کد خبر : 139145
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 تیر 1398 - 14:54
-

آموزش تبانی، به وقت نوجوانی!

آموزش تبانی، به وقت نوجوانی!

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، اگرچه در مورد تبانی و زد و بند در فوتبال ایران زیاد شنیده‌ایم، اما ویدئویی که اخیرا راجع‌به تبانی در لیگ نوجوانان فوتسال منتشر شده، حیرت‌انگیز است. ویدئو را «ایسنا» بارگذاری کرده و در توضیحش نوشته: «در روز آخر مسابقات لیگ برتر نوجوانان، تیم شازند اراک با اقلید شیراز

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، اگرچه در مورد تبانی و زد و بند در فوتبال ایران زیاد شنیده‌ایم، اما ویدئویی که اخیرا راجع‌به تبانی در لیگ نوجوانان فوتسال منتشر شده، حیرت‌انگیز است. ویدئو را «ایسنا» بارگذاری کرده و در توضیحش نوشته: «در روز آخر مسابقات لیگ برتر نوجوانان، تیم شازند اراک با اقلید شیراز بازی داشت. براساس نتایج قبلی اگر تیم اقلید با یک گل شازند را شکست می‌داد، هم اقلید به‌عنوان تیم دوم گروه بالا می‎رفت و هم شازند با تفاضل گل بهتر نسبت به تیم هتل الماس مشهد در لیگ ماندنی می‎شد.

با شروع بازی بلافاصله تیم اقلید بدون مزاحمت هیچ‌‌یک از بازیکنان حریف به گل می‎رسد و بعد از گل هم هر کدام از تیم‌ها در زمین خودشان ایستاده و به ترتیب به حفظ توپ بدون فشار حریف می‌پردازند.» تصاویر به معنای واقعی کلمه حیرت‌انگیز است. چگونگی به‌ثمر رسیدن تک‌گل بازی در فیلم ضبط نشده، اما شرایط حفظ توپ به وضوح روشن است. بازیکنان دو تیم در نیمه زمین خودی ایستاده‌اند، دو بازیکن از یک تیم بدون مزاحمت توپ را رد و بدل می‌کنند و داور بازی هم لبخند می‌زند. این وضعیت فوتبال ماست. موضوع مخصوصا زمانی بغرنج‌تر می‌شود که روی رده سنی این بازیکنان متمرکز می‌شویم؛ نوجوانان! دقیقا همان سنی که قرار است اصولفوتبال جوانمردانه به یک بازیکن آموزش داده شود، در بخشی از فوتبال ایران صرف تدریس تقلب و کلک‌بازی می‌شود. آنچه امروز مربیان خیانتکار در ذهن این بچه‌ها فرو می‌کنند، تا ابد از حافظه و ناخودآگاه آنها پاک نخواهد شد. با این وضع فوتبال پایه، جالب است که مدام از خودمان در مورد علت کژی‌های فوتبال بزرگسالان می‌پرسیم؛ جایی که گردش مالی و شهرت، هزاران برابر بیشتر و وسوسه‌کننده‌تر است. افسوس!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.