کد خبر : 137650
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 تیر 1398 - 13:28
-

آغاز فصلی نو در تاریخ لیگ برتر فوتسال

آغاز فصلی نو در تاریخ لیگ برتر فوتسال

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، داستان این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتسال با ۱۴ تیم در حالی آغاز می‌شود که برخی تیم‌ها به خوبی و به موقع تمرینات خود را شروع کردند و برخی دیگر نیز شرایط خوبی ندارند.به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، لیگ برتر فوتسال در حالی روز جمعه ۱۴ تیرماه آغاز

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، داستان این فصل از رقابت‌های لیگ برتر فوتسال با ۱۴ تیم در حالی آغاز می‌شود که برخی تیم‌ها به خوبی و به موقع تمرینات خود را شروع کردند و برخی دیگر نیز شرایط خوبی ندارند.
به گزارش ایسنا- منطقه اصفهان، لیگ برتر فوتسال در حالی روز جمعه ۱۴ تیرماه آغاز می‌شود که بین تیم‌ها از نظرات مختلف، اختلافاتی وجود دارد. در این گزارش به بررسی مختصری در خصوص هر یک از تیم‌ها می‌پردازیم.
مس سونگون ورزقان
نارنجی پوشان ورزقان فصل گذشته جشن قهرمانی خود را در شهر اصفهان برگزار کردند. این تیم برای فصل پیش رو قرارداد سرمربی تیم خود، اسماعیل تقی پور را تمدید کرد. مسی‌ها برای تقویت کادر فنی خود یک مربی خارجی نیز به نیمکت خود اضافه کردند. از تیم مس بازیکنانی مثل حمید احمدی، مرتضی عزتی و محمدرضا سنگ سفیدی به گیتی پسند پیوستند. فرهاد فخیم، علیرضا صمیمی، سعید مؤمنی و سعید تقی زاده بازیکنانی بودند که قرارداد خود را تمدید کردند. همچنین مهدی جاوید، مسلم اولادقباد و محمد شجری از گیتی پسند به مس پیوستند. بازیکنان تمرینات خود را با اردوی کیش شروع کردند و بازی‌های دوستانه‌ای با تیم‌های لیگ برتری انجام دادند. نارنجی پوشان امسال علاوه بر لیگ، نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا نیز هستند تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند. اولین بازی فصل این تیم در شهر بهبهان با تیم اهورا خواهد بود.

گیتی پسند اصفهان
گیتی پسندی‌ها که فصل گذشته، هفته‌ها صدر جدول لیگ برتر فوتسال بودند در فینال لیگ برتر، مغلوب حریف خود مس سونگون شدند و قهرمانی را در اصفهان از دست دادند. این تیم فصل گذشته با حواشی زیادی نیز دست و پنجه نرم کرد. پس از ناکامی فصل گذشته مسئولان باشگاه گیتی پسند برای این فصل حمید بیغم را در رأس کادر فنی خود قرار دادند. بیغم که با مس سونگون قهرمانی لیگ و آسیا را در کارنامه خود دارد، علی آذرپرور و منصور مولایی را به عنوان دستیاران خود برگزید. پس از حضور بیغم در گیتی پسند حمید احمدی، مرتضی عزتی محمدرضا سنگ سفیدی، پیمان حفیظی، میثم برمشوری برای این فصل لباس قرمز بر تن کردند. بازیکنانی مثل محمد کشاورز، سپهر محمدی، محمدرضا درخشانی، مهران عالیقدر و سعید احمد عباسی با گیتی پسند تمدید کردند. گیتی پسندی‌ها دقیقاً یک هفته زودتر از مس سونگون تمرینات خود را با برپایی اردویی یک هفته‌ای در کیش آغاز کردند. ابتدا کارهای بدنی را در دستور کار خود قرار دادند و رفته‌رفته فشار را کاهش دادند و رو به مسائل تاکتیکی آوردند. گیتی پسندی‌ها در دوران آماده‌سازی خود با تیم‌های اهورا بهبهان و شاهین کرمانشاه مسابقه دوستانه برگزار کردند. گیتی پسندی‌ها از حواشی فصل گذشته درس‌های زیادی گرفته‌اند و این فصل برای کاهش دادن این حواشی و هموار کردن مسیر قهرمانی خود فکر می‌کنند. گیتی پسندی‌ها در اولین بازی فصل خود به مصاف تیم همشهری یعنی هایپر شاهین‌شهر می‌روند.
ملی حفاری اهواز
اهوازی‌ها فصل گذشته تیم تقریباً جوانی را داشتند و در پلی‌آف حذف شدند. مدیران این تیم برای این فصل یعقوب مراقی که سال‌های گذشته در تیم‌های پایه ملی حفاری فعالیت کرده است را به‌عنوان سرمربی انتخاب کردند. اکثر بازیکنان فصل گذشته این تیم تمدید کردند و بهزاد عظیمی از این تیم جدا شد. اهوازی‌ها همچنین به دنبال فرهاد توکلی و علیرضا رفیعی پور هستند. حفاری اکثر سال‌ها تیمی بومی داشته است و برای این فصل نیز سنت‌شکنی نکرده است. یعقوب مراقی در مراحل آماده‌سازی تیمش اردویی یک‌هفته‌ای در بروجن را در دستور کار قرار داد. همچنین در این اردو بازی‌های دوستانه نیز انجام دادند. اهوازی‌ها در اولین بازی این فصل مهمان شاهین کرمانشاه هستند.

فرش آرا مشهد
تیمی که فصل گذشته جزء ۸ تیم بالای جدول قرار گرفت اما سرانجامان ها حذف در مرحله پلی‌آف بود. فرش آرایی‌ها برای این فصل بازیکنانی مثل سعید سروری، بهزاد عظیمی و قدرت بهادری را در خدمت گرفتند. تبریز مقصد اردوی پیش فصل تیم مجید مرتضایی بود. آن‌ها بازی‌های دوستانه‌ای با تیم‌های منتخب تبریز و مس سونگون انجام دادند. مشهدی‌ها که غالباً جزء تیم‌های میانه جدول محسوب می‌شوند در این فصل با بازگشتن قدرت بهادری از چین می‌توانند حریف سرسختی برای مدعیان باشند. اولین دیدار آن‌ها در شهر ورامین با تیم ستارگان این شهر خواهد بود.

سوهان محمد سیما قم
این تیم فصل گذشته در پلی‌آف به دست مس سونگون حذف شد. مدیران این باشگاه برای فصل پیش رو مهدی غیاثی را به‌عنوان سرمربی انتخاب کردند. قمی‌ها مهره کلیدی فصل گذشته خود یعنی علیرضا وفایی را از دست دادند و نتوانستند وی را به ماندن راضی کنند. مجید بیضایی و جعفر نجفی بازیکنانی بودند که به این تیم اضافه شدند. سوهان محمد سیما قم بازی‌های دوستانه و پرحاشیه‌ای را با شهروند ساری و هایپر شاهین‌شهر در قم برگزار کردند. مقاومت البرز یا مقاومت شهرداری کرج اولین تیمی است که از قمی‌ها در این فصل میزبانی می‌کند.

هایپر شاهین‌شهر
دومین نماینده شهر اصفهان، با نایب‌قهرمانی فصل گذشته لیگ یک جواز حضور در لیگ برتر فوتسال را کسب کرد. سعید رستمی به‌عنوان سرمربی این تیم سعی کرده است شاکله تیم فصل گذشته خود را برای این فصل نیز حفظ کند. هایپری ها ابراهیم حسینی، سعید افشار، مجید حاجی بنده، مهدی زاهدی، علی رمضانپور و رضا آبگون را به خدمت گرفتند. افشین کاظمی بازیکن فضل گذشته گیتی پسند نیز از گزینه‌های مورد نظر این تیم است. با نظر رستمی همچنین علیرضا صدیق دروازه‌بان سابق تیم ملی زیر ۲۰ سال و بلال اسماعیلی بازیکن تیم ملی زیر ۲۰ سال به این تیم اضافه شدند. هایپری ها اردویی چند روزه را در شهر قم برپا کردند و با تیم‌های سوهان محمد سیما قم و شهروند ساری بازی دوستانه برگزار کردند. هایپری ها جذاب‌ترین دیدار اولین هفته لیگ برتر فوتسال را در دربی اصفهان با گیتی پسند رقم می‌زنند.
شهروند ساری
شهروند نیز جزء تیم‌هایی بود که به دست مس سونگون در پلی‌آف حذف شد. مدیران این باشگاه برای فصل پیش رو رضا لک را به‌عنوان سرمربی انتخاب کردند. آن‌ها نیز با اکثر بازیکنان فصل گذشته خود تمدید کردند. امین مجیدی پور، بهنام فعال، علی میکائیلی و علی اسعدی بازیکنانی بودند که به جمع ساروی های پیوستند. شهروندی‌ها در راستای آماده‌سازی پیش فصل، دو بازی دوستانه را در شهر قم با هایپر شاهین‌شهر و سوهان محمد سیما قم انجام دادند. آن‌ها در اولین بازی فصل خود در قلعه عقاب‌ها میزبان سن ایچ ساوه هستند.آذرخش بندرعباس
آذرخش یکی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتسال بود که فصل گذشته با مشکلات مالی فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کرد. آن‌ها حتی زمانی که اکثر تیم‌ها تمرینات خود را برای لیگ برتر شروع کرده بودند، برای واگذاری امتیاز تیم جلسه می‌گرفتند. در نهایت با قول برخی مسئولین استانی این تیم تمرینات خود را زیر نظر عباس روزپیکر برای لیگ برتر آغاز کرد. اسحاق سورغالی و پوریا گلشنی جزء بازیکنانی هستند که به این تیم اضافه شده‌اند. همچنین میلاد قنبرزاده، میلاد چراغی و امین نصرالله زاده قرارداد خود را با این تیم تمدید کردند. اولین بازی این تیم در این فصل برابر ارژن شیراز خواهد بود.

سن ایچ ساوه
با سقوط شهرداری ساوه از لیگ برتر فوتسال، سن ایچ تنها نماینده ساوجی‌ها در لیگ برتر این فصل لقب می‌گیرد. جواد اصغری مقدم به‌عنوان سرمربی بازیکن قرارداد خود را با این باشگاه تمدید کرد. بازیکنانی همچون علیرضا جوان، سید حسین حسینی، طاها نعمتیان و رضا تمیزی به این تیم اضافه شدند. اصغری مقدم در راستای آماده‌سازی تیم خود اردویی را در نوشهر برگزار کرد. ساوجی‌ها اولین دیدار خود را در ساری مهمان شهروند هستند.
ارژن شیراز
ارژنی ها برای این فصل، بازهم حمید کمالی را به‌عنوان سرمربی خود انتخاب کردند. مدیران این تیم قصد واگذاری امتیاز تیم به پارسیان شهر قدس را داشتند اما درنهایت این اتفاق صورت نگرفت. به علت مشخص نبودن وضعیت این تیم بازیکنانی مثل جعفر نجفی، مهدی زاهدی و اسحاق سورغالی از این تیم جدا شدند. ظاهراً ارژنی ها در نقل و انتقالات فعالیت چشمیگری هم نداشته‌اند. آن‌ها باید در هفته اول این فصل از تیم آذرخش بندرعباس میزبانی کنند.

مقاومت شهرداری کرج
نام این تیم در فصل گذشته مقاومت البرز بود. ظاهراً با تغییر اسپانسر نام تیم نیز تغییراتی داشته است. فرهاد کشاورز سرمربی فصل گذشته این تیم برای یک فصل دیگر با این تیم تمدید کرد. شاخص‌ترین بازیکن دو فصل اخیر آن‌ها یعنی سید احسان سهیلی مقدم نیز با این تیم تمدید کرد. مهدی نوروزی بازیکن تیم ملی افغانستان نیز یکی ازبازیکنانی بود که به این تیم پیوست. فرهاد کشاورز برای آماده کردن تیم خود یک بازی دوستانه با تیم ملی ناشنوایان برگزار کرد. کرجی‌ها در هفته اول میزبان سوهان محمد سیما قم هستند.
اهورا بهبهان
اهورایی‌ها نیز ازجمله تیم‌هایی بودند که در بازی‌های آخر فصل گذشته با کم‌ترین تعداد ممکن نفرات راهی شهرهای دیگر می‌شدند. هواداران آن‌ها نقش مهمی در بقای این تیم در لیگ برتر داشتند. آن‌ها برای آمادگی هرچه بیشتر برای لیگ اردویی در اصفهان برگزار کردند و با تیم گیتی پسند نیز مسابقه‌ای دادند. اهورایی‌ها لیگ را با یک بازی سخت شروع می‌کنند. آن‌ها در شهر بهبهان میزبان مس سونگون ورزقان هستند.

شاهین کرمانشاه
شاهینی‌ها فصل گذشته قهرمان لیگ دسته اول شدند و توانستند به لیگ برتر صعود کنند. آن‌ها حسین افضلی را به عنوان سرمربی خود انتخاب کردند. همچنین یکی از تیم‌هایی بودند که در اصفهان اردو زدند و با گیتی پسند نیز دو بازی دوستانه انجام دادند. اکنون اما یک هفته مانده به لیگ حسین افضلی از این تیم جدا شده است. آن‌ها در اولین دیدار باید در کرمانشاه به مصاف ملی حفاری بروند.
ستارگان ورامین
تیمی که با خرید امتیاز مقاومت قرچک در لیگ برتر حضور دارد. رضا داورزنی به‌عنوان سرمربی و حسین حسن‌زاده به‌عنوان مربی این تیم معرفی شده‌اند. شاکله این تیم را بازیکنان فصل گذشته مقاومت قرچک شکل می‌دهند. شاخص‌ترین بازیکن آن‌ها محمد طاهری ملی‌پوش و کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال است. فرش آرا مشهد اولین تیمی است که ورامینی‌ها به مصاف آن خواهند رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.