کد خبر : 152986
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اسفند 1398 - 12:46
-

صانعی: فوتسال ایران شرایط خوبی ندارد/تیم‌های بزرگ لیگ برتر باید به تیم ملی کمک کنند

صانعی: فوتسال ایران شرایط خوبی ندارد/تیم‌های بزرگ لیگ برتر باید به تیم ملی کمک کنند

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران گفت: وضعیت خوبی در فوتسال نداریم و مشکلات اقتصادی، فوتسال و ورزش‌های دیگر را دچار مشکل کرده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران،علی صانعی در مورد لیگ برتر فوتسال اظهار داشت: لیگ امسال با وجود اینکه پَستی و بلندی‌های زیادی داشت، لیگ خوبی بود و در آخر هم با ورود ویروس کرونا به ایران باعث تغییرات ناخواسته شد. لیگ برتر باید طوری برنامه‌ریزی می‌شد که پلی‌آف برگزار نشود، زیرا سالی که به مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا منتهی می‌شود، برای برگزاری دیدارهای پلی‌آف زمان کمی می‌ماند و تیم ملی باید وقت کافی برای برگزاری اردوهای آماده‌سازی داشته باشد.

وی اظهار داشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا از سال ۲۰۱۴ زمان برگزاری دیدارهای قهرمانی فوتسال را تغییر داد و با توجه به این موضوع، سازمان لیگ هم باید زمان برگزاری لیگ برتر را تغییر می‌داد تا از لحاظ زمانی، دچار مشکل نشویم. با توجه به این موضوع تیم‌هایی که به پلی‌آف رسیدند، دچار مشکل می‌شوند زیرا با وقفه‌ متعددی روبرو می‌شوند. البته کمیته فوتسال به دنبال برنامه‌ریزی جدیدی است که این مشکل را حل کند.

صانعی در مورد تیم ملی تصریح کرد: تیم ملی فوتسال تابع شرایط پیش‌آمده است و با توجه به اینکه زمان دقیق برگزاری مسابقه‌های قهرمانی آسیا مشخص نیست، تیم ملی هم تکلیف خودش را نمی‌داند و هنوز میزبان این رقابت‌ها هم مشخص نیست زیرا، شاید ترکمنستان هم دچار شیوع ویروس کرونا شود. امیدوارم هرچه زودتر این ویروس از کشورها برود تا اینکه بتوانیم برای مسابقات آینده برنامه‌ریزی‌ کنیم.

وی درباره جوانگرایی در فوتسال خاطرنشان کرد: عملکرد باشگاه‌ها در این زمینه بسیار تاثیرگذار است و باید از بازیکنان جوان استفاده کنند تا جوانگرایی به تیم ملی منتقل شود. تیم‌های بزرگ لیگ برتر باید در این کار به تیم ملی کمک کنند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران در مورد پیشرفت تیم‌های آسیایی گفت: ما در تورنمنت دوستانه تایلند با تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران شرکت کردیم و از نزدیک شاهد پیشرفت زیاد برخی تیم‌ها بودیم. تیم ملی تاجیکستان بسیار پیشرفت کرده بود و آنها هدف‌گذاری و سرمایه‌گذاری خوبی برای این رشته دارند و به نظر من اگر رقابت‌های قهرمانی فوتسال آسیا در اسفند برگزار می‌شد تیم تاجیکستان می‌توانست شگفتی‌ساز شود و به مرحله بعد صعود کند.

وی درباره مشکلات فوتسال ایران اظهار داشت: وضعیت خوبی نداریم و مشکلات اقتصادی، فوتسال و ورزش‌های دیگر را دچار مشکل کرده‌ است. بازیکنان با کیفیت ایران مجبور هستند با دستمزد کم به لیگ‌های سطح پایین بروند که با این کار سطح لیگ برتر پایین می‌آید و آن بازیکنان هم پسرفت می‌کنند. در بحث تیم ملی هم اگر پول نباشد نمی‌توان اردوهای خوبی برگزار کنیم و با تیم‌های درجه یک دنیا بازی دوستانه انجام دهیم. به یاد دارم برای آماده‌سازی تیم ملی جهت شرکت در مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا، به کشورهای برزیل و تایلند سفر کردیم و بازی های بسیار خوبی با بهترین تیم‌های دنیا انجام دادیم، اما در حال حاضر همچین شرایطی برای تیم‌ ملی وجود ندارد.

صانعی بیان داشت: برای جوانگرایی تیم ملی، نیاز داریم که بین تیم ملی بزرگسالان و تیم زیر ۲۰ سال، یک تیم ملی دیگر داشته باشیم تا بتوانیم بازیکنان جوان با کیفیتی به تیم ملی بزرگسال تزریق کنیم اما با توجه به شرایط اقتصادی، این کار شدنی نیست.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که در ورزش ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند باید بدانند که به آینده کشور و جوانان ایران کمک کرده‌اند. در گذشته کسانی که در ورزش سرمایه‌گذاری می‌کردند، تا حدودی معاف از مالیات می‌شدند و این موضوع باعث می‌شد تیم‌ها از لحاظ اقتصادی مشکلی نداشته باشند. نهادهای کلان کشور هم باید تصمیم‌گیری کنند که به سرمایه‌گذاران در ورزش تسهیلاتی بدهند تا به این کار ترغیب شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.