کد خبر : 155021
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 خرداد 1399 - 16:56
دسته‌بندی نشده
-

شمسایی: همه هنرمندان و ورزشکاران در مبارزه با اعتیاد همکاری کنند

شمسایی: همه هنرمندان و ورزشکاران در مبارزه با اعتیاد همکاری کنند

کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال که روز گذشته به عنوان سفیر پیشگیری از اعتیاد معرفی شد، گفت: مردم به هنرمندان و ورزشکاران بیشتر توجه می کنند، بنابراین آنها می توانند برای تشکیل جامعه سالم گام های بزرگی بردارند. در واقع این کاری است که باید یک کشور را درگیر آن کرد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه علی دایی، بهداد سلیمی، وحید شمسایی و حسن یزدانی به عنوان «سفیران پیشگیری از اعتیاد» از سوی جامعه ورزشی کشور معرفی شدند. این اقدام ورزشکاران با هدف ایجاد انگیزه در جامعه برای پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با آن با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شده است تا بتوان با همدلی، گامی مؤثر در راستای کاهش این آسیب اجتماعی برداشت.

وحید شمسایی کاپیتان سابق تیم ملی فوتسال درباره این اقدام گفت: حدود ۷ماه پیش سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مجمعی را تشکیل داد که یکسری از ورزشکاران و قهرمانان کشور در سطح بین المللی را دور هم جمع کرد که دکتر نوروزی رئیس اداره پیشگیری و درمان سوء مصرف مواد مخدر وزارت بهداشت نیز در آن حضور داشت. فوتبالیست های بزرگی همچون علی پروین، علی دایی، امیر قلعه نویی، همچنین کشتی گیرانی همچون حسن رنگرز و حسن یزدانی در این مجمع حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: اولین اقدامی که در نتیجه این جلسه انجام شد این بود که در میدان شوش، نزدیک دروازه غار یک مسابقه فوتبال بین منتخبان محله هرندی و تیم یاریگران ورزش برگزار کردیم. این مسابقه بازخوردهای خبری بسیاری داشت و جمعیت زیادی حضور پیدا کردند. با دیدن این استقبال بر آن شدیم که اقدام به برگزاری دومین جلسه کنیم که باید زودتر از اینها تشکیل می شد اما به خاطر کرونا تا دیروز به تأخیر افتاد.

سفیر پیشگیری از اعتیاد در کشور ادامه داد: در جلسه ای که دیروز برگزار شد، بنده در کنار بزرگانی چون امیر قلعه‌نویی، علی دایی، حسن یزدانی و بهداد سلیمی حضور یافتم که امیدواریم بتوانیم قدمی مثبت در این راستا برداریم. هدف ما در این کارگروه این است که معضل اعتیاد را که متأسفانه در جامعه ما رواج پیدا کرده و پایین شهر، وسط شهر و بالای شهر هم ندارد، کمتر کنیم. امیدواریم بتوانیم با کمک «ورزش» به عنوان مقوله‌ای که دقیقا رو به روی این معضل قرار دارد، در سهم و اندازه خود آینده ای روشن را برای جامعه ترسیم کنیم. چرا که این مسئله یک همت جمعی می طلبد.

شمسایی در پاسخ به اینکه آیا تشکیل گروه سفیران پیشگیری از اعتیاد» صرفا اقدامی نمادین است؟ تأکید کرد: چنین کار بزرگی فقط از عهده این گروه بر نخواهد آمد و جامعه باید درگیر آن شود؛ این جامعه است که فرهنگسازی می کند و ما نیز گوشه ای از این مسئولیت مهم را بر عهده گرفته و کاری که از دستمان بر بیاید و کارایی داشته باشد را با تمام وجود انجام می دهیم.

وی درباره اقدامات و برنامه های این گروه توضیح داد: برنامه های مختلفی داریم. از جمله اینکه از فضای مجازی استفاده کنیم و خود را با آن تطبیق دهیم. دوستان مطالب خیلی خوبی نوشته اند که قرار شده در جلسه مورد بررسی قرار گیرد.

روز گذشته سردار مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: با توجه به شیوع کرونا در کشور، فعلاً نمی‌توانیم شاهد برگزاری مسابقات میدانی در حوزه ورزش باشیم اما می‌توانیم برنامه‌های حوزه پیشگیری از اعتیاد را به‌صورت نمادین و سمبلیک اجرا کنیم.

آقای گل سابق فوتسال جهان درباره اینکه اگر کرونا نبود چه می کردید یا برای زمان پساکرونا چه برنامه ای دارید، اظهار کرد: همانطور که می دانیم کرونا تمام دنیا را درگیر کرده و همه در حال رعایت پروتکل های بهداشتی هستند. اما آنچه که مسلم است اینکه ما باید این پروسه را بگذرانیم. قرار شده یکسری راهبردها را تعریف کنیم که امیدواریم به نتیجه برسیم. اگر کرونا نبود ما این فضا را گسترده تر می کردیم. به عنوان مثال آنجایی که قبل از کرونا برای برگزاری مسابقه رفته بودیم یکسری وسایل ورزشی نداشتند و آدم های ضعیفی بودند که این مشکل را حل کردیم. کار دیگری که می شد انجام داد نزدیک تر شدن به بیماران مبتلا به اعتیاد بود و حضور پیدا کردن در میان آنان که باعث دلگرمی و قوت قلبشان شویم. در این راستا به دو گروه باید توجه کنیم و برای آنان به راهکار بیاندیشیم؛ افراد سالمی که زمینه درگیر شدن با این معضل را دارند و باید به پیشگیری از اعتیاد در آنان توجه کنیم و کسانی که در این آسیب گرفتار هستند. انشاءالله اگر کرونا از بین برود خیلی کارها می شود کرد.

حضور ورزشکاران و سلبریتی های حوزه های مختلف تا چه حد می تواند در بازسازی روحی و روانی این قشر آسیب دیده مؤثر واقع شود؟ پرسشی که وحید شمسایی سفیر پیشگیری از اعتیاد به آن پاسخ داد: اگر ما بتوانیم ساعات و حتی لحظاتی را که این افراد می خواهند در خودشان فرو روند کم کنیم و با ورزش و فرهنگ و هنر عجین شان کنیم اتفاق بسیار مهم و ارزشمندی است. من فکر می کنم آنچه که می تواند ما را به رسیدن به هدفِ داشتن یک جامعه سالم چه به لحاظ روحی چه روانی نزدیک کند، ورزش کردن است. بزرگترین پروفسورها و پزشکان در سراسر دنیا صحبت هایشان را با «سلامتی روح، سلامتی جسم» به پایان می برند که دستیابی به این مهم با ورزش مقدور است. مردم به هنرمندان و ورزشکاران بیشتر توجه می کنند، بنابراین آنها می توانند برای تشکیل جامعه سالم گام های بزرگی بردارند. در واقع این کاری است که باید یک کشور را درگیر آن کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.