول بوده است. وی افزود:

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،شهرام دبیری اظهار داشت: عملکرد کاروان ایران در بازی‌هایی آسیایی قابل ستایش بوده و اینکه توانستیم تقریبا به اندازه ۲ دوره قبلی مدال طلا کسب کرده و از  لحاظ تعداد مدال هم افزایش داشتیم، نشان می‌دهد که عملکرد ایران در این مسابقات مطلوب و قابل قبول بوده است.

وی افزود: حلاوت این موفقیت زمانی برای ما بیشتر می‌شود که ۳ طلا و ۲ نقره حاصل تلاش ورزشکاران آذربایجان‌شرقی در بازی‌های آسیایی بود.

مدیر باشگاه دبیری تبریز افزود: سقوط یک پله‌ای ایران در جدول توزیع مدال نباید بهانه‌ای برای تخریب رشته‌های ورزشی شود، هر چند معتقد هستم باید با برگزاری جلسات تخصصی در رشته‌هایی که موفق به کسب مدال نشدیم، باید دلایل ناکامی را بررسی و شناسایی کرده و برنامه‌ریزی برای موفقیت در دوره‌‌ بعدی را انجام داد.

شهرام دبیری تاکید کرد: تعداد مدال‌های کره جنوبی نسبت به دوره قبل تقریبا نصف شده و ازبکستان نیز افت چشمگیری نسبت به دوره قبل در کسب طلا داشت، در حالی که هر ۲ کشور از مدعیان ورزش آسیا بوده و در این شرایط ایران نسبت به دوره گذشته ثبات لازم را داشته است.

مربی سابق تیم فوتسال دبیری تبریز گفت: ما پنجمی آسیا را تنها با یک طلا به ازبکستان واگذار کردیم و این در حالی است که همین طلا می‌توانست با حضور رشته فوتسال در بازی‌های آسیایی محرز شود.

وی افزود: هر چند فوتسال جزو بازی‌های سالنی محسوب می‌شود، اما این رشته دقیقا شرایط والیبال و بسکتبال را داشته و با استناد به حضور والیبال، بسکتبال و حتی هندبال و کبدی می‌توان با رایزنی لازم به کمیته المپیک آسیا شرایط حضور این رشته را در بازی‌های آسیایی فراهم کرد.

دبیری گفت: برگزاری رشته فوتبال در بازی‌های آسیایی به دلیل عدم برگزاری دور مقدماتی سبب شده که میزبانان با مشکلات زیادی در برنامه ریزی مسابقات مواجه شده و حتی این  رشته فوتبال چند روز زودتر از شروع رسمی بازی‌های آسیایی آغاز می‌شود و شاید به نوعی کمیته المپیک آسیا برای این مسابقات محدودیت تعداد تیم‌های شرکت کننده را اعمال کرده و در کنار آن رشته فوتسال هم در این مسابقات گنجانده شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تبریز تاکید کرد: چین با نفوذ خود ووشو را وارد بازی‌های آسیایی کرده و کره جنوبی هم تکواندو و ژاپن کاراته را به تقویم این مسابقات گنجانده اند و اندونزی نیز برای قبول میزبانی مسابقات با رشته عجیب پنجاک سیلات موفق به قرار گرفتن در رتبه چهارم آسیا شد و ما هم می‌توانیم بابت حمایت‌هایی زیادی که از فوتسال آسیا کرده و میزبانی‌های زیادی را نیز تقبل کردیم، کمیته المپیک آسیا و کنفدراسیون فوتبال آسیا برای قرار دادن این رشته در بازی‌های آسیایی تحت فشار قرار دهیم.

دبیری گفت: حضور فوتسال در بازی‌های آسیایی می‌تواند مقدمه‌ای برای حضور این رشته در المپیک محسوب شده و باید تمامی اقدامات خود را برای المپیکی کردن این رشته انجام دهیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

نام ... جمعه , ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳

چرا فوتسال در المپیک و بازیهای اسیایی نیست

چرا والیبال ساحلی است ولی فوتبال ساحلی نیست
چرا تعداد کشتی گیران کم شده
همه از بی عرضگی مسئولین ماست