کد خبر : 137365
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 تیر 1398 - 12:38
-

شمسایی :زنگ خطراز بازی مقابل لبنان آغاز شد/ در این ناکامی همه مقصر هستیم

شمسایی :زنگ خطراز بازی مقابل لبنان آغاز شد/ در این ناکامی همه مقصر هستیم
عضو کمیته فنی و توسعه فوتسال در مورد عملکرد تیم زیر 20 سال نظرش را گفت.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،وحید شمسایی درباره ناکامی تیم امید فوتسال در فینال رقابت‌های زیر ۲۰ سال آسیا، گفت: همه ما  به دنبالی قهرمانی تیم در این مسابقات بودیم، به‌خصوص اینکه این رقابت‌ها در ایران برگزار شد. البته فوتسال چندین سال است که در تمامی مسابقات پیروز میدان شده و به همین خاطر توقعات از آنها بالا رفته و همه به دنبال نتیجه گرفتن هستند. ضمن اینکه تیم‌های پایه ما نسبت به تیمی مانند ژاپن خیلی عقب است. در رده پایه، تیم ژاپن پس از اینکه دو سال پیش قهرمانی این رقابت‌ها را از دست داد، برنامه‌ریزی کرد تا بعد از دو سال به عنوان قهرمانی برسد و همین اتفاق هم افتاد.

وی ادامه داد: تیم ایران در مرحله فینال نتوانست حریف ژاپن شود و در نهایت در ثانیه‌های پایانی شکست خورد و با شکست اندونزی در رده‌بندی به عنوان سومی بسنده کرد. به نظرم ما نباید تنها به امروز و فردا فکر کنیم بلکه باید به آینده و نسل جدیدی که قرار است به تیم فوتسال اضافه شوند بیندیشیم. به‌طور حتم اگر برنامه‌ریزی نداشته باشیم، قطعاً جام‌های دیگر را از دست خواهیم داد و این زنگ خطر برای فوتسال در رده‌های پایه خواهد بود. پیش از رقابت‌های زیر ۲۰ سال آسیا، فدراسیون یک تورنمنت برای ملی‌پوشان در نظر گرفته بود که در آن مسابقه ما مقابل ژاپن پیروز شدیم و در برابر اندونزی شکست خوردیم. در این رقابت‌ها درست برعکس این اتفاق رقم خورد و مقابل ژاپن شکست خوردیم و برابر اندونزی پیروز شدیم. کاش این اتفاق در آن تورنمنت رقم می‌خورد که ما نقاط ضعف خودمان را مقابل ژاپن پیدا می‌کردیم.

شمسایی در پاسخ به این سؤال که کمیته فنی و توسعه فوتسال بهتر بود هدایت تیم را به شخص دیگری واگذار می‌کردند، اظهار کرد: زمانی که یک تیم شکست می‌خورد، نوک تمام انتقادها به سمت سرمربی تیم نشانه می‌رود. من نمی‌خواهم از عملکرد کسی دفاع کنم اما به نظرم وقتی یک تیم نتیجه نمی‌گیرد، همه در آن دخیل هستند، از اعضای کمیته فنی تا فدراسیون و همچنین سرمربی در نتیجه نگرفتن این تیم سهیم هستند. ضمن اینکه زمانی که ما به عنوان کمیته فنی تشکیل جلسه دادیم، شاندیزی به عنوان سرمربی این تیم در زمان کفاشیان انتخاب شده بود. ما دخل و تصرفی در انتخاب سرمربی تیم نداشتیم.

عضو کمیته فنی فوتسال ادامه داد: ۲۰ روز بعد از تشکیل جلسه ما، مقدماتی این مسابقات برگزار شد. بنابراین وقت کافی نداشتیم تا کادر فنی را تقویت کنیم. از طرفی شاندیزی به همراه صانعی در المپیک جوانان و مسابقات زیر ۲۰ سال حضور پیدا کرده بود و شناخت کافی از این تیم داشتند. شاندیزی در بحث استعدادیابی، مدت‌ها در کنار این تیم بود و اشراف کامل به بازیکنان داشت.

شمسایی در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید از شکست تیم فوتسال زیر ۲۰ سال در مرحله فینال درس بگیریم. چه اشکالی دارد ما یکی دو سال ناکام باشیم اما برای ۱۰ سال آینده برنامه‌ریزی کنیم تا تیم بتواند عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. تیم ایران در مقابل هنگ‌کنگ یک بازی معمولی ارائه داد. مقابل افغانستان بازی کمی پیچیده شد و هر دو تیم در یک سطح بازی می‌کردند اما در نهایت تجربه بازیکنان ایران باعث شد که آنها این بازی را پیروز شوند اما به نظرم زنگ خطر برای فوتسال پایه از بازی مقابل لبنان آغاز شد.

وی گفت: البته ما در مقابل لبنان پیروز شدیم اما باید برنامه‌ریزی کنیم. در بازی مقابل ژاپن در ۳۸ ثانیه پایانی در حالی که تیم ایران کاملاً سوار بازی بود اما با یک گل شیرازه‌اش به هم ریخت و در نهایت مقابل ژاپن شکست خورد. زمانی که از تیم ژاپن گل خوردیم، عملاً به‌لحاظ روحی و روانی، تیم به هم ریخت اما در مقابل تیم ژاپن از بازی اول تا بازی فینال با نظم بازی کرد و در نهایت آن چیزی را که می‌خواستند با اقتدار به دست آوردند.

شمسایی در پایان عنوان کرد: همان‌طور که گفتم از حالا به بعد باید برنامه‌ریزی کنیم تا دو سال دیگر در این رقابت‌ها عنوان قهرمانی را کسب کنند. نباید بگوییم که شاندیزی بد بود بلکه به نظرم همه مجموعه بد بودند و حالا باید از این شکست درس بگیریم. نمی‌توان در عرض ۵۰ یا ۱۰۰ روز، بازیکن برای این مسابقات انتخاب کرد، آنها را آماده و راهی مسابقات کنیم بلکه باید با برنامه‌ریزی از چند سال قبل روی بازیکنان کار کنیم تا در این میدان نتیجه‌اش را بگیریم، همان کاری که ژاپنی‌های از دو سال گذشته آغاز کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.

ناشناس دوشنبه , ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴

بالاخره آقای شمسایی بعدازپست گفتن ی انتقادهای دولبه از هم کرد
ماشمسایی سابق رو میاییم
واقعاصندلیها چقدرآدما رو عوض میکنه انگار