کد خبر : 152071
تاریخ انتشار : جمعه 18 بهمن 1398 - 17:25
-

صعود ۱۱ تیم به جام جهانی فوتسال/ ناکامی بزرگ میزبان دوره گذشته

صعود ۱۱ تیم به جام جهانی فوتسال/ ناکامی بزرگ میزبان دوره گذشته
تاکنون ۱۱ تیم مجوز حضور در مسابقات جام جهانی فوتسال را به دست آورده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،نهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال از ۲۲ شهریور تا ۱۳ مهر ۱۳۹۹ به میزبانی کشور لیتوانی برگزار می شود. با برگزاری رقابت های انتخابی در قاره اروپا، آفریقا، آمریکای لاتین و اقیانوسیه تا امروز حضور ۱۱ تیم (به جز میزبان) در جام جهانی قطعی شده است.

صعود ۴ تیم اروپایی؛ ۴ تیم در پلی آف
اروپا علاوه بر کشور لیتوانی که میزبان است، برای جام جهانی ۶ سهمیه دارد. مرحله «الیت» این قاره به پایان رسید. در این مرحله تیم های اسپانیا، پرتغال، روسیه و قزاقستان با صدرنشینی در گروه های خود به صورت مستقیم به جام جهانی صعود کردند. برنده جدال تیم های کرواسی – چک و صربستان – فنلاند در پلی آف که چند ماه دیگر برگزار می شود هم جواز حضور در جام جهانی را کسب خواهند کرد.

آمریکای لاتین و ناکامی بزرگ کلمبیا
سهمیه آمریکای لاتین برای جام جهانی چهار تیم است که هر چهار سهمیه مشخص شده است. تیم های برزیل، ونزوئلا، آرژانتین و پاراگوئه موفق شدند با صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی آمریکای لاتین راهی جام جهانی شوند. برای تعیین فینالیست این دوره از مسابقات هم فردا برزیل با ونزوئلا و آرژانتین با پاراگوئه دیدار می کنند. نکته جالب توجه در این منطقه، ناکامی بزرگ کلمبیا میزبان دوره گذشته بازی های جام جهانی که نتوانست به دوره بعدی این مسابقات صعود کند. کلمبیا برای کسب عنوان پنجم باید با اروگوئه بازی کند.

صعود مصر و مراکش از آفریقا؛ در انتظار سهمیه سوم
مسابقات قهرمانی فوتسال در قاره آفریقا هم در حال برگزاری است. آفریقا برای جام جهانی سه سهمیه دارد و قرار است سه تیم برتر رقابت های قهرمانی آفریقا به جام جهانی برسند. مصر و مراکش با صعود به فینال، حضورشان در جام جهانی را قطعی کرده اند. سهمیه سوم این قاره هم برنده دیدار لیبی – آنگولا در دیدار رده بندی است. دیدار فینال و رده بندی امروز برگزار می شود.

جزایر سلیمان تنها سهمیه اقیانوسیه
فدراسیون جهانی فوتبال برای قاره اقیانوسیه هم یک سهمیه در نظر گرفته است. بعد از برگزاری مسابقات قهرمانی، تیم جزایر سلیمان موفق شد این تک سهمیه را از آن خود کند.

انتخابی کونکاکاف سه ماه دیگر
مسابقات قهرمانی فوتسال کشورهای کونکاکاف ماه می میلادی به میزبانی گواتمالا برگزار می شود. این مسابقات که با حضور تیم های آمریکای مرکزی و شمالی و حوزه کارائیب برگزار می شود، در نهایت چهار تیم برتر را روانه جام جهانی می کند.

ابهام در زمان برگزاری انتخابی قاره آسیا
مسابقات قهرمانی قاره آسیا قرار بود اسفندماه امسال به میزبانی ترکمنستان برگزار شود اما با شدت گرفتن شیوع بیماری کرونا، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به تعلیق این مسابقات و موکول کردن آن به زمان دیگری کرده است. هنوز زمان دقیق برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا مشخص نیست اما به نظر می رسد فروردین ۱۳۹۹ این مسابقات برگزار شود. تیم ملی فوتسال ایران به عنوان مدافع عنوان قهرمانی و پرافتخارترین تیم آسیا در این دوره از مسابقات با عربستان، تایلند و کره جنوبی همگروه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.