کد خبر : 147998
تاریخ انتشار : دوشنبه 18 آذر 1398 - 11:38
-

یاری: در اکثر تیم‌ها فقط به پنج یا ۶ نفر بازی می‌دهند

یاری: در اکثر تیم‌ها فقط به پنج یا ۶ نفر بازی می‌دهند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران می‌گوید زمان زیادی برای آماده سازی تیم ملی جهت حضور در جام ملت‌های آسیا از دست رفته است اما با این وجود دنبال کسب سومین جام قهرمانی هستند. تیم ملی فوتسال بانوان ایران تیرماه ۱۳۹۹ در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند. ایران در

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران می‌گوید زمان زیادی برای آماده سازی تیم ملی جهت حضور در جام ملت‌های آسیا از دست رفته است اما با این وجود دنبال کسب سومین جام قهرمانی هستند.

تیم ملی فوتسال بانوان ایران تیرماه ۱۳۹۹ در جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند. ایران در دو دوره قبلی این مسابقات عنوان قهرمانی را به دست آورده است و به دنبال کسب سومین جام است. البته اردوهای تیم ملی خیلی دیر برگزار شد و تعلل فدراسیون فوتبال در انتخاب کادر فنی این تیم باعث شد تا زمان زیادی از دست برود. فدراسیون در این راه تصمیماتی هم گرفت که تیم را دچار حاشیه کرد همچون انتخاب مدیر فنی مرد و مربی زن و دعوت نشدن چند بازیکن اصلی تیم ملی توسط مدیر فنی، اما در نهایت با انتخاب شهناز یاری به عنوان سرمربی، برنامه خود را برای جام ملت‌ها آغاز کرد.

یاری در مورد دومین اردوی تیم و وضعیت بازیکنان به ایسنا گفت: تاکنون دو مرحله اردو برگزار کردیم. همه تیم‌ها درگیر لیگ هستند و شرایط پرفشاری را تجربه می‌کنند. متاسفانه لیگ امسال تعداد زیادی مصدوم و آسیب دیده داشته که این به ضرر تیم ملی است؛ طبق چیزی که متوجه شدم تا الان حدود ۷ یا ۸ بازیکن رباط صلیبی پاره کردند که خیلی بی سابقه و نگران کننده است.

او در مورد دلایل افزایش آسیب دیدگی‌ها در لیگ بانوان گفت: این آسیب دیدگی‌ها تا حدودی به نداشتن پیش فصل مناسب برمی‌گردد.  از آنجایی که باشگاه‌ها تیم‌های خود را دیر می‌بندند فرصت آماده سازی تیم از مربی گرفته می‌شود. علاوه بر این در اکثر تیم‌ها فقط به پنج یا ۶ نفر بازی می‌دهند و اینگونه فشار مضاعفی به آنها می‌آورند. گاهی ممکن است یک بازیکن دو دقیقه هم بازی نکند در حالی که  بازیکن دیگر ۴۰ دقیقه در زمین باشد. این موضوع هر هفته تکرار می‌شود و آسیب دیدگی را افزایش می‌دهد. این در حالی است که پلی آف لیگ را پیش رو داریم و فقط دو هفته از نیم فصل دوم را پشت سر گذاشتیم. امیدوارم تعداد آسیب دیده‌ها بیشتر از این نشود.

بازیکنان به ریکاوری ذهنی نیاز دارند

یاری در مورد اردوهای تیم ملی بیان کرد: دو اردو را برگزار کردیم و هر امکاناتی که نیاز داشتیم را در اختیارمان قرار دادند. با توجه به اینکه بازیکنان درگیر لیگ هستند تمرینات سبکی را در نظر گرفتیم. چهار جلسه تمرینی مفید را روز گذشته و امروز(دوشنبه) برگزار می‌کنیم و بعد از آن بازیکنان به تیم‌های خود برمی‌گردند. امیدوارم لیگ بدون آسیب‌دیدگی به پایان برسد و بازیکنان را اسفندماه در اختیار داشته باشیم تا یک تست ترکیب بدن از آنها بگیریم و برنامه بدنسازی مناسب را اجرا کنیم.  

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی بازیکنان به صورت کامل در اختیار تیم ملی قرار می‌گیرند؟ گفت: لیگ تا اسفند ماه طول می‌کشد و از آنجایی که بازیکنان هر هفته در لیگ بازی می‌کنند و تعداد مصدومیت‌ها هم بالا است، در هر ماه یک اردو در نظر گرفتیم تا فشار زیادی به بازیکنان وارد نشود. علاوه بر این به دلیل انصراف دو تیم، دو هفته در لیگ وقفه و استراحت وجود داشت که با همکاری مدیرعاملان باشگاه‌ها و مربیان قرعه کشی دیگری برگزار کردیم تا آن دو هفته از بین برود و مسابقات زودتر تمام شود.

او در این مورد افزود: امیدوارم اتفاق خاصی نیفتد و لیگ مطابق با برنامه پیش بینی شده برگزار شود تا بتوانیم بعد از مسابقات حداقل ۱۰ روز به بازیکنان استراحت بدهیم که ریکاوری ذهنی و بدنی انجام بدهند و از شرایط مسابقه دور شوند. در ادامه هم تست ترکیب بدن و کارهای مورد نیاز را انجام می‌دهیم. بازیکنان هم از ۴ فروردین تا زمان اعزام کامل در اختیار تیم ملی خواهند بود.

زمان زیادی را از دست دادیم

یاری در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه تیم ملی مدت زیادی اردو نداشته آیا این زمان برای آماده سازی بازیکنان کم نیست؟ بیان کرد: زمان زیادی را از دست دادیم؛ این زمان می‌توانست کمک زیادی به ما کند تا با برنامه ریزی دقیق دنبال تکرار قهرمانی باشیم. اینگونه شرایط برایمان سخت است اما با توجه به پتانسیل بازیکنانمان و حضور یک کادر فنی خوب کنار من تلاش می‌کنیم تا شرایط ایده آلی را فراهم و قهرمانی‌مان را تکرار کنیم.

او در مورد بازی‌های تدارکاتی در نظر گرفته شده برای تیم ملی بیان کرد: دو بازی تدارکاتی با روسیه در ایران انجام می‌دهیم. همچنین برنامه خود را به فدراسیون دادم و با توجه به شناختی که از تیم‌های آسیایی داریم برنامه ما هم مطابق با آن پیش می‌رود. علاوه بر این دو تیم خوب آسیایی به ایران می‌آیند و با هر کدام دو بازی دوستانه انجام می‌دهیم، تورنمنت روسیه را هم پیش رو داریم که ۹ می ۲۰۲۰ (۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹) با سه تیم مطرح دنیا بازی می‌کنیم که محک خوبی برای ما خواهد بود.

یاری در پاسخ به این سوال که آیا همچون گذشته از مشاور فنی مرد کمک می‌گیرید؟ گفت: اگر شرایط و امکانات فراهم شود سعی می‌کنیم این کار را انجام دهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.