کد خبر : 155671
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 تیر 1399 - 13:48
-

شمسایی: بازگشت استقلال به فوتسال باید آبرومندانه و با برنامه باشد / همیشه فوتسال آبروی فدراسیون فوتبال را حفظ کرده است

شمسایی: بازگشت استقلال به فوتسال باید آبرومندانه و با برنامه باشد / همیشه فوتسال آبروی فدراسیون فوتبال را حفظ کرده است

شمسایی عمیقاً اعتقاد دارد اگر قرار بر تشکیل و سازماندهی تیم جدید فوتسال استقلال است، باید همه جوانب درنظر گرفته شود و تیمی آبرومند راهی رقابت‌ها گردد.

به گزارش پایگاه خبری فوتسال ایران، بازگشت استقلال به فوتسال شاید شور و شوق بیشتری را در این ورزش پرطرفدار ایجاد کند. استقلال تیمی بود که بازیکنان بزرگی از جمله وحید شمسایی که یکی از مفاخر فوتسال ایران، آسیا و حتی جهان است را به دنیای فوتسال معرفی کرد. استقلال تیمی داشت که در بازی‌های فوتسال تماشاگران بسیاری را به سالن‌های فوتسال می‌کشاند اما به‌دلیل ناتوانی برخی مدیران باشگاه استقلال در کنترل حواشی این تیم، سرانجام تیم فوتسال استقلال که افتخارات متعددی را به دست آورده بود منحل شد. حالا با روی کار آمدن احمد سعادتمند، خبر از بازگشت فعالیت دوباره استقلال در فوتسال به گوش می‌رسد و تردیدی نیست اگر چنین اتفاقی رخ دهد وحید شمسایی یکی از گزینه‌های قطعی مدیران باشگاه استقلال برای سازماندهی تیم جدید خواهد بود. شمسایی با کوله‌باری از تجربه که حاصل سال‌ها فعالیت در این حوزه است و افتخارات متعدد فردی و تیمی به احتمال زیاد در تیم جدید فوتسال استقلال نقشی کلیدی ایفا خواهد کرد. شمسایی اما عمیقاً اعتقاد دارد اگر قرار بر تشکیل و سازماندهی تیم جدید فوتسال استقلال است، باید همه جوانب درنظر گرفته شود و تیمی آبرومند راهی رقابت‌ها گردد.

فوتسال استقلال روزگاری در ایران آقایی می‌کرد و با معرفی استعدادهای درخشان یکی از مطرح‌ترین تیم‌های ایران و حتی آسیا بود. چه شد آن تیمی که بازیکنانی همچون تو را به دنیای فوتسال معرفی کرد ناگهان منحل شد؟
فقط انحلال استقلال ذهن من را آزار نمی‌دهد. درست است که بازیکن این تیم بودم و از استقلال به خیلی چیزها رسیدم اما وقتی به گذشته برمی‌گردم به این نتیجه می‌رسم که مدیریت غلط فوتسال ما مرگ و نیستی بسیاری از تیم‌های قهرمان را فراهم کرد. خیلی دوست دارم بدانم چرا تیم‌های قهرمانی همچون تام ایران‌خودرو، شن‌سا، فولاد ماهان، دبیری، شهید منصوری و خیلی از این دست تیم‌ها که حتی قهرمانی در آسیا را هم به دست آوردند، الان فعالیتی در فوتسال ندارند. مشکل فقط استقلال نیست که تماشاگران بسیاری را به سالن‌ها می‌کشاند و یکی از بهترین‌ تیم‌ها بود، مشکل این است که فوتسال ما به‌خاطر مدیریت سراسر غلط، بسیاری از باشگاه‌های بزرگ خود را از دست داده است.
به‌خاطر این است زیرساخت‌های درآمدزایی ما مشکل دارد؟
همین‌طور است. ما در زمینه درآمدزایی مشکلات بسیاری داریم. اخیراً دوستانی با من تماس گرفتند و گفتند بیا با هم تیم فوتسال تشکیل دهیم اما من گفتم دوست ندارم تیمی تشکیل دهم که یکی دو سال فعالیت کند بعد انصراف دهد. دوست دارم تیمی داشته باشم که سال‌ها در فوتسال بدرخشد. فقط ورود به چرخه فوتسال مهم نیست، مهم این است که شما بتوانی این تیم و این باشگاه را حفظ کنی.
استقلال با آن همه عظمت چرا از فوتسال کنار کشید؟
اگر شما هم پاسخش را می‌دانید به من بگویید. برای خودم هم هنوز سؤال است که چرا آن استقلال باشکوه و بزرگ در عرصه فوتسال ناگهان کنار رفت و دیگر حتی اثری هم از این تیم نبود. ما بازیکنان بزرگی داشتیم. ۵، ۶ نفر از بازیکنان آن تیم جزو نوابغ فوتسال ایران و آسیا بودند. تیمی داشتیم که خیلی‌ها آرزویش را داشتند اما به دلایلی که نمی‌دانم چرا از بین رفت. من هنوز بابت آن تیم ذهنم مشغول است و به پاسخی درباره چرایی انحلال آن نمی‌رسم.
آن روزها می‌گفتند چون فوتسال حاشیه دارد و نمی‌توانند این حاشیه‌ها را کنترل کنند و برخی اتفاقات در سالن‌ها رخ می‌داد که احتمالاً بی‌ارتباط به مسائل روز سیاسی و اجتماعی دوران خودش هم نبود، تصمیم به انحلالش گرفتند.
کدام ورزش بدون حاشیه است؟ آیا شما ورزشی را می‌شناسید که حاشیه نداشته باشد؟ خیلی از باشگاه‌های بزرگ دنیا علاوه بر فوتبال در رشته‌های دیگر هم فعالیت می‌کنند و نتایج خوبی هم می‌گیرند؛ نمونه‌اش باشگاه بارسلونا یا بوکاجونیورز آرژانتین و خیلی از تیم‌های دیگر. به هر حال شما اگر بخواهی در رشته‌ای تیمداری کنی باید همه جوانب آن را هم درنظر بگیری. استقلال تیم ریشه‌داری در فوتسال بود و حالا که از گوشه و کنار می‌شنوم قرار است هم استقلال و هم پرسپولیس به فوتسال برگردند خوشحال می‌شوم اما از طرفی هم نگرانم.
چرا؟
دلیلش این است که در سال‌های گذشته مدیری آمده که از فوتسال خوشش می‌آمده و تیمداری کرده و بعد مدیر دیگری به‌جای آن مدیر می‌آید و می‌گوید من نمی‌‌خواهم در فوتسال تیمداری کنم. این سیاست درست نیست. وقتی می‌گویم ساختار تیم باید درست شود همین تفکرات است. نباید تیمی را تشکیل دهیم و بعد از مدت کوتاهی آن تیم را منحل کنیم چون دوستش نداریم. اینطوری هم باشگاه لطمه می‌‌خورد و هم بازیکنانی که در آن تیم فعالیت کرده‌اند.
اخیراً در صحبت‌های مدیرعامل باشگاه استقلال بارها به این نکته اشاره شده که تیم فوتسال استقلال باید دوباره شکل بگیرد. هیچ بعید نیست که چنین اتفاقی رخ دهد و استقلال دوباره در لیگ فوتسال بدرخشد.
این ایده بسیار خوبی است و من خوشحالم اما بازگشت استقلال به فوتسال باید آبرومندانه و با برنامه باشد. شأن چنین باشگاهی در بازگشت باید حفظ شود و نباید بی‌برنامه وارد لیگ شد.
گفته می‌شود یکی از گزینه‌های قطعی باشگاه استقلال برای سازماندهی تیم استقلال خواهی بود.
من همیشه چه در دوران بازی و چه در دورانی که مربیگری کردم کوشیده‌ام شأن خودم را حفظ کنم. همیشه ۳ برابر دیگر بازیکنان قرارداد می‌بستم چون می‌دانستم اگر من حد بالا بگیرم دیگر بازیکنان هم پول بیشتری گیرشان می‌آید. حتی قرارداد من روی دیگر باشگاه‌های فوتسال هم تأثیرگذار بود. اگر دیدگاه مالی این باشد و بخواهند شأن و شخصیت باشگاه استقلال در رشته فوتسال را حفظ کنند من هم هستم و کمک می‌کنم، اما اینکه بخواهند فقط تیم داشته باشند و فردا هم مدیری بیاید و فوتسال را منحل کند فایده ندارد. کسی که به‌عنوان متعهد و طرف قرارداد با شخص من دست می‌دهد نباید شل دست بدهد، بلکه توقع دارم محکم بایستد و طرح و برنامه درستی برای آینده داشته باشد.
چرا نگاهی دم‌دستی و درجه دوم به فوتسال وجود دارد و این ورزش را با همه افتخاراتی که برای ایران آفریده، اما در زمان عقد قرارداد و دیگر مسائل مالی چندان آن را تحویل نمی‌گیرند؟
دوستانی که در فدراسیون فوتبال بودند زمانی که برای اهدای جوایز بهترین‌های فوتبال و فوتسال آسیا به کوالالامپور می‌رفتند خودشان همیشه می‌گفتند اگر فوتسال نبود ما اصلاً نمی‌توانستیم روی سن برویم و فوتسال است که آبروی فدراسیون فوتبال ما را حفظ کرده، اما موقع هزینه کردن که می‌شود پول‌های هنگفت به یک مربی مثل ویلموتس می‌دهند و حاضر می‌شوند قراردادهای آنچنانی با این مربی ببندند اما برای همین فوتسال که چشم و چراغ فدراسیون فوتبال است و آبروداری می‌کند حاضر به خرج کردن نیستند. حمایت نباشد فایده ندارد و الان هم می‌گویم اگر قرار است استقلال به لیگ برتر فوتسال بیاید باید با آبرو باشد.
منبع:ایران ورزشی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.