کد خبر : 148976
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1398 - 15:48
-

پرهیزگار: باید راهکاری پیدا کنیم تا بازیکنان ایرانی به کشورهای خارجی نروند

پرهیزگار: باید راهکاری پیدا کنیم تا بازیکنان ایرانی به کشورهای خارجی نروند

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، داود پرهیزگار پس از برگزاری جلسه هم‌اندیشی مسئولان فوتسال با رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال اظهار داشت: امسال و سال آینده موضوع جام جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم و طبیعی است که کادر فنی تیم ملی و کمیته فوتسال با مدیران عامل باشگاه‌ها تعامل بیشتری داشته باشند. باید بین کسانی که

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، داود پرهیزگار پس از برگزاری جلسه هم‌اندیشی مسئولان فوتسال با رئیس و دبیرکل فدراسیون فوتبال اظهار داشت: امسال و سال آینده موضوع جام جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم و طبیعی است که کادر فنی تیم ملی و کمیته فوتسال با مدیران عامل باشگاه‌ها تعامل بیشتری داشته باشند. باید بین کسانی که برای فوتسال زحمت می‌کشند، این تعامل برقرار باشد. جلسه امروز نتایج خوبی داشت و نوید این را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌دهد که بتوانیم برای مسابقات آسیایی تیم ملی قدرتمندی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعزام کنیم.

پرهیزگار در ادامه گفت: ما در نیم فصل هم چنین جلسه‌ای داشتیم و کادر فنی تیم ملی و هیات رئیسه سازمان لیگ صحبت و برنامه‌ریزی کردند. قرار بود روز ۲۷ دی لیگ تمام شود و بازیکنان در اختیار کادر فنی تیم ملی باشند، اما به خاطر وقفه‌ای که در لیگ افتاد، باید بحث پلی‌آف و همچنین پایان لیگ مشخص می‌شد. در نهایت کادر فنی تیم ملی و باشگاه‌ها به جمع‌بندی رسیدند که هر دو طرف سود ببرند. اگر لیگ خوبی نداشته باشیم، تیم ملی ضرر می‌کند و از آن طرف هم اگر تیم ملی خوبی نداشته باشیم، لیگ ما انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارد. باید از این جلسات بیشتر داشته باشیم تا تعامل بیشتری بین کادر فنی تیم ملی و باشگاه‌ها به وجود بیاید تا بتوانیم با خرد جمعی فوتسال خوبی داشته باشیم.

رئیس کمیته فوتسال در خصوص تغییر تاریخ پلی‌آف لیگ برتر عنوان کرد: قرار شد تا پیش از مسابقات آسیایی؛ یعنی روز ۳۰ دی مرحله اول پلی‌آف تمام شود و بعد از آن نفرات کاملا در اختیار کادر فنی تیم ملی قرار بگیرد. سپس بازیکنان در تاریخ ۱۸ اسفند برمی‌گردند و وقتی که تعداد تیم‌ها به ۴ تیم رسید، یک جلسه مشترک با آنها برگزار می‌کنیم تا زمان مرحله دوم پلی‌آف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مشخص کنیم.

وی در خصوص پرداخت پاداش ملی‌پوشان فوتسال تصریح کرد: هفته گذشته جلسه‌ای داشتیم و ستادی تشکیل شد که نشان می‌دهد فدراسیون فوتبال به فوتسال اهمیت می‌دهد. در آن جلسه جناب تاج قول داد ظرف هفته‌های آینده پاداش بازیکنان پرداخت شود و ان‌شاءالله این اتفاق تا قبل از شروع جام ملت‌ها خواهد افتاد تا بازیکنان با انگیزه مضاعف در مسابقات حاضر شوند.

پرهیزگار در مورد اینکه برخی تیم‌ها از مسابقات به علت مشکلات مالی انصراف می‌دهند، گفت: راهکار اصلی در این مورد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید سازمان لیگ فوتسال برنامه‌ریزی کند، اما به هر حال این مشکلات وجود دارد و به خاطر این است که کشور ما به دلیل تحریم‌ها درگیر این مشکلات است. امیدواریم فرصتی به وجود بیاید که تیم‌های ما بتوانند با شرایط ایده‌ال در لیگ کار کنند. چند وقت پیش در کارگروهی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزار شد و همه روسای کمیته فوتسال کشورهای آسیایی حاضر بودند، ما به عنوان کشوری که در فوتسال آسیا حرفی برای گفتن دارد، ۳ پیشنهاد دادیم که مورد قبول همه کشورها قرار گرفت. امروز هم به رئیس فدراسیون گفتم که این سه ایده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که آنجا مطرح کردیم، باید اجرایی کنیم؛ چراکه هم به نفع باشگاه‌ها خواهد بود و هم به نفع تیم‌های ملی به خصوص در بخش بانوان خواهد بود.

رئیس کمیته فوتسال در خصوص رفتن بازیکنان ایرانی به خارج از کشور به خاطر مشکلات مالی اظهار داشت: این اتفاق فقط در فوتسال نیست و در خیلی از جاهای دیگر هم رخ می‌دهد. معمولا نخبه‌های ما از کشور خارج می‌شوند. این اتفاق برای کشور ما اتفاق پسندیده‌ای نیست و بهتر است راهکاری پیدا کنیم. به دنبال این هستیم که در لیگ و در بحث پرداختی‌ها و افزایش جذابیت کار کنیم تا بازیکنان تمایل کمتری برای خروج از کشور داشته باشند. امیدواریم بتوانیم با برگزاری این نشست‌ها و هم‌اندیشی‌ها فوتسال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در جایگاه خودش حفظ کنیم و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارتقا بدهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.