کد خبر : 155283
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 خرداد 1399 - 20:14
-

کدام تیم‌ها می‌توانند از سرباز قهرمان در ترکیب خود استفاده کنند؟

کدام تیم‌ها می‌توانند از سرباز قهرمان در ترکیب خود استفاده کنند؟

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، موضوع جذب سرباز قهرمان توسط تیم‌های نظامی و گذراندن خدمت مقدس سربازی در این تیم‌ها یکی از مسائل همیشه پر رونق در فصل نقل‌وانتقالات فوتسال ایران است. موضوعی که در دو فصل اخیر و با منع جذب بازیکن سرباز توسط تیم‌های زیر نظر مجموعه سپاه پاسداران وارد فاز جدیدی

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، موضوع جذب سرباز قهرمان توسط تیم‌های نظامی و گذراندن خدمت مقدس سربازی در این تیم‌ها یکی از مسائل همیشه پر رونق در فصل نقل‌وانتقالات فوتسال ایران است. موضوعی که در دو فصل اخیر و با منع جذب بازیکن سرباز توسط تیم‌های زیر نظر مجموعه سپاه پاسداران وارد فاز جدیدی شده‌است. این موضوع در فصل گذشته موجب شد تا تیم مقاومت قرچک امتیاز خود را به ستارگان ورامین واگذار کند و مقاومت البرز نیز زیر پوشش شهرداری کرج قرار بگیرد و با نام مقاومت شهرداری البرز وارد مسابقات شود. این واگذاری‌ها اما برای سربازان این دو تیم موجب مشکلات فراوانی شد تاجایی که بازیکنانی تیم قرچک راهی پادگان‌های محل خدمت خود شدند و بازیکنان البرز تا چند هفته نمی‌توانستند برای این تیم بازی کنند. در لیگ یک نیز مقاومت تهران بدلیل عدم توانایی مالی به معظل کمبود بازیکن دچار شد و در نهایت به لیگ دو سقوط کرد.
دکتر میرافضل مسئول تربیت بدنی سپاه پاسداران در مصاحبه‌ای با خبرنگار ما با تاکید بر پابرجا بودن بخشنامه قبلی این نیرو مبنی بر عدم جذب بازیکن سرباز توسط تیم‌های تحت پوشش این نهاد افزود: ما بر بخشنامه سال گذشته خود تاکید و پافشاری داریم و همانطور که در صحبت با مدیران عامل تیم‌های مقاومت گفتیم، این تیم‌ها نمی‌توانند از بازیکن سرباز در لیست خود استفاده کنند.
این درحالی‌ست که برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که افرادی منتسب به برخی تیم‌های مقاومت به بازیکنان وعده جذب به عنوان بازیکنان سرباز را می‌دهند.
از سویی دیگر برخی اخبار حاکی از آن است که تیم‌ها و بازیکنانی در لیگ برتر فوتسال به دنبال استفاده از قانونی هستند که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با شرایطی خاصی در لیگ‌های برتر تا سن ۲۸ سالگی و در صورت ملی‌پوش بودن تا سن ۳۰ سالگی از حضور در خدمت وظیفه معاف شوند. موضوعی که طبق مصاحبه سردار کمالی رئیس وقت سازمان نظام وظیفه جمهوری اسلامی ایران و استعلامات پایگاه خبری فوتسال ایران، تنها برای بازیکنان سه رشته فوتبال، والیبال و بسکتبال مصوب شده و به صورت آزمایشی می‌باشد و بر طبق شنیده‌ها امکان دارد از ادامه آن جلوگیری شود.
لازم به توضیح است به دلیل عدم حضور رشته فوتسال در المپیک‌های جهانی و آسیایی بازیکنان این رشته شامل قانون معافیت در صورت کسب رتبه المپیکی نیز نمی‌شوند.
در حال حاضر تیم‌های فوتسال و فوتبال ارتش و ناجا دارای مجوزهای لازم از ارگان‌ها خود برای استفاده از قانون جذب سرباز قهرمان می‌باشند که با تایید تربیت بدنی ستادکل نیروهای مسلح می‌توانند از این بازیکنان در ترکیب تیم‌های خود استفاده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.