کد خبر : 140864
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 مرداد 1398 - 10:59
-

صوفی‌زاده: حضور سرمربی زن موضع هیات رییسه فدراسیون فوتبال است

صوفی‌زاده: حضور سرمربی زن موضع هیات رییسه فدراسیون فوتبال است

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،  لیلا صوفی‌زاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص سخنان رعدی مبنی بر اینکه تیم ملی فوتسال زنان نیازی به سرمربی ندارد، اظهار داشت: موضع کمیته زنان فدراسیون فوتبال و هیات رییسه بر نقش پررنگ مربیان زن در پست سرمربیگری تیم‌های ملی است. صحبت کردن از اینکه تیم نیازی به

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،  لیلا صوفی‌زاده نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص سخنان رعدی مبنی بر اینکه تیم ملی فوتسال زنان نیازی به سرمربی ندارد، اظهار داشت: موضع کمیته زنان فدراسیون فوتبال و هیات رییسه بر نقش پررنگ مربیان زن در پست سرمربیگری تیم‌های ملی است. صحبت کردن از اینکه تیم نیازی به سرمربی ندارد هرگز در هیچ جای دنیا پذیرفتنی نیست.

وی افزود: به یقین مربیان زن ایران که سالها صاحب تجربه هستند، زحمات و مشقات زیادی را برای پرورش استعدادهای برتری همچون اعضای تیم ملی فوتسال زنان کشیدند. ملی پوشانی که ۲ بار با عزت هر چه تمام بر سکوی قهرماتی ایستادند و تربیت شده همین مربیان زن هستند.

نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال عنوان کرد: تا تیر ماه فرصت داریم تا سرمربی ملی پوشان مشخص و نیز اردوها شروع شود. نگاه ویژه فدراسیون، ریاست فدراسیون و کمیته زنان و فنی به انتخاب بدون چون و چرای یک مربی صاحب نام چه در حوزه تیم‌های ملی یا لیگ برتر است. مادامی که مربیان ایرانی شایسته ای داریم حتی به آوردن مربی خارجی هم اعتقاد ندارم.

وی ادامه داد: استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای در ایران وجود دارد به ویژه آنکه در بخش مردان در فوتسال صاحب اسم و نام در جهان هستیم. همین امر زمینه رشد فوتسال زنان را مهیا کرده و به تبع آن، این غرور به سمت زنان ما کشیده شد که نه تنها در آسیا بلکه در جهان قهرمان شوند.

صوفی‌زاده یادآور شد: در تلاش هستیم مربیانی از میان اعضای تیم ملی فوتسال زنان تربیت و پرورش داده شوند. امیدواریم روزی این بازیکنان تیم ملی بتوانند بالاترین مدرک فوتسال آن هم سطح سه را بگیرند تا در نقش یک مربی در دنیای حرفه‌ای فوتسال، قهرمانانی همچون خود پرورش دهند.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی هدفمند فدراسیون فوتبال و اولویت حمایت از فوتسال زنان برای فراهم بودن امکانات، اردوها و بازی‌های تدارکاتی و بازی با کشورهای آسیایی و اروپایی در کمیته فنی به بحث و بررسی گذاشته شده است. ورود مربیان مجرب و مشاوران فنی برجسته، برگزاری لیگ‌های بسیار خوب منظم، مسابقات پسرهای دانش آموزی و دانشگاهی، فستیوال‌ها و المپیادها از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود. همچنین این المپیادها می‌تواند نقش بسزایی در شناسایی استعدادها داشته باشد و گام مهم‌تر در واقع پرورش، تربیت و نگاهداری آنها است.

با توجه به اینکه نایب رییس زنان فدراسیون فوتبال بر این امر تاکید دارد که تا پایان شهریور ماه یک زن هدایت تیم ملی فوتسال را عهده بگیرد، این موضوع هم موضع هیات رییسه فدراسیون فوتبال و نیز صوفی‌زاده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.