کد خبر : 139238
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مرداد 1398 - 9:57
-

تبانی در کار نبوده است/ نماینده فدراسیون کوچکترین شبهه ای در خصوص این بازی ندارد

تبانی در کار نبوده است/ نماینده فدراسیون کوچکترین شبهه ای در خصوص این بازی ندارد

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رئیس کمیته فوتسال استان مرکزی گفت: براساس آنچه در فیلم کامل بازی آتیه سازان شازند و اقلید فارس قابل مشاهده است، بهیچوجه نمی توان گفت که تبانی در کار بوده است. مهدی عظیمی درخصوص شائبه تبانی دو تیم اقلید فارس و آتیه سازان شازند که با انتشار یک فیلم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، رئیس کمیته فوتسال استان مرکزی گفت: براساس آنچه در فیلم کامل بازی آتیه سازان شازند و اقلید فارس قابل مشاهده است، بهیچوجه نمی توان گفت که تبانی در کار بوده است.

مهدی عظیمی درخصوص شائبه تبانی دو تیم اقلید فارس و آتیه سازان شازند که با انتشار یک فیلم در فضای مجازی مطرح شده، اظهار کرد: شرایط در آخرین بازی مسابقات لیگ برتر نوجوانان که بین اقلید فارس و آتیه سازان شازند در اقلید برگزار شد، به گونه ای بوده است که تیم اقلید حتی با یک تفاضل گل صعود می کرده و تیم شازند که در انتهای جدول قرار داشته در صورتی که با اختلاف سه گل یا بیشتر می باخته حذف می شده است. در نتیجه اقلید با هر تعداد گل به عنوان تیم دوم صعود می کرده پس احتیاجی به گل بیشتر نداشته و لزومی به بازی تهاجمی ندیده است و از سوی دیگر تیم شازند لزومی نمی دیده که علیرغم دریافت یک گل در این دیدار، بازی تهاجمی انجام داده و ریسک دریافت گل های بیشتر را بپذیرد، چراکه در صورت دریافت سه گل، سقوط این تیم به لیگ پایین تر حتمی بود.

وی با تایکد بر اینکه مشاهده فیلم بازی نشان می دهد که دقایق حساسی نیز در این دیدار رقم خورده است، با اشاره به گفتگویی که با مربی و مدیر تیم شازند داشته گفت: مربی تیم اعلام کرد که چند بازیکن این تیم در زمان این بازی مصدوم و محروم بودند و دو بازیکن نیز بدلیل ابتلا به بیماری آبله امکان همراهی تیم را پیدا نکرده و قبل از این مسابقه به شازند بازگشته بودند.

عظیمی با بیان اینکه فیلم این بازی ۴۰ دقیقه ای را مشاهده کرده است، افزود: مسابقه تا دقیقه ۱۷ صفر صفر دنبال شده بود و فیلم منتشر شده در فضای مجازی که شائبه ساز شده تنها یک دقیقه از این بازی ۴۰ دقیقه ای است پس نمی توان با مشاهده یک فیلم یک دقیقه ای در مورد یک بازی کامل قضاوت کرد، بویژه اینکه در فوتسال معمول است که تیم ها سیستم بازی یا ترکیب تیم را عوض می کنند و این فیلم ممکن است مربوط به چنین لحظاتی باشد.

وی با اشاره به گفتگویی که با نماینده فدراسیون در این بازی داشته است، گفت: آقای نوری نماینده اصفهانی فدراسیون که در این دیدار حضور داشته کوچکترین شک و شبهه ای در خصوص این بازی ندارد و عنوان کرد که شرایط تبانی را در این بازی ندیده است.

عظیمی افزود: داوران این بازی نیز گزارشی از تبانی نداده اند ولی تیم مشهد که از این بازی ها حذف شده این فیلم را منتشر کرده و پیگیر است بلکه به جایی برسد.

وی با بیان اینکه فدراسیون باید شکایت انجام شده در این خصوص را پیگیری و احتمالات را بررسی کند گفت: با تشکیل کمیته ای در فدراسیون فیلم بازی بازبینی می شود و اگر به این نتیجه برسند که تبانی انجام شده، اعلام می شود و تیم ها محروم می شوند و اگر تبانی در کار نباشد شکایت باید پس گرفته شود. در مجموع، فیلم منتشر شده در فضای مجازی از بخشی از بازی پخش شده که پخش کننده بتواند برای رسیدن به هدفش از آن استفاده کند و این احتمال وجود دارد که فیلم یاد شده با چنین رویکردی پخش شده باشد تا تیمی که حذف شده شرایطش را توجیه کند.

عظیمی تاکید کرد: اعلام نتیجه توسط فدراسیون قطعا زمانبر است.

وی اظهار کرد: در فیلم یاد شده عنوان می شود شرایطی که در فیلم مشاهده می شود از ابتدا بر بازی حاکم بوده است در حالی که اگر فیلم کامل بازی را ببینید متوجه می شوید که چنین ادعایی صحت ندارد و گل بازی نیز در شرایط آسانی که در این فیلم ادعا می شود به ثمر ننشسته و اصلا نمی توان گفت که تبانی در کار بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.