کد خبر : 137791
تاریخ انتشار : جمعه 14 تیر 1398 - 16:03
-

ترابیان: از فوتبال متنفر شدم، قتل که نکردیم/حکم کمیته اخلاق من و خانواده ام را اذیت کرد

ترابیان: از فوتبال متنفر شدم، قتل که نکردیم/حکم کمیته اخلاق من و خانواده ام را اذیت کرد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،عباس ترابیان در برنامه ورزش و مردم در خصوص حکم محرومیت پنج ساله از فعالیت‌های فوتبالی که توسط کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال صادر شد، گفت: این حکم بدوی در ارتباط با پرونده شرکت MP&SILVA است که توسط کمیته اخلاق صادر و به ما ابلاغ شده است. ما حق اعتراض داریم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،عباس ترابیان در برنامه ورزش و مردم در خصوص حکم محرومیت پنج ساله از فعالیت‌های فوتبالی که توسط کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال صادر شد، گفت: این حکم بدوی در ارتباط با پرونده شرکت MP&SILVA است که توسط کمیته اخلاق صادر و به ما ابلاغ شده است. ما حق اعتراض داریم که این پرونده به کمیته استیناف ارجاع  داده شود. این حکم من و خانواده‌ام را بسیار اذیت کرده و در واقع مزد ۲۱ سال خدمت من را این گونه دادند. 

ترابیان در ادامه گفت: حکمی که داده شده ۵ سال عدم فعالیت در تمام سطوح فوتبال به اضافه یک جریمه نقدی است و حتی در آن از فدراسیون خواسته شده که این ماجرا را به صورت قضایی دنبال کنند در حالی که من هنوز یک بار هم به کلانتری نرفته‌ام. چیزی که در این حکم عنوان شده تضییع حقوق فدراسیون است و بندهای زیادی دارد. ما در سال ۲۰۱۴ بنا بر دستور رئیس فدراسیون قراردادی را که سال ۲۰۱۳ با شرکت ام‌پی‌سیلوا بسته شد بود داشتیم و در هر بازی باید ۴۰ هزار دلار دریافت می‌کردیم، این قرارداد در ابتدا خوب اجرا شد و پول هم پرداخت شد. بعد از قرارداد ۲۰۱۳ مذاکرات جدیدی را شروع کردیم و روی این شرکت فشار ایجاد کردیم که مبلغ افزایش پیدا کند. قرارداد جدید در سال ۲۰۱۴ برای ۴ بازی مقدماتی جام جهانی بسته شد.

وی در خصوص فعالیت‌های این شرکت عنوان کرد: این شرکت همکاری زیادی با فدراسیون‌ها، لیگ‌ها و باشگاه‌های معتبر دنیا داشته است، با لیگ برتر انگلستان، سازمان بین‌المللی هندبال، فدراسیون تنیس فرانسه و غیره کار کرده است. برای فیفا و AFC شناخته شده است و حتی با فدراسیون‌های فوتبال مالزی و سنگاپور نیز قرارداد داشته است. 

ترابیان در خصوص قرارداد ۷۹ هزار دلاری با این شرکت گفت: در ۱۲ اکتبر ۲۰۱۵ بازی اول ما انجام شد و پس از آن شروع به مکاتبه با این شرکت کردیم. برای این بازی باید ۷۹ هزار دلار به ما پرداخت می‌شد اما متوجه شدیم که این شرکت مشغول وقت‌کشی است. ما پیگیری‌های زیادی انجام دادیم. آن‌ها از ما خواستند که صورت‌حساب را با مُهر فدراسیون برای آنها بفرستیم، سندی داریم که به ما نشان می‌دهد پول را باید به چه ترتیبی دریافت می‌کردیم. چون نمی‌توانستیم حسابیداشته باشیم که این پول را مستقیم دریافت کنیم بنابراین شرکتی بود که با فدراسیون همکاری داشت و قرار شد پول را از طریق آنها دریافت کنیم. 

رئیس سابق کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: در سندی که ما برای آنها ارسال کردیم، مُهری که زده شده کج است و روی آن می‌توان زوایای مُهر را با خطوط ۷۹ هزار دلار تشخیص داد، تاریخ این صورت‌حساب ۲ نوامبر ۲۰۱۵ است. گردش کار به این صورت بود که توسط امور مالی صورت‌حساب تهیه می‌شد و رئیس فدراسیون آن را ملاحظه می‌کرد و سپس مُهر می‌شد. 

ترابیان افزود: ما مبالغ بسیار زیادی را طبق این گردش داشتیم، در نهایت وقتی امور بین‌الملل صورت‌حساب را برای من فرستاد من هم آن را برای شرکت مربوطه ارسال کردم. یکی از ابهامات مطرح شده این بود که چرا از ایمیل شخصی استفاده کردم اما در سال ۲۰۱۴ هیچ فدراسیون ورزشی ما اتوماسیون متمرکزی نداشت که همه بتوانند در مسیری که از قبل مشخص شده ایمیل‌ها را ارسال کنند. من عضو و ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا بودم و خود این کنفدراسیون هم این را نداشت.

وی در خصوص نحوه پرداخت این پول از جانب شرکت ام‌پی‌سیلوا گفت: این شرکت از ما خواست که به خاطر مشکلات ارزی ۷۹ هزار دلار به درهم پرداخت شود. علی کفاشیان هم به ما گفت پول را به هر ارزی هست بگیرید، رقم را به شکل درهم حساب کرده و برای آنها فرستادیم، در سندی که در تاریخ ۱۴ نوامبر برای آنها فرستادیم مُهر صورت‌حساب خیلی صاف خورده است و آنها هم نوع وصول را به صورت ایمیل اعلام کردند اما در تاریخ ۲۲ نوامبر به ما گفتند پول شما را داده‌ایم و بعد از آن به ما اعلام کردند در ایمیلی که داده‌اید شرکت دیگری را معرفی کردید! ما از این مسأله تعجب کردیم از آنها خواستیم که ایمیل را دوباره برای ما ارسال کنند، آنها ایمیل را برای ما فرستادند که در واقع سند ساختگی است که از روی سند ۷۹ هزار دلاری آن را درست کردند و شاید روی اشتباه و عجله تاریخ ۲ نوامبر را روی آن درج کردند!اگر به این سندها دقت شود مُهر این سند با مُهر سند ۷۹ هزار دلاری مو نمی‌زند و تفاوتی ندارد و با دقت بیشتر متوجه می‌شویم که ساختگی است. 

ترابیان در ادامه اظهار داشت: ما بعداً متوجه شدیم که شرکت ام‌پیسیلوا در آن زمان پولی در بساط نداشته و مجبور بوده که این کارها را انجام دهد، به همین خاطر برای بازی‌های بعدی سیگنالی فرستاده نشد و حتی علی کفاشیان با ارسال نامه‌ای قطع همکاری را اعلام کرد. کفاشیان با روابط خوبی که با رئیس فدراسیون فوتبال امارات داشت از آنها درخواست کمک کرد آنها هم تلاش کردند کمک کنند اما از آنجا که این شرکت خودش ایتالیایی است و شعبه اصلی آن در لندن است و شعبه‌های زیادی هم در دنیا دارد مدام پاس‌کاری کرد،‌ ما به فیفا و AFC هم نامه ارسال کردیم اما آنها دخالت نکردند و به ما کمکی نشد. 

وی در پاسخ به این سؤال که روی چه ملاکی این شرکت را انتخاب کرده‌اند، گفت: وقتی من به این مسأله ورود کردم، قرارداد همکاری امضا شده بود و پول هم پرداخت شده بود اما این شرکت به این ترتیب تقلب کرد. من در ابتدا فکر کردم ایمیل من را هک کردند چرا که مطمئن بودم این ایمیل را من ارسال نکرده‌ام. دوستان روابط بین‌الملل آمدند و ایمیل را بررسی کردیم، آنها به من گفتند این ایمیل فتوشاپ است و هک نیست. من در برنامه‌ای که ساکت و علی کریمی روبه‌روی هم قرار گرفتند متوجه شدم که این پرونده ۶ ماه است به جریان افتاده، ما دو بار به کمیته اخلاق رفتیم که یک بار با علی کفاشیان بود و در آنجا توضیح دادیم.

ترابیان در ادامه گفت: در آن زمان علی خطیر مأمور شد که یک گزارش خاص تهیه کند، ما اطلاعات لازم را در اختیارش قرار دادیم، خودش هم تحقیق کرد، جناب علیپور هم که در لندن دفتر دارند همراه بودند. در گزارش خطیر آمده است که مدارک را نشان کارشناس ارشد بانک مرکزی دادند و  او جعلی بودن این سند را تأیید کرده است. ما به این شرکت سیگنال پخش تلویزیونی را فروخته بودیم و اولین بار هم بود که این کار در ایران انجام می‌شد.

وی در مورد رزومه این شرکت گفت: ام‌پی‌سیلوا در سال ۲۰۰۴ تأسیس شده است، پروژه‌های زیادی را انجام داده و در آنها موفق بوده است اما از سال ۲۰۱۴ به بعد شرایطش رو به وخامت رفت و همه از آن شاکی شدند. این شرکت چندین پرونده دارد که یکی از آنها لیگ برتر انگلستان است، یکی از آن‌ها شکایت تنیس فرانسه است. آن‌ها حتی ۳ میلیون دلار بابت بازی سنگاپور مقابل آرژانتین را به این کشور ندادند و در مورد مالزی هم همین‌طور است اما در مورد ما فقط همان یک سیگنال بوده است.

ترابیان در ادامه گفت: اما دوستان ۴ بازی را در نظر گرفتند در صورتی که پس از همان بازی اول که نتوانستند پولی را بپردازند دیگر برایشان سیگنالی فرستاده نشد، من فکر می‌کنم تغییر مدیریت باعث شد این شرکت به مشکل بخورد آنها اعلام ورشکستگی کردند و دادگاه عالی انگلستان هم آنها را محکوم کرد. 

وی افزود: خود فدراسیون فوتبال به جز گزارش علی خطیر از رئیس آی‌تی وقت فدراسیون درخواست کرد که ایمیل من را چک کند، در سند پنجم که گزارشی در آن وجود دارد و ما آن را به کمیته اخلاق دادیم نوشته شده که با استفاده از نر‌م‌افزار ویرایش عکس از ترکیب دو نامه استفاده شده و این تقلب را مورد تأیید قرار دادند. در حکم کمیته اخلاق بندهای زیادی اشاره شده و من آنها را که نگاه می‌کردم بیشتر به مسائل کلی برمی‌گردد مانند تعریف تشکیل ساختار کمیته اخلاق، اهداف این کمیته، بی‌طرفی، وفاداری، وظیفه افشاگری، صلاحیت کمیته اخلاق، اختیارات و … من شاید سوادم نمی‌رسد که این قضایا چقدر به من ارتباط پیدا می‌کند. اقدامات تنبیهی را که نگاه کردم، طبق اعلام فیفا، اقدامات تنبیهی زمانی است که سوءنیت اتفاق افتاده یا جعلی انجام شده باشد اما ما نه جعلی کردیم و نه سوءنیتی داشتیم. 

ترابیان در خصوص اینکه آیا بهتر نبود این دفاعیات در همان زمان ارائه می‌شد، گفت: ما حق توضیح داشتیم، این اتفاق سال ۲۰۱۵ افتاده و ما آن را پیگیری کردیم، نامه‌هایی که به این شرکت زدیم موجود است و حتی کفاشیان هم با کشور امارات ارتباط داشت. بعد از این هم وکیل خود فدراسیون مهدی تاج قضیه را دنبال کرد و از این شرکت خواست که اصل نامه را به او بدهند و حتی خود محمدرضا ساکت هم نامه زد و خواستار اصل نامه شد که در این مورد اتفاقی نیفتاد.

وی افزود:بنا بر تقاضای فدراسیون، نماینده پلیس فتا هم آمد و خیلی دوستانه ایمیل من را بررسی کردند و گزارش تهیه کردند که در حکم کمیته اخلاق به آن اشاره نشده است و شاید نخواستند که به آن توجه کنند! ما اعتراض‌مان را طبق اصول تسلیم کمیته اخلاق کردیم، خودم شخصاً به آنجا رفتم، مبلغ لازم برای اعتراض را هم پرداخت کردیم و منتظریم هر زمان که صلاح بدانند به کمیته استیناف برود تا تکلیف مشخص شود.

ترابیان در پایان، گفت: برخوردهایی که با ما می‌شود برخی اوقات خیلی زننده است من از فوتبال متنفر شدم، قتل که نکردیم، ممکن است اصلاً بپذیریم که مدیریت ما در حدی نبوده که آقایان انتظار داشته باشند اما من بیش از ۲۰ سال در نفت کشور خدمت کردم، اگر آدم به درد نخوری بودم به من گوشزد می‌کردند. این خوب نیست که قبل از حکم بدوی عکس ما را به آن شکل بزنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.