کد خبر : 139248
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مرداد 1398 - 11:54
-

شمسایی :میلیاردها پول ایران در فیفا بلوکه شده است/توجه نشود ، در آینده چیزی از فوتسال بانوان نمی‌بینیم

شمسایی :میلیاردها پول ایران در فیفا بلوکه شده است/توجه نشود ، در آینده چیزی از فوتسال بانوان نمی‌بینیم

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، وحید شمسایی درباره تبانی دو تیم اقلید شیراز و شازند اراک در لیگ برتر نوجوانان گفت: این قضیه هنوز محرز نشده است و به همین خاطر ما نمی‌توانیم به صورت قطعی در مورد آن صحبت کنیم. قطعاً باید این موضوع بررسی شود. در سطح فوتبال دنیا تیم‌هایی مثل منچستر و

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، وحید شمسایی درباره تبانی دو تیم اقلید شیراز و شازند اراک در لیگ برتر نوجوانان گفت: این قضیه هنوز محرز نشده است و به همین خاطر ما نمی‌توانیم به صورت قطعی در مورد آن صحبت کنیم. قطعاً باید این موضوع بررسی شود. در سطح فوتبال دنیا تیم‌هایی مثل منچستر و یوونتوس سابقه درخشانی دارند و شناخته شده هستند، اما زمانی که تبانی تیم یوونتوس محرز شود، خیلی راحت این تیم را کنار می‌گذارند و به لیگ پایین‌تر تنزل پیدا می‌کند. موضوع تبانی در همه دنیا وجود دارد اما زمانی که با آنها برخوردهای محکم و چکشی می‌شود دیگر اجازه چنین اتفاقاتی را نمی‌دهند.

اگر تبانی در رده پایه محرز شود مرگ آن رشته را باید پیش‌بینی کنیم

وی ادامه داد: ما هم باید چنین شرایطی را داشته باشیم. اگر به رده‌های پایه توجه کنیم، می‌توانیم در آینده تیمی در شأن فوتسال ایران در رده بزرگسالان داشته باشیم. من به این دو تیم کاری ندارم و همان‌طور که گفتم تا محرز شدن این قضیه در مورد آن قضاوت نمی‌کنم اما به‌صورت کلی اگر مربی به بازیکنی که در رده پایه بازی می‌کند، چنین کاری را یاد بدهد، باید مرگ آن رشته را در آینده نزدیک پیش‌بینی کنیم. این بازیکنان قرار است به زودی به تیم جوانان و بعد از آن رده بزرگسالان اضافه شوند و اگر از حالا چنین مسائلی برای‌شان عادی باشد، در آینده اتفاقات بدتری خواهد افتاد. به هر حال من امیدوارم که این قضیه محرز نشود و ما شاهد این اتفاق تلخ در فوتسال‌مان نباشد.

همه باید در مورد موضوع تبانی پاسخگو باشند

عضو کمیته فنی فوتسال و فوتبال ساحلی اظهار کرد: هر بازیکنی که وارد زمین می‌شود باید روحیه جوانمردی داشته و این روحیه تنها زمانی در بازیکنان ایجاد می‌شود که از رده‌های پایه این مسائل برای‌شان نهادینه شده باشد. برای من که سال‌ها با پوست و استخوان در این رشته شرایط سختی را تحمل کردم حالا فیلمی را در فضای مجازی ببینم که مورد تمسخر قرار می‌گیرد و از تبانی آن حرف می‌زند. بدون شک مسئولان و داور این مسابقه هم پاسخگو باشند. داور زمانی که پیراهن قضاوت را بر تن می‌کند، باید اولین نفر برای پاسخگویی و تصمیم‌گیری باشد. قطعاً او هم انسان است و گاهی اوقات دچار اشتباه می‌شود اما باید این مسائل خیلی دقیق و موشکافانه بررسی شود.

قرار نیست به تیم ملی برگردم و جای کسی را بگیرم

شمسایی در ادامه به حضورش در تیم ملی فوتسال اشاره کرد و گفت: قرار نیست به تیم ملی برگردم و جای کسی را بگیرم. من سال‌ها در تیم ملی فوتسال بودم و دینم را به این رشته ادا کردم و حالا قرار نیست دوباره در تیم ملی حضور داشته باشم. بعد از برنامه عصر جدید صحبتی در مورد برگزاری بازی‌های تدارکاتی تیم ملی فوتسال مطرح شد که من حضور پیدا کنم و عنوان آقای گلی را دوباره به دست بیاورم. من ۱۰ سال عنوان آقای گلی را داشتم و بعد از آن فالکائو این عنوان را از من گرفت. حالا هم با محبت دوستان نصیب من شده است و قرار است که چند بازی تدارکاتی برگزار شود تا بتوانم دوباره عنوان آقای گلی را به‌دست بیاورم.

آقای گلی‌ام را از مردم گرفته‌ام

وی گفت: بعد از برنامه عصر جدید و مطرح شدن این موضوع هر جا من را می‌دیدند از من سؤال می‌پرسند که قرار است دوباره به تیم ملی برگردم. من در همین مدت آقای گلی‌ام را از مردم گرفتم و اگر هم بازی تدارکاتی برگزار شود، اتفاق خیلی خوبی است و اگر هم این کار صورت نگیرد، مردم محبت خودشان را به من نشان دادند و من از همه آنها سپاسگزارم. در این مدتی هم که بحث بازی‌های تدارکاتی و بازگشت من به تیم ملی مطرح شده است، بزرگان فوتسال مانند حسین شمس، پرهیزگار، انصاری‌فر و ناظم‌الشریعه همه تلاش خودشان را به کار گرفتند و باید از آنها هم یک تشکر ویژه داشته باشم.

من یک لحظه از ورزش دور نیستم

شمسایی در مورد تمریناتش که دوباره آنها را از سر گرفته است، اظهار کرد: من تمریناتم را دوباره شروع نکردم بلکه هر روز تمرین می‌کنم. چند وقت پیش که من تمرینات پرفشار و سنگینی داشتم، آقای آشیان که برای بررسی فیزیولوژی بدن من بر سر تمریناتم آمده بود از من فیلم می‌گرفت و این فیلم در فضای مجازی منتشر شد. همین موضوع باعث شد که این تصور به وجود بیاید که شمسایی تمریناتش را شروع کرده و قصد بازگشت به تیم ملی را دارم، در صورتی که باید بگویم من قرار نیست به تیم برگردم و جای کسی را بگیرم، بلکه طبق برنامه‌ای که داشتم، هر روز تمرین می‌کنم.

وضعیت کادر فنی تیم زیر ۲۰ سال را مشخص می‌کنیم

وی همچنین در مورد تعیین تکلیف کادر فنی تیم فوتسال زیر ۲۰ سال گفت: جلساتی را در کمیته فنی برگزار کردیم. البته هنوز در مورد تیم زیر ۲۰ سال فعلاً تصمیم‌گیری نکردیم. در جلسه‌ای که چند روز پیش برگزار شد، وضعیت فوتبال ساحلی را بررسی کردیم و قرار است تا چند روز آینده در جلسه کمیته فنی در مورد فوتسال زیر ۲۰ سال تصمیم‌گیری کنیم.

۱۱۰ میلیارد پول ایران در فیفا بلوکه شده است

شمسایی همچنین در خصوص وضعیت بانوان فوتسال که این روزها بلاتکلیف هستند، اظهار کرد: خیلی از این وضعیت متأسف هستم. ابتدا باید بگویم ما باید پاداش بانوان فوتسال را بدهیم و عدم پرداخت پاداش آنها خود به خود بی‌انگیزگی ایجاد می‌کند اما متأسفانه مشکلی که وجود دارد این است که ۱۱۰ میلیارد از پول ایران در فیفا بلوکه شده است و تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران شده و همچنین اظهارات سخیف ترامپ که نامه‌ای به فیفا نوشته بود و اعلام کرده بود که به ایران پول ندهد، برای ما مشکلاتی را به وجود آورده است. پاداش دختران فوتسال سر جایش است و مطمئن باشند که آن را دریافت خواهند کرد اما همان‌طور که گفتم این مشکلات وجود دارد.

تلاش صوفی‌زاده برای بانوان فوتسال باید بیشتر شود

وی گفت: در حال حاضر رقابت‌های تیم فوتسال زیر ۲۰ سال که به میزبانی تبریز برگزار شد، تلاش‌های پرهیزگار به این منجر شد که ۳۰۰ هزار دلار نصیب فدراسیون شود. بنابراین این مسابقات هم دستاورد بزرگی داشت. اما آن چیزی که ما باید بیشتر از همه به آن توجه کنیم، وضعیت بانوان است. اینکه ما فکر کنیم دختران فوتسال یکی دو بار قهرمان آسیا شده‌اند و این اتفاق همیشگی خواهد بود، سخت در اشتباه هستیم. من به عنوان عضو کمیته فنی فوتسال و کسی که سال‌ها در این رشته حضور داشته، از خانم صوفی‌زاده نایب‌رئیس بانوان درخواست دارم که تلاشش را برای بانوان ما بیشتر کند. قطعاً کسی که مسئولیت دارد، باید بیشتر پاسخگو باشد. اینکه ما بگوییم فوتسال بانوان‌مان قهرمان آسیا بوده، ملاک نیست بلکه شرایط حال بانوان مهم است. اگر آنها نادیده گرفته شوند قطعاً در آینده چیزی از فوتسال بانوان نمی‌بینیم و در رده‌های پایه هم دچار مشکل می‌شویم. امیدوارم که با جدیت تمام، شرایط بانوان پیگیری شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.